מנהלת הליגה נגד הרחבת היורוליג: "פגיעה קשה בליגות המקומיות"

נוריס קול לצד אלכס טיוס מול אריק מקולום
נוריס קול לצד אלכס טיוס מול אריק מקולום | עדי אבישי

שמואל פרנקל פנה לנשיא יול"ב בדרישה למנוע את הגדלת המפעל: "לא רק שהאינטרסים של הליגה המקומית לא נחשבים - הם נפגעים שוב ושוב. הסגלים העמוקים של קבוצות היורוליג מגדילים את הפערים"

(גודל טקסט)

מנהלת הליגה בראשות שמואל פרנקל פנתה במכתב לנשיא יול"ב, תומס ואן דר שפיגל ולחברי הארגון, הקורא לחברי הליגות להיפגש ולפעול במיידית נגד הגדלת מספר הקבוצות ביורוליג.

כזכור, בשבוע שעבר קיים מזכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו, פגישה עם מנהלי ליגות מ-17 מדינות שונות באירופה, אליה לא הגיע נציג מישראל. בנוסף לסוגיה הבוערת בדבר התנגשות המשחקים של היורוליג ותחרויות הנבחרת של פיב"א, אנשי היורוליג הודיעו כי הם מתכננים להעלות את כמות הקבוצות במפעל ל-18, מהלך שלא מקובל על מנהלת הליגה.


"כבר כיום, בעקבות שיטת המשחקים החדשה ביורוליג וחלונות הנבחרות של פיב"א, קבוצות היורוליג משחקות חמש פעמים במהלך העונה פעמיים בשבוע", נמסר בהודעה שיצאה מטעם המנהלת, "ואם הליגה תגדל ל-18 ובהמשך לפי תכנית היורוליג גם ל-20 קבוצות, אזי קבוצות היורוליג תשחקנה כמעט בכל שבוע שני משחקי יורוליג, מה שיפגע מאוד בליגות המקומיות".


דיברתולומיאו ביורוליג. הרחבת המפעל תוביל למכה קריטית (עדי אבישי)

בתחילת המכתב שנשלח ליול"ב נכתב כי "אנחנו, מנהלת הליגה הישראלית, החלטנו לא להשתתף בפגישה האחרונה בברצלונה, שכן אנו מרגישים כי הקול של הליגות המקומיות לא נשמע ולא מתחשבים בו. לא רק שהאינטרסים של הליגה המקומית לא נחשבים – הם נפגעים שוב ושוב. אף על פי שלליגות היו כמה תלונות לגיטימיות מאוד נגד פעולותיו של היורוליג והחלטותיו בשנים האחרונות, המצב לא השתנה. במהלך העונות האחרונות ראינו את לוח הזמנים של היורוליג גדל באופן דרמטי לעונה אירופית ארוכה יותר מאי פעם. עכשיו אנחנו חווים מצב חסר תקדים, שבו פעם בחודש היורוליג משוחק פעמיים באותו שבוע, למרות העובדה כי לוח הזמנים אינו מאפשר את משחקי מוקדמות אליפות העולם של פיב"א במהלך העונה. למיטב הבנתנו, אם היורוליג תגדל ל-18 קבוצות, אחת לשבועיים הקבוצות ישחקו שני משחקי יורוליג תוך 48 שעות – מה שיגרום למכה קריטית נוספת לליגות המקומיות מבחינה כלכלית ושיווקית". 

עוד נכתב כי "אנו סבורים כי בתגובה להודעה הרשמית של היורוליג, על הסכם לכאורה על כמה נושאים חשובים, יול"ב צריך להבהיר דברים עם הבנות משלהם. לאחרונה אנו קוראים דוחות כי החזון של היורוליג הוא לכלול 24 קבוצות, סיטואציה אשר תפגע קשות בליגות המקומיות. כולנו חייבים להיות זהירים מאוד כדי למנוע לוח זמנים ארוך ועמוס עוד יותר של היורוליג. חשוב לציין כי מעט מאוד ליגות יכולות לשלוח קבוצות ליורוליג על פי הישגיהם הספורטיבי. אנחנו מרגישים שאין חשיבה מקיפה לגבי המודל של היורוליג, שכן הקבוצות שלה מחזיקות עכשיו בסגלים ארוכים ויקרים יותר שנובעים מתוספת כספית שאינה תואמת את ההכנסה הנוספת של הקבוצות המשתתפות. יתרה מכך, הסגלים העמוקים האלה "לוקחים" שחקנים מליגות מקומיות אחרות ומגדילים את הפער בין קבוצות היורוליג ושאר הקבוצות. אנו מאמינים כי מודל הכדורגל האירופי, שבו קבוצות לא משחקות יותר ממשחק בינלאומי אחד בשבוע, הוא הרבה יותר מתאים. אנחנו חושבים שהליגות המקומיות חייבות להיפגש ולהביע את עמדתנו המאוחדת בנושאים האלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי