ספאחיה זעם על ההגנה, קיין: השופטים פגעו בנו

איתי שגב וכארם משעור
איתי שגב וכארם משעור | אתר רשמי

מכבי תל אביב יצאה מאוכזבת מה-89:76 לפנאתינייקוס. המאמן רתח על כמות השלשות היוונית, בעוד הגארד תלה חלק מההפסד בעבירה בלתי ספורטיבית של ג'קסון: "זה היה פלופ". הקפטן שלח מכתב המבהיר את הטעות

(גודל טקסט)

לא כך קיוותה מכבי תל אביב להתאושש מההפסד הכואב לצסק"א מוסקבה. הצהובים הגיעו לאואקה באתונה במטרה לרשום ניצחון על פנאתינייקוס היוונית בחנוכה, אך בפועל הם הפסידו בפעם השניה ברציפות ביורוליג עם 89:76 ואיבדו מעט גובה לאחר פתיחת עונה מרשימה.

הצהובים רצו לנצל את היעדרותו של ניק קלאת'ס הפצוע, אלא שהמארחים הפגינו המון אופי כשהסתדרו בלעדיו והוכיחו פעם נוספת שאין וואקום בכדורסל. אל החור שנוצר בעמדת הרכז נכנס לוקאס לקאביצ'יוס שהשתלט על המשחק מהפתיחה וסיים את ההתמודדות עם 13 נקודות וארבעה אסיסטים. הרכז הליטאי פתח לראשונה בחמישיה של צ'אבי פסקאוול והגיב עם שמונה נקודות בשלוש וחצי דקות, פי שניים ממוצע הנקודות שלו ביורוליג עד כה.

את המשחק הוא סיים עם שלוש שלשות, ובדומה ליריבותיה הקודמות של הצהובים, גם הפעם הם התקשו לשמור על קשת השלוש וספגו כמות דו ספרתית של קליעות מבחוץ עם 11 שלשות של היוונים.

ספאחיה עם פסקוואל
ספאחיה עם פסקוואל. ניפגש בהיכל (אודי ציטיאט)

נבן ספאחיה כעס על שחקניו במהלך ההתמודדות ולאחריה בעקבות הנרפות ההגנתית שהם הפגינו פעם נוספת על המגרש. המאמן הקרואטי שם דגש באימונים האחרונים על ההגנה בכלל ועל הגנת השלשות בפרט בעקבות הנסיגה ההגנתית של הקבוצה בשבועות האחרונים, והיכולת של שחקניו בצד זה של המשחק גררה אצלו תסכול רב. "בכל פעם שהצלחנו להתקרב עשינו שטויות", זעם המאמן במסיבת העיתונאים בסיום המשחק.

גם דיאנדרה קיין היה מתוסכל בסיום, בעיקר מפני שחשב שעם קצת יותר ריכוז קבוצתו הייתה יוצאת מיוון עם ניצחון יוקרתי: "נלחמנו, אבל לא שיחקנו בצורה חכמה כפי שאנו צריכים. איבדנו את הכדור ברגעים קריטיים וזה פגע בנו. צריך לתת קרדיט לפאנתינייקוס, הם קבוצה טובה שמשחקת טוב בבית, אבל אני עדיין חושב שעדיין היתה לנו הזדמנות לנצח את המשחק. אני לא יודע מה היה חסר לנו. החטאנו הרבה זריקות קריטיות וקלות ואפשרנו להם לקחת הרבה ריבאונדים בהתקפה, זה פגע בנו. הם קבוצה טובה ונגד קבוצה כזאת טובה אתה לא יכול לעשות טעויות כאלה בזמן קריטי".

קיין כעס גם על השריקה של השופטים לעבירה בלתי ספורטיבית של פייר ג'קסון במהלך הקאמבק של הצהובים: "כשההפרש עמד על 7-6 נקודות, שרקו לפייר עבירה בלתי ספורטיבית. אני חושב שזה היה פלופ, אבל השופטים החליטו שזה בלתי ספורטיבית. הם קיבלו שתי זריקות מהקו וקלעו גם בהתקפה לאחר מכן. דברים כאלה פגעו בנו, אבל אנחנו מחכים כבר למשחק הבא שלנו בחמישי".

אכזבה בצהוב
אכזבה בצהוב. זוסמן ורול מול אנטטקומפו (אודי ציטיאט)

כעת מחכה למכבי משחק קשה נוסף כשהיא תארח כבר מחר את אלופת אירופה, פנרבחצ'ה. הצהובים החליטו בצעד חריג לקיים את האימון המסכם לקראת ההתמודדות באתונה והם שבו לארץ רק בשעות הערב. "לאחר ההפסד לפאו אני מבין מה אנחנו צריכים לעשות טוב יותר כדי לנצח הערב ובכלל", אמר ספאחיה לאחר הנחיתה.

"הבעיה הגדולה ביותר שלנו היא משחק ההגנה. אנחנו לא משחקים לאחרונה טוב בהגנה. כדי לשפר את משחק ההגנה אנחנו חייבים לשחק קשוח יותר. פנר היא אלופת אירופה ואחת הקבוצות החזקות ביורוליג. בשבילנו  זה יהיה אתגר גדול לשחק נגדה. למרות הכישרון שיש לנו אנחנו עדיין מאחור לעומת הקבוצות  בסדר הגודל של פנר, פאו או צסק"א. אני יודע שיהיו העונה משחקים בהם נסבול  אבל הכי חשוב זה לדעת להתאושש ולחשוב חיובי", הוסיף המאמן. גם דשון תומאס דיבר בשדה וחיזק את דברי מאמנו: "פנר קבוצה מצויינת. הם מהדרג הכי גבוה. הם אלופים והם באים לשחק אצלנו בבית. נצטרך ללמוד מטעויות שעשינו , דיברנו על כך. כל שחקן צריך להשתפר במשהו ואם נעשה את הדברים הנכונים, ננצח".

בתוך כך, איתי שגב שלח היום מכתב לסוכנות למניעת סימום בספורט לאחר שלא נכח בבדיקה שתוכננה עבורו בשל בעיות לוגיסטיות. קפטן הצהובים הוא נציג הקבוצה ועובר בדיקות רנדומליות לחומרים אסורים, אליהם הבודקים רשאים להגיע ללא התראה ולבדוק אותו. שגב מדווח במערכת מקוונת בכל רבעון איפה הוא מתאמן. לפני שבועיים (5.12) הועבר אימון הקבוצה מהיכל מנורה מבטחים להדר יוסף בגלל הופעה של בראיין אדמס. השינוי לא עודכן במערכת ולכן הבודקים, שהחליטו לערוך לו בדיקת פתע, הגיעו להיכל מבלי שהשחקן נכח שם, שכן באותה עת האימון הועבר להדר יוסף. הקפטן שלח היום מכתב, שמבהיר את הסיטואציה ואת סיבת ההיעדרות. במכבי הוסיפו כי "איתי הוא הנציג מינואר 2017 וזו היעדרות יחידה שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי