ארבע פלוס מינוס: הפועל ירושלים ניצחה את עירוני נהריה

בר טימור
בר טימור | אודי ציטיאט

האלופה ניצחה בפעם הרביעית ברציפות בזירות המקומיות והנחילה לחבורה של אלפסי הפסד רביעי רצוף עם 78:92. פרפרוגלו ולוקאס הצטיינו, אומיץ' חזר לשחק אחרי שהתייבש במחזור הקודם

קבוצות: עירוני נהריה
(גודל טקסט)

מי כבר זוכר שהפועל ירושלים הייתה במשבר בפתיחת העונה? האלופה, למי ששכח, רשמה הערב (רביעי) ניצחון שלישי ברציפות בליגה ורביעי בזירות המקומיות עם 78:92 על עירוני נהריה והיא ממשיכה להיות חזק במירוץ המשולש בפסגת הטבלה עם מכבי ת"א והפועל חולון.

הרבע הראשון היה חלש מבחינה התקפית מצד שתי הקבוצות. לאט לאט יותם הלפרין השתלט על המשחק עם סדרת אסיסטים נפלאה לחברים ולמחצית ירדה המארחת ב-31:47 מבטיח. נהריה העיקשת כמובן לא נשברה ועם רבע שלישי מצוין הצליחה לחזור למשחק. בדקות האחרונות הניסיון והעומק של השחקנים באדום עשו את שלהם בדרך לניצחון שלישי העונה על הנהריינים בכל המסגרות.

הקבוצה של אריק אלפסי ממשיכה לשקוע עם הפסד ליגה רביעי ברציפות והתחתית מתקרבת במהירות עם מאזן שלילי של שבעה הפסדים לעומת חמישה ניצחונות בלבד. זהו גם המשחק השלישי ברציפות שהסגולים סופגים 90 נקודות ומעלה. בשבוע הבא מחכה לה משחק חוץ לא פשוט בדרייב אין אצל הפועל תל אביב. 

קלעו להפועל ירושלים: קיילין לוקאס 20, סטרטוס פרפרוגלו 18, רונלד רוברטס 13, ג'רום דייסון 12, ליאור אליהו 10, יותם הלפרין 8, בר טימור 4, יוגב אוחיון 3, רם אליאספור 1.

קלעו לעירוני נהריה:  אלכס יאנג 25, איגור נסטרנקו 11, יונתן שולדבראנד 9, קורי וובסטר 8, יפתח זיו 7, דנזל ליבינגסטון 6, זיו בן צבי וכריס סמית' 2 כל אחד.

אריק אלפסי (דני מרון)
אריק אלפסי (דני מרון)

רבע ראשון
הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם יוגב אוחיון, בר טימור, ג'רום דייסון, ליאור אליהו ורונלד רוברטס. נהריה עלתה עם יפתח זיו, קורי וובסטר, אלכס יאנג, טיירון נאש ואיגור נסטרנקו.

הסגולים התקשו לעצור את אליהו בפתיחה ואלפסי נאלץ להזעיק פסק זמן אחרי שלוש דקות וחצי בפיגור 10:3. אלן אומיץ' עלה מהספסל, אחרי הייבוש במשחק הקודם. הלפרין עלה וסידר לחבריו זריקות נוחות, אבל טימור ופרפרוגלו החטיאו. לוקאס דווקא קלע ושולדבראנד הגיב עם שלשה משלו על הבאזר והרבע הסתיים ב-14:19 למארחים.

מודי מאור (אודי ציטיאט)
מודי מאור (אודי ציטיאט)

רבע שני
הקצב ההתקפי עלה בפתיחת הרבע השני ונאש צימק ל-23:19 אחרי שתי דקות. רוברטס חסם בצד אחד, הטביע בצד השני והגדיל ל-21:30. יפתח זיו השאיר את האורחת במשחק עם דאנק ועבירה על הראש של רוברטס. פרפרוגלו הגיב עם שלשה בצד השני, אומיץ' הניח עוד שתיים וההפרש צמח ל-27:43. פרפרוגלו קלע שוב, הסגולים איבדו את הכדור בהתקפה מתפרצת שסימנה את היכולת שלה מפתיחת המשחק והמחצית הסתיימה ב-31:47.

יותם הלפרין. שינה את משחק ההתקפה (אודי ציטיאט)
יותם הלפרין. שינה את משחק ההתקפה (אודי ציטיאט)

רבע שלישי
הדיבורים של אלפסי בחדר ההלבשה עשו שלהם ושחקניו עלו נחושים לחצי השני. יפתח זיו ניפק עוד סל ועבירה וצימק ל-52:44 שלוש דקות וחצי בתוך הרבע. לוקאס קלע שלשה גדולה בסוף שעון, אבל נסטרנקו הגיב מיד עם סל ועבירה בצד השני. פרפרוגלו קלע עוד פעמיים מחוץ לקשת והוריד את קבוצתו עם 57:64 לקראת עשר הדקות האחרונות.

ליאור אליהו. עוד משחק טוב (דני מרון)
ליאור אליהו. עוד משחק טוב (דני מרון)

רבע רביעי
המקומיים ברחו שוב ליתרון דו ספרתי עם נקודות של פרפרוגלו והלפרין ולוח התוצאות הראה 61:74 שלוש דקות וחצי בתוך הרבע האחרון. נהריה עוד ניסתה לחזור פעם נוספת, אבל השחקנים המנוסים של המארחת דאגו למחוק כל ניסיון לקאמבק למרבה אכזבתו של אלפסי שספג עבירה טכנית דקה ורבע לסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי