א-לה ג'קסון: 88:90 למכבי תל אביב על באמברג

ג'קסון חוגג
ג'קסון חוגג | עדי אבישי

הרכז, שישב רבע שלם על הספסל עם ארבע עבירות, חזר במאני טיים בפיגור שש, דפק שבע נקודות, הוסיף חטיפה וסלאלום בעשרים השניות האחרונות של המשחק כדי להחזיר את הצהובים למאזן חיובי (8:9)

(גודל טקסט)

בוא נעזוב לרגע את המשחק על אף חשיבותו, 88:90 למכבי תל אביב במשחק קריטי מול באמברג שהחזיר את הצהובים למאזן חיובי (8:9). בוא נעזוב גם את הדרמה האדירה ושלל המהפכים שניפק המשחק, נתעלם גם מתצוגת הענק של האקס ריקי היקמן במחצית השנייה (כשהוא קולע 21 מ-23 הנקודות שלו עם חמש שלשות) ונתרכז במספר אחד: 55.

פייר ג'קסון נתן ערב הירואי. אותו ג'קסון שעשה שתי עבירות על היקמן, האחת טכנית, ששלחה אותו לספסל עם ארבע עבירות בפתיחת הרבע השלישי, עלה שבע דקות לסוף במקום ג'וני דיברתולומיאו (מעולה התקפית, חור הגנתי) עם הרצון להחזיר.

כמו מנהיג אמיתי לא הסתפק ג'קסון רק בשיתוקו של היקמן, הוא קלע שבע נקודות במאני טיים והפך פיגור 87:81 ליתרון 87:88. ואז במצב של 88:90 כשהכדור אצל באמברג, 20 שניות לסיום, ג'קסון חטף ופרץ בסלאלום על הפארקט כשהגרמנים מנסים לשווא לעצור אותו בעבירה. ואת הקטע המדהים של שף פייר ננצור כנראה לזמן רב, בלי קשר לאיך תסתיים העונה של מכבי תל אביב.


ג'קסון מעופף מתחת לסל. מנהיג אמיתי  (עדי אבישי)

אבל עם כל הכבוד לג'קסון, היה זה מייקל רול עם 23 נקודות ודיברתולומיאו (14 נק') שנכנס לנעליים של ג'קסון התקפית והשניים הצליחו למנוע מהיקמן ובאמברג לברוח להפרש דו ספרתי ושמרו את המשחק חם כדי שלג'קסון תהיה את האפשרות להכריע אותו. גם פרחוסקי עם 10 נקודות ושלוש חסימות אדירות ראוי למלים חמות.


היקמן. בסוף ג'קסון גנב לו את ההצגה (עדי אבישי)

קלעו למכבי: רול 23 נק', דיברתולומיאו 14, ג'קסון 11 נק' (ו-8 אס'), פרחוסקי וג'ונה בולדן (10 ריב') – 10 נק' כ"א, דשון תומאס 7, דיאנדרה קיין 3. בלטובבאמברג: היקמן 23 נק', דז'אן מוסלי 20, דניאל האקט 12.

מהלך המשחק
רבע ראשון
מכבי פתחה עם ג'ונה בולדן, מייקל רול, פייר ג'קסון, דיאנדרה קיין וארטיום פרחוסקי. בולדן פתח עם שלשה וג'קסון נתן אסיסט גדול לרול, אבל פרחוסקי שוב עשה חורים בהגנה והגרמנים עלו ל-5:6. הצהובים כבר עלו ל-8:12 אבל דניאל האקט עלה מהספסל וצלף שלשה שהורידה את האורחים ל-12:11.
זוסמן קלע שתיים מהקו והעלה את מכבי ליתרון האחרון שלה ברבע 14:16. הגרמנים הגיבו עם שלוש שלשות ועם ריצה של 4:11 כדי לעלות ליתרון 20:25 ולשלוח את ספאחיה לבעוט בשלטים.


פרחוסקי. טוב בהתקפה, חור בהגנה (עדי אבישי) 

בין הרבעים הודו אוהדי מכבי ת"א ל-9 האגדי, מיקי ברקוביץ' (עדי אבישי)

רבע שני
לוקה שטייגר עם שלשה שנייה העלה את באמברג ליתרון שיא 20:28 ממש בפתיחת הרבע. ספאחיה לקח פסק זמן מהיר, ביקש וקיבל הגנה. המטווח נעצר ודיאנדרה קיין כבר הוריד באחת משתיים מהקו ל-31:29. האורחים עלו שוב ל-31:37 מסל של אלקסי ניקוליץ' אלא שאז מכבי רצה ל-0:8 בזכות רול וג'קסון שהחזירו את היתרון 37:39. איבוד כדור של בולדן והחטאה ממצב טוב של קיין הורידו את הצהובים לפיגור 41:39 במחצית.


בולדן. האיש של מכבי במחצית הראשונה (עדי אבישי)


רבע שלישי

ספאחיה עלה עם אלכס טיוס לצד ג'קסון וקביל ריצה של 0:6 מהצמד הזה. מנגד, ריקי היקמן עדיין בלי סל שדה מול האקסית משך פנימה וג'קסון עשה שטות. הוא תפס את היקמן ואז שוב וספג שתי עבירות, אחת טכנית, וקפץ מיד לארבע עבירות. ספאחיה נאלץ להוציא אותו והיקמן קלע את הטכנית ומיד ירה את סל השדה הראשון שלו, שלשה שקבעה 46:49 לגרמנים. היקמן נכנס לטירוף ושלשה שלו קבעה שמונה נקודות ברבע (10 בכלל) ו-49:55 לבאמברג. בהיעדרו של ג'קסון, רול לקח פיקוד והחזיר כמעט לבד את המארחים למשחק, 57:55 בלבד לגרמנים. שמונה נקודות מתוצרת ג'ון דיברתולומיאו (שתי שלשות ועוד שתיים מהקו) הוריד את הצהובים למנוחה עם יתרון 62:65.


רול. מחזיק את הצהובים במשחק (עדי אבישי)


רבע רביעי

היקמן פתח את הרבע בטירוף עם שלוש שלשות, שהוא מנצל את השמירה של דיברתולומיאו עליו, ופתאום 69:75 לבאמברג. ג'קסון נזרק פנימה, רול צלף שלשה, פרחוסקי נתן שתי גגות גדולים על היקמן ורק 84:81 לאורחים. בפיגור 87:81 וכשהוא עם ארבע עבירות כזכור הרגיש ג'קסון חייב. הוא סחט שתי עבירות רצופות דייק ארבע פעמים ואחר כך חטף להאקט וקבע שלשה, ריצת 0:7 אישית ממספר 55 והצהובים ביתרון 87:88. ואז הגיעו 20 השניות האחרונות. ג'קסון חטף במצב של 88:90 למכבי תל אביב ורץ על הפארקט בלי שאף אחד משחקני באמברג הצליחו לעשות עליו עבירה. כך חוגגים ניצחון. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי