לצלילי הבוזוקי: אולימפיאקוס התעללה במכבי תל אביב 64:94

מכבי תל אביב מאוכזבת
מכבי תל אביב מאוכזבת | אודי ציטיאט

ספאחיה הרים ידיים ברבע השלישי בפיגור 19 והעלה את קצה הספסל במטרה לשמור שחקנים לכוכב האדום ביום חמישי. המשמעות: הפסד חוץ חמישי רצוף בדו ספרתי ביורוליג והתבוסה הכי גדולה העונה

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב הובסה הערב (שלישי) ביוון 94:64 אצל אולימפיאקוס כשהיא רושמת הפסד חוץ חמישי רצוף, כולם בדו ספרתי, ובנוסף את התבוסה הכי גדולה שלה העונה. התוצאה אולי משקרת כי נבן ספאחיה הרים ידיים כבר בסוף הרבע השלישי בפיגור 19 (70:51)  והעלה הרכב מחליפים כדי לשמור את השחקנים המרכזיים שלו למשחק החשוב ביום חמישי, בבית מול הכוכב האדום בלגרד.
  

הצהובים במאזן 9:9 בעוד היוונים עם 5:13 והמשחק ביניהם הראה את הבדלי הרמות שקיימים העונה בין חמש הגדולות (אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, צסק"א, פנרבחצ'ה וריאל) לפני כל השאר. ומכבי תל אביב היא לא יותר ולא פחות מכל השאר. החבורה של ואסיליס ספאנוליס הוכיחה מדוע היא קבוצת ההגנה הטובה ביותר – מכבי סיימה עם יחס שלילי של אסיסטים/איבודים (11 מול 14) וכמובן פיגרה בריבאונד (45 מול 35). 




מצד שני החבורה של ספאחיה הוכיחה מדוע היא אחת מקבוצות ההגנה הגרועות ביותר. נחיתות בריבאונד, חוסר אונים מול משחק הפיק אנד רול של אולימפיאקוס וברבע השלישי כשהשלשות נכנסו למארחים (אחרי 1 מ-12 לשלוש במחצית הראשונה) המשחק הוכרע. ברמה האישית פייר ג'קסון נתן את שלו, אבל נוריס קול חזר די חלוד בעוד ארטיום פרחוסקי ואלכס טיוס לא נכנסו לנעליו הגדולות של ג'ונה בולדן הפצוע.


אגב, דיאנדרה קיין ירד מדדה לחדר הלבשה עם מתיחה במפשעה אבל חזר אחר כך לפרקט. ואי אפשר לסיים בלי הסיפור שעלה השבוע לכותרות. הקפטן המאוכזב איתי שגב קיבל הפעם זמן פרקט מספאחיה ותרם נקודה אחד ומדד 1- בארבע דקות. כך לא משכנעים מאמן שמגיע לך. 



pic.twitter.com/mLDikQIyWZ

— Òscar García Junyent (@oscargarciaj) January 16, 2018


מהלך המשחק


רבע ראשון
מכבי פתחה עם פייר ג'קסון, מייקל רול, דשון תומאס, ארט פרחוסקי, ודיאנדרה קיין. תומאס צלף שלשה והעלה את הצהובים ל-2:5. ואסיליס ספאנוליס נכנס למשחק עם חטיפה ואסיסט לניקולה מילוטינוב שקבע 7:8 ליוונים. נוריס קול עלה לפארקט ולא הראה כלל סימני חלודה שצלף שלשה והחזיר את היתרון לצהובים, 12:13. ג'מאל מקלין, עלה מהספסל, כשהוא מנצל את היעדרו של ג'ונה בולדן וניפק מהפיק אנד רול 10 נקודות עד סיום הרבע ועזר לאולימפיאקוס לברוח, 16:24.  אגב, אוסקר גרסיה מאמן אולימפיאקוס בכדורגל ואקס מכבי תל אביב נמצא בהיכל.



קיין. בתחילת המשחק עוד היה שקול (אודי ציטיאט, יוון)


שמעון מזרחי מחייך. תמונה זו צולמה לפני המשחק (אודי ציטיאט, יוון)

רבע שני
ספאחיה עלה עם כארם משעור ואיתי שגב בפתיחת הרבע והיוונים השלימו ריצת 0:9 מסיום הרבע הראשון כדי לעלות ליתרון שיא, 16:28. ג'קסון סופסוף נכנס למשחק ובמהלך של שש נקודות תוצרת עצמית צימק ל-30:24. יאניס ספירופולוס לקח פסק זמן וקיבל ריצה של 0:7 משחקניו, אבל הצהובים החזירו בריצה משלהם וקיין עם כדור חוזר וסל, הוריד ל-37:31. רול שלא במשחק גם נראה מותח שריר בירידה להגנה. אם לא הספיקה הנחיתות מתחת לסל, באו שתי עבירות טכניות לג'קסון ולספאחיה ובמקביל התעורר ספאנוליס וצלף מרחוק כדי להטיס את אולימפיאקוס ליתרון שיא עם סיום המחצית, 40:53.



אוהדי מכבי בפיראוס. השחקנים לא נותנים להם סיבות להיות שמח (אודי ציטיאט, יוון)


 ספאחיה. מה יהיה עם ההגנה? (אודי ציטיאט, יוון)


רבע שלישי
הצהובים חטפו שטיפה מספאחיה על הרכות ההגנתית מתחת לצבע ואכן ניסו להקשות על מילוטינוב ופאפאניקולאו ובנו על 1 מ-12 של היוונים לשלוש אבל ונגליס מנצריס וספאנוליס צלפו מחוץ לקו והצעידו את אולימפיאקוס ל-44:62. הוליס תומפסון רשם את יתרון השיא – 20 הפרש (46:66) ולהפסקה ירדה מכבי בפיגור בלתי סגיר 70:51.



ג'קסון. נקודת אור, לפרקים (אודי ציטיאט, יוון)


דיברתולומיאו. לא הזכיר את התצוגה מבאמברג (אודי ציטיאט יוון)




רבע רביעי
ספאחיה הבין שהמשחק הזה אבוד ויש לו עוד יומיים את הכוכב האדום ביד אליהו על הראש ושלח פנימה את כארם משעור, שגב וג'ייק כהן והיוונים נתנו גז והגיעו עד 34 הפרש (56:90) ובסיום 64:94.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי