קיין ודיברתולומיאו נבדקו ויהיו כשירים למשחק מול הכוכב האדום

דיאנדרה קיין
דיאנדרה קיין | אודי ציטיאט

הגארדים, שנפגעו ב-94:64 לאולימפיאקוס, לא סובלים מפציעות חמורות. מאמצים להכשיר את בולדן. טיוס: "נצטרך לשים את המשחק הזה מאחורינו במהירות". המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' קיבל מעמד של תושב ארעי

(גודל טקסט)

אחרי התבוסה 94:64 אמש (שלישי) לאולימפיאקוס, מכבי תל אביב מתחילה להבין – מקומה הטבעי העונה הוא בשיפולי שמונה הראשונות ביורוליג, ביום טוב. הצהובים שבתחילת העונה סימנו את ההעפלה לרבע הגמר, והיה מי שפינטז שם על מקומות 4-6, ממשיכים לגלות חוסר יציבות ונערכים לקראת קרבות קריטיים בתקופה הקרובה נגד היריבות הישירות על הכרטיס המיוחל לשלב הבא.

בעוד כשבועיים תגיע ברצלונה ליד אליהו, אך כבר ביום חמישי תשחק מכבי ת"א נגד הכוכב האדום בלגרד שניצחה אותה בסרביה, והשחקנים יודעים שכמו אתמול אסור להיראות. אלכס טיוס אף סיכם: "זה היה משחק קשה שנרצה לשים מאחורינו כמה שיותר מהר. יש לנו משחק בית חשוב ביום חמישי ואנחנו עם הפנים אליו".

טיוס שוב התקשה לקחת על עצמו את הקבוצה, ונקלע לבעיית עבירות מוקדמת שהכריחה את נבן ספאחיה לשחק עם ארט פרחוסקי בדקות הבריחה של היוונים במחצית הראשונה. המתאזרח אומנם סיים עם עשר נקודות, אבל יהיה חייב להעלות את הרמה לקראת יום חמישי. הפורוורד דשון תומאס הוסיף: "אולימפיאקוס קבוצה טובה, ניסינו להילחם וזה לא עבד. חבל, אבל תמיד יש את היום הבא והמשחק ביום חמישי הופך להיות מאוד חשוב".

ג'ייק כהן מצידו ראה כנראה את הדברים קצת אחרת: "לכל קבוצה יש מוטיבציה ואני לא חושב שזאת הייתה הבעיה שלנו. הגענו עם אותה מוטיבציה כמו אולימפיאקוס רק שהפסדנו את המשחק. כעת צריך לתקן את הטעויות הרבות שעשינו, כולל אני כמובן, ולהגיע לכוכב האדום כקבוצה".

שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א. ירצו לשכוח ומהר (אודי ציטיאט)

הגארד דיאנדרה קיין שמתח את המפשעה במהלך הרבע הרביעי וירד לחדר ההלבשה כדי לקבל טיפול נבדק, נמצא כשיר ויעמוד לרשות הצוות המקצועי במשחק מול הסרבים. גם ג'ון דיברתולומיאו שסבל מרגל עץ יהיה בסגל. מאמצים להכשיר את ג'ונה בולדן.

בתוך כך, שר הפנים אריה דרעי העניק מעמד ארעי א5 למנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' ולבני משפחתו למשך שנתיים ולאחר מכן תיבדק האפשרות לתת להם מעמד של תושבי קבע. מעמד א5 הוא שלב אחד לפני מתן אזרחות ומעניק את כל הזכויות של אזרח , חוץ מהצבעה לכנסת. בתחילת חודש דצמבר שלח המועדון מכתב בקשה רשמית והיום כאמור הגיע האישור המיוחל.

על כמות המוטיבציה של הצהובים אפשר להתווכח, אבל יש מי שממש לא אוהבים את הציטוטים הללו, ואלו האוהדים הרבים של הקבוצה, שמתחילים לאבד את הסבלנות. כבר במהלך המשחק התבטאו חלקם ברשתות החברתיות נגד ההופעה הרפה של הקבוצה, ואמירות כמו: "זה לא יכול להיות שאנחנו פא*ינג נראים ככה" היו בגדר עדינות.

נבן ספאחיה. האוהדים סימנו את האשם (אודי ציטיאט)
נבן ספאחיה. האוהדים סימנו את האשם (אודי ציטיאט)

שלמה, אוהד ותיק של הקבוצה שצפה אתמול במשחק טען שהאשם הוא דווקא על הקווים: "לא ברור מה ספאחיה משנה במהלך המשחקים כדי לשפר את הקבוצה. השחקנים מדברים יפה ונראים מאוחדים, אבל בפועל הם לא מגיעים לתוצאות ותצוגה כמו מול אולימפיאקוס מזכירה יותר את האנטי כדורסל משנה שעברה מאשר חבורה עם שאיפות".

עם זאת, גם האוהדים מבינים בסלחנות מסוימת שהעונה ישנן מטרות אחרות: "ברור שאנחנו מכוונים קודם כל לדאבל בארץ", אמר שלמה, "זה מובן לכולם. הנקודה היא שאסור להיראות רע כל כך. מאמנים תמיד אומרים שאין יום רע בהגנה, לא? אז שיראו את זה על המגרש ולפחות יפסידו כמו גברים".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי