כשמכבי תל אביב התגעגעה לקפטן: הצרה החדשה של ספאחיה

איתי שגב
איתי שגב | עדי אבישי

הצהובים היו זקוקים ניצחון, אבל החיבור בין השחקנים עדיין לא מספיק ונדמה שאפילו החיסרון של שגב היה משמעותי מול הכוכב האדום בלגרד. תומאס: "כולנו מנהיגים את הקבוצה", ספאחיה: "הכימיה היא הכי חשובה"

(גודל טקסט)

1. בשורה התחתונה, מכבי תל אביב השיגה בדיוק את מה שהייתה צריכה אחרי התבוסה לאולימפיאקוס, וה-75:89 הביתי על הכוכב האדום בלגרד הראה שוב כמה שמחת חיים קיימת בקבוצה של נבן ספאחיה אם היא מנצחת. פייר ג'קסון להט עם 22 נקודות ושוב נראה מאושר, נוריס קול, דיאנדרה קיין ודשון תומאס רשמו דקות יעילות, ומעל הכל הגיעה הגנה חזקה שכפתה 16 איבודים על היריבה הסרבית. עם זאת, נראה כי יכול להיות שדווקא זאת בעיה מהותית במכבי ת"א. הדיסוננס הזה, בין העצבים שכמפסידים (ראה ערך קול וג'קסון בפיראוס) ל-"רעש והצלצולים" כשמנצחים, פוגע ביציבות אותה מנסה הקרואטי להנחיל. 

אמש (חמישי) בהיכל למשל, כל מהלך טוב של דיאנדרה קיין או דשון תומאס זכה לתגובה קולנית מצדם. האלי הופ לטיוס? קיין מניף ידיים כאילו זכה בגביע אירופה. שלשה מוצלחת? חגיגות על הפרקט. דומה שחלק מהשחקנים בצהוב שוכחים שהצלחה צריכה להיות עקבית, והמחסור בתכונה הזאת עשוי להעיד על חיבור לא מספק בין השחקנים.

2. בעיות מסוג זה בדרך כלל פותר הקפטן. כל קבוצה צריכה מעין מבוגר אחראי שינהיג אותה, יכוון את שחקניה בצמתים חשובות של כל משחק ויהווה חלק משמעותי מבחינה חברתית ומקצועית. דמות כזאת, בלי לפגוע, נראה שחסרה למכבי תל אביב בצורה אנושה, בטח על רקע העובדה שאיתי שגב, שלא התלבש אמש, מחזיק בממוצע של נקודה וחצי למשחק בשמונה דקות. "אני חושב שכולם מנהיגים את הקבוצה", הכריז תומאס לנקודה הזאת בסיום המשחק, "אנחנו חייבים להיות ביחד כי אנחנו קבוצה חדשה אז כולם מנהיגים ביחד, אבל כל אחד בדרכו. למשל אני משקיע על המגרש, פייר משחק נפלא ונוריס ומייקל מדברים ומדרבנים. זה מה שמיוחד בקבוצה שלנו".


לא שקט. הספסל של מכבי תל אביב (עדי אבישי) 

גם ספאחיה המשיך באותו קו של תומאס: "אני חושב שהכימיה של הקבוצה זה מה שחשוב. קפטן לא צריך להיות מישהו שאומר לכולם מה לעשות. קפטן הוא מישהו שמחבר את השחקנים. איתי היה בחוץ כי היה לנו סגל מלא ומישהו צריך להיות בחוץ, זה לא אישי, הוא יהיה חשוב מאוד עבורנו בהמשך. מי שחושבים שהוא המנהיג, זה בסדר מבחינתי".

3. נתון מעניין שעולה מהמשחק נגד הכוכב האדום הוא שלמרות העובדה שמכבי ת"א ניצחה בפער של 14 נקודות, שחקן אחד בלבד חצה את רף שתי הנקודות במדד הפלוס מינוס (שבודק בכמה הקבוצה ניצחה בזמן ששחקן ספציפי על המגרש), וגם זה היה 5+ של תומאס. יתרה מכך, שני הכוכבים של הקבוצה, קול וג'קסון, עדיין לא מצליחים להסתדר יחד על אותו מגרש, וספאחיה ציוות אותם יחד בסך הכול לשש דקות, שגם הן הגיעו לקראת הסיום. המחסור במנהיג אבסולוטי על המגרש מתבטא במשחקים נגד קבוצות גדולות בהם נדרשים שחקנים לבצע פעולות מנצחות, וספאחיה יהיה חייב למצוא לכך פתרון בקרוב, כי איך הגדיר זאת הוא בעצמו? "עכשיו זה המאני טיים".

4. כידוע, כבר מחר תשחק מכבי תל אביב בביתה מול הפועל גלבוע/גליל (18:30) במסגרת הליגה. הצהובים הודיעו כי ג'ונה בולדן ודשון תומאס נותרו מחוץ לסגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי