בפעם השניה בעשור האחרון: מכבי תל אביב ניצחה את ברצלונה

נוריס קול ודיברתולומאו
נוריס קול ודיברתולומאו | עדי אבישי

בתום משחק רווי מהפכים ולמרות מפגן צליפות של נבארו, אולי במשחקו האחרון בהיכל, הצהובים רשמו 82:94 ועלו למאזן 10:12. נוריס קול חזר לעניינים אחרי תקופה פחות טובה, גם ביציעים סיפקו תצוגה מרשימה

(גודל טקסט)

ניצחון אחד בלבד ב-13 המשחקים האחרונים מול ברצלונה? מכבי תל אביב הוכיחה הערב (חמישי) שהסטטיסטיקה נועדה להישבר כשגברה 82:94 על הקבוצה הקטלאנית ועלתה למאזן 10:12 ביורוליג, ששם אותה בעמדה טובה במאבק על העלייה לרבע הגמר.


בפתיחה אפשר היה לראות שהספרדים באו משוחררים, מנגד, הצהובים המשיכו את האין הגנה מהשבועות האחרונים. ברבע השני ספאחיה עבר לאופציית נוריס קול והאפקט היה מיידי. מכבי לחצה את כל המגרש, שיבשה את ההתקפה של האורחת וסיימה את המחצית ביתרון 38:46.





הרבע השלישי היה בסימן חואן קרלוס נבארו. 'לה בומבה', אולי במשחקו האחרון בקריירה בהיכל, חזר לכמה דקות לשנות השיא שלו עם מפגן צליפות מול שומריו חסרי האונים ותשע דקות לסיום הקבוצות היו בשוויון. ברגעים החשובים ראו מי צריכה יותר את הניצחון. פייר ג'קסון, אלכס טיוס ודשון תומאס השתלטו על המשחק ודאגו לניצחון החשוב.


מכבי ת"א תתפנה בשבוע הבא למאבקי הגביע כשתפגוש בחצי הגמר את מכבי אשדוד (מאמנה בראד גרינברג "עשה סקאוטינג" בהיכל) ושבוע לאחר מכן תתארח לעוד משחק קריטי במלאגה. ברצלונה? היא תתרכז במסגרות המקומיות. כבר בשבוע הבא מחכה לה הקופה דל ריי אליו היא תגיע עם המאמן החדש, סבטיסלב פסיץ'.


קלעו למכבי תל אביב: פייר ג'קסון 18 נקודות, נוריס קול 14, דיאנדרה קיין 11, מייקל רול 10, ארט פראחוסקי 10, ג'ונה בולדן 9, ג'ייק כהן 8, דשון תומאס 7, אלכס טיוס 4, ג'ון דיברתולומאו 3.


קלעו לברצלונה: תומא הרטל 18 נקודות, אדם האנגה 17, אנטה טומיץ' 14, חואן קרלוס נבארו ופאו ריבאס 10 כ"א, ראקים סאנדרס 8, אדריאן מורמן 5. 

 


תצוגה מרשימה של הקהל הצהוב-כחול ביציעי ההיכל (עדי אבישי)

ההיכל מלא עד אפס מקום. האווירה בהתאם (עדי אבישי)


ספאחיה. החלים וחזר לעמוד על הקווים (עדי אבישי)


מהלך המשחק


רבע ראשון
מכבי תל אביב פתחה עם פייר ג'קסון, דיאנדרה קיין, מייקל רול, ג'ונה בולדן וארטיום פראחוסקי. ברצלונה עלתה עם תומא הרטל, רודיונס קורקוס, ראקים סאנדרס, אדם האנגה ואנטה טומיץ'.  בצורת של דקה וחצי ללא סל, הסתיימה עם דאנק של פראחוסקי, האנגה, הרטל וסאנדרס ענו בשלשות וקבעו 2:9. פראחוסקי ובולדן צימקו ל-11:7. האורחת ברחה ל-9:17 מנקודות של טומיץ'. ג'ונה בולדן קלע שלשה והטבעה גדולה של אלכס טיוס  צימקה את ההפרש ל-20:19. המשחק הצמוד נמשך, נבארו צלף שלשה, ג'ייק כהן השיב בשלשה, ובתום הרבע – 22:23 לאורחים.
 



טיוס, קול וכהן. הצגה בהיכל (עדי אבישי)

ג'ייק כהן. סל ענק בסיום הרבע הראשון (עדי אבישי)

נוריס קול בדרכו לסל (עדי אבישי)


רבע שני
מכבי תל אביב פתחה נהדר את הרבע השני והשאירה את האורחים על שתי נקודות מול 13 שלה, שהשלימו ריצת 2:16 צהובה-כחולה. ג'ייק כהן העלה את מכבי ליתרון שיא של 25:33. ברצלונה נראתה רע כשרק האנגה ניסה לעשות משהו. מנגד, תומאס ובולדן המשיכו לחגוג ומכבי ביתרון מבטיח של 28:37. בולדן וג'ייק כהן במשחק נהדר שמרו על יתרון המארחת, מול סלים של טומיץ' ונבארו. בהפסקה – 38:46 למכבי תל אביב. בולדן וכהן עם 8 נקודות כ"א.


רבע שלישי
טומיץ' פתח את הרבע עם סל וצימק את יתרון מכבי תל אביב לשש. שלשה של נוריס קול קבעה 45:51 למכבי. שלשה של האנגה צימקה את יתרון התל אביבים לנקודה – 50:51. מכבי שוב ברחה עם סלים של דיאנדרה קיין והיתרון צמח ל-55:65, נבארו צימק בשלשה לשבע יתרון וטומיץ' הוסיף עוד שתי נקודות מהקו ובסיום הרבע – 61:65 למכבי תל אביב.



נוריס קול. חזר לעניינים (עדי אבישי)


רבע רביעי
ההצגה של האורחים נמשכה והפער נסגר כשפאו ריבאס עשה מהלך של 4 נקודות עם שלשה ועבירה וקבע 65:65. ריבאס הוסיף עוד שלשה, אך ג'קסון ורול שמרו את מכבי ביתרון נקודה. בארסה נעצרה מעט ומנגד ג'קסון ותומאס צלפו והעלו את התל אביבים ליתרון 71:77. סלים של טיוס ושל קול העלו את היתרון הצהוב ל-72:81. האנגה נתן לאורחת תקווה עם שלשה שקבעה 78:83 למכבי. מנגד, פייר ג'קסון לא נתן למכבי לאבד את המשחק ובשלשה גדולה קבע 78:86 ממנו ברצלונה לא הצליחה לחזור. בסיום – 82:94 למכבי תל אביב.


 חגיגות הניצחון בהיכל התל אביבי (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי