כאב ראש על הבאזר: מכבי ת"א הפסידה 94:91 לחימקי

דשון תומאס
דשון תומאס | דני מרון

תומאס ורול (שלשה) החזירו את הצהובים בדקה האחרונה לתמונה, אבל שכחו לרדת להגנה וגיל נותר לבד וניצח עם שני ליי-אפים. 25 נקודות של ג'קסון לא עזרו, העלייה לרבע גמר היורוליג כבר נראית מאוד לא בטוחה

(גודל טקסט)

את ההפסד הזה מכבי תל אביב לא תשכח הרבה זמן. לא רק בגלל שניצחון של חימקי 91:94 בהיכל אפסן החלומות להתברג גבוה עד המקום החמישי אפילו, אלא בעיקר העמיד בסכנה מוחשית את מקומם של הצהובים (13:13) ברבע הגמר, בעוד האורחים (11:15) התקרבו בצעדי ענק לפלייאוף.


רול. את המשחק זרקה מכבי בחוסר אחריות בשניות האחרונות (דני מרון)

הרוסים הוליכו כמעט לכל אורך המשחק, למרות שהצהובים החזיקו באחד המפתחות העיקריים – השליטה בריבאונד (40 מול 31), אבל מכבי תל אביב ידעה לחזור ולהשוות ל-86:86 , 51 שניות לסוף. ודווקא אז איבדו את הריכוז בהגנה. דווקא אנתוני גיל (24 נק') המצטיין בחימקי הושאר חופשי לגמרי וירה שלשה ומיד אחר כך איש לא ירד עמו להגנה ומכבי בפיגור חמש, 91:86, 17 שניות לסוף. גמור? לא דשון תומאס קלע עם יד בפנים ומייקל רול דפק שלשה, וארבע שניות לסיום רק 92:91 לרוסים. האורחים טסו להתקפה בלי לחטוף עבירה וגיל השלים ליי אפ קליל שני וקבע את תוצאת המשחק, 91:94 לחימקי.


קול. מנהיגות עושים במהלכי פרקט ולא בהגיגי לשון (דני מרון)

אחרי הניצחון על הפועל ירושלים דיבר נוריס קול על עצמו במושגים מנהיג הקבוצה ואם כך למה שלא נסתכל עליו בזכוכית מגדלת. הגארד תרם 10 נקודות ושלושה ריבאונדים אבל סיים במדד של אסיסטים/איבודים שלילי (0 מול 2). אבל המספרים לא מלמדים על הסיפור האמיתי. מי עושה עבירה טכנית מטופשת שהיא גם העבירה הרביעית שלו ועוד באמצע הרבע השני.


ג'קסון. נתן את הכל (דני מרון)

בניגוד לקול הרברבן, פייר ג'קסון לא מצפה למנהיגות הוא לוקח אותו. 25 נקודות, 28 נקודות מדד והאיש שהחזיר את מכבי תל אביב למשחק אחרי פיגור דו ספרתי ברבע השני. לצל"ש ראויים עוד שניים: תומאס, שהתעורר במחצית השנייה, וסיים עם 16 נקודות ודיאנדרה קיין שרשם כמעט דאבל דאבל (13 נקודות ותשעה ריבאונדים). באופן נדיר הצהובים ניצחו בנקודות מדד, מה לעשות שחוסר ריכוז לא נמדד בשום מקום.


ספאחיה. הרבה חומר למחשבה (דני מרון)

קלעו למכבי: ג'קסון 25 נקודות (7 אס'), דשון תומאס 16, קיין 13 (9 ריב'), טיוס (6 ריב') וקול 10 כ"א, בולדן 7, פרחובסקי ובולדן 4 כ"א, דיברתולומיאו 2. הרבו לחימקי: גיל 24, שבד 22 (12 אס'), מלקולם תומאס 16.
,   


סמית', הגופיה והבעלים פדרמן, מזרחי ורקנאטי (דני מרון)

לפני פתיחת המשחק נערך טקס מרגש לדווין סמית', ששיחק שבע שנים בצהוב (2011-2017) ופרש מכדורסל בשל בעיות ברכיים בלתי נפסקות. הפורוורד זכה עם מכבי תל אביב פעם אחת ביורוליג, פעמיים באליפות ושש פעמים בגביע. החולצה מספר 6 אותה נשא הועלתה לתקרת האולם. סמית' אמר: "כבוד גדול עבורי להיכנס להיכל התהילה של מכבי תל אביב".


סמית'. "כבוד גדול להיכנס להיכל התהילה" (דני מרון)

מהלך המשחק
רבע ראשון
מכבי פתחה עם ג'ונה בולדן, דיאנדרה קיין, ארטיום פרחוסקי, מייקל רול ופייר ג'קסון שהתכבד בנקודות הראשונות של המשחק עם שלשה מחוץ לקשת. הרוסים דחפו את הכדור פנימה ואנתוני גיל הוריד ל-7:6, אלא שגם הצהובים הוכיחו שיש נלהם מה לתרום מתחת לצבע ואלכס טיוס קלט ריבאונד והטביע אותו כדי להקפיץ את היתרון ל-8:13. המארחים הפסיקו לשחק וחימקי טסה ל-0:9 ועלתה ל-17:13. רול החטיא שלשה עם הבאזר והרוסים סיימו עם 19:21.



רבע ראשון צמוד בהיכל (דני מרון)

רבע שני
סרגיי מוניה בן ה-34 עלה לפארקט קבר מיד שתי שלושת וקבע יתרון שיא לחימקי, 19:27. בולדן הוריד מיד ל27:23, אבל סמית' עשה עבירה טכנית מטופשת שהיתה גם הרביעית שלו ואיגור ויאלצב העניש עם שלשה, קבע יתרון שיא לאורחים, 26:36. היציאה של קול עשתה טוב לג'קסון שקלע תשע נקודות ברבע והוריד את הצהובים ל-42:37 בלבד, ושוב כמו ברבע הראשון השחקנים של ספאחיה לא היו מאורגנים בסיום ובמקום להתקרב נותרו בפיגור 44:39.



ג'קסון. נכנס לזון איך שקול עף לספסל (דני מרון)


רבע שלישי

גיל פתח את הרבע השלישי בשלשה, אבל ג'קסון הלוהט מיד החזיר, ועדיין צמוד 47:42 לאורחים. לעזרת הרכז הגיע דיאנדרה קיין משני צדי המגרש ודשון תומאס עם סל ועבירה הוריד רק ל-53:51. התומאס של האורחים, מלקולם, הצטיין משני צידי הפרקט ושש נקודות שלו העלו את הרוסים ל-54:61. אלא שאז קול חזר עם הרבה אנרגיות ושלשה של תומאס, המצטיין ברבע, קבעה יתרון צהוב 65:66 ראשון מאז הרבע הראשון לקראת הישורת האחרונה.


קול. מנהיג לא מבצע עבירה טכנית טיפשית ועוד רביעית ועוד ברבע השני (דני מרון)

רבע רביעי
שבד פתח עם חמש נקודות רצופות, אבל קול רץ קוסט טו קוסט ואנחנו בשוויון 70:70. החבורה של ספאחיה נרדמה בהגנה ושוב ויאצלב תקע שלשה מהספסל ו-72:77. טיוס בהטבעה וקיין בשלשה החזירו את הצהובים ל-80:78, שלוש דקות לסוף. שתי הקבוצות היו עצבניות והתקשו לפתח התקפות אבל ג'קסון בשתי שלשות קבע שוויון 84:84. שבד הגיב מיידית עם סל ושוב ג'קסון, 86:86. גיל נותר חופשי פעמיים, 36 ו-17 שניות לסוף, וניצל זאת לשלשה ולליי אפ, 86:91. רול החזיר עם שלשה ל-92:91, ארבע שניות לסיום. 11,000 צהובים בהיכל ציפו לעבירה מהירה ולהמשך הסיכוי, אבל השחקנים על הפרקט קבעו וגיל השלים עוד סל קל, 91:94 בסיום.



דיברתולומיאו. מכבי ניצחה בנקודות מדד, אבל מה זה יעזור (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי