התרסקות: מכבי תל אביב הפסידה לפנרבחצ'ה 87:73

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | אודי ציטיאט

למרות פתיחת משחק טובה, הגנת הצהובים התפרקה ואיפשרה לטורקים לחגוג, כשרק רבע רביעי רצוף החטאות מנע הפסד גדול עוד יותר. ספאחיה ירד למאזן שלילי ביורוליג לראשונה העונה, המקום ברבע הגמר בסכנה

(גודל טקסט)

שתי דקות לתוך הרבע השני, היה נראה שהעניינים הסתדרו עבור מכבי תל אביב במשחק הקשה הערב (שלישי) נגד פנרבחצ'ה. דשון תומאס כבר היה עם 8 נקודות, ההפרש היה נראה מבטיח ומכבי הייתה מוכנה לחזור למסלול הניצחונות. אלא שאז, לא ברור מה, אבל משהו התפרק. ההגנה של ספאחיה הפסיקה לעבוד ואיפשרה לטורקים לאט לאט לצמצם את הפער, ואז להשוות, ואז לעלות ליתרון, ואז להגדיל אותו ומשם לא לעצור. הרבע השלישי כבר היה מרחץ דמים והתוצאה הפנימית בו היתה 10:29, וזה כבר מצב שקשה לחזור ממנו. רק רבע רביעי רצוף החטאות, משני הצדדים, גרם לכך שהתוצאה לא תהיה משפילה ואלופת אירופה ירדה "רק" עם ניצחון 73:87.

עבור נבן ספאחיה זהו הפסד רביעי בחמישה משחקים, ולראשונה העונה הקבוצה שלו במאזן שלילי ביורוליג (14:13). נותרו עוד שלושה מחזורים לסיום העונה הסדירה והצהובים עלולים לא לסיים את העונה במקום שמוביל לרבע הגמר. למכבי תל אביב אין הרבה זמן להתאושש מההפסד לאלופות אירופה כי כבר ביום חמישי הם יארחו בהיכל את פנאתינייקוס לקרב גורלי.

אוברדוביץ' יכול להיות מרוצה. החבורה שלו הראתה אופי, הצליחה לחזור מפיגור ולנצח את מכבי לראשונה מזה בדיוק שלוש שנים. אלופת אירופה הוכיחה שההפסד בשבוע שעבר היה מקרי, והיא אמורה להגיע לפלייאוף עם יתרון הביתיות. גודוריץ' הצטיין עם שיא קריירה של 23 נקודות, לואיג'י דאטומה הוסיף 16 כש-13 מתוכן במחצית הראשונה.

בשל המשחק, נדחתה הישיבה בעיניינו של פייר ג'קסון בבית הדין של האיגוד ותתקיים ביום שני ה-26.3.

דיאנדרה קיין לא מצליח לעבור את שחקני פנרבחצ'ה (אודי צטיאט)
דיאנדרה קיין לא מצליח לעבור את שחקני פנרבחצ'ה (אודי צטיאט)


קלעו לפנרבחצ'ה
: גודוריץ' 23, דאטומה 16, סולקאס 12, וסלי 11, נונאלי 9, וואנמייקר 8, תומפסון 5, מלי 3
למכבי: ג'קסון 13, בולדן 12, תומאס 12, פרחוסקי 8, קיין 7, דיברת'ולומיאו 6, קול 6, רול 5, טיוס 2, זוסמן 2

מהלך המשחק
רבע ראשון
המשחק יצא לדרך עם מהלך הגנתי טוב של מכבי, שהוביל לנקודות ראשונות מצידם, אבל פנרבחצ'ה הגיבה עם שלשה. קליעה לשלוש גם מהצד הצהוב, או כחול יותר נכון, בתוספת מתפרצת נהדרת של פייר ג'קסון החזירו את היתרון למכבי עם 3:7. המארחים מנסים להתאושש, אבל עבודת הגנה מצוינת ובעיקר בלוק נהדר של טיוס מאפשרים למכבי להגדיל את היתרון. הטורקים עם עוד שלשה של גודוריץ' לא נותנים לה לברוח, אבל שון תומאס החזיר בשלשה משלו והעלה את מכבי ל-12:17. וסלי קירב את הטורקים לשוויון אבל סל מצוין של קול קבע שמכבי תסיים את הרבע הראשון ביתרון, 16:21.


בולדן מתחת לסל (פנרבחצ'ה – האתר הרשמי)

רבע שני
סלוקאס פתח את הרבע עם שתי נקודות, ובתוספת החטאה של ג'קסון בצד השני פנרבחצ'ה הצליחה לצמצם את התוצאה, 21:18. נוריס קול לא נשאר חייב והשחיל שלשה נהדרת. לאחר שדאטומה קלע שלשה משלו וצמצם את ההפרש לשתי נקודות בלבד, 24:26, ספאחיה לקח פסק זמן. זה לא עזר ובראד וואנאמייקר השווה את התוצאה. מיד לאחר מכן הטורקים עלו ליתרון ראשון במשחק, אבל דיאנדרה קיין לא נתן להם יותר מדי זמן לשמוח וקלע שלשה. 28:29. ספאחיה לקח פסק זמן לאחר שלושה איבודי כדור שהובילו לריצת 14-3 של פנרבחצ'ה. דקות טובות של לואיג'י דאטומה הגדילו את היתרון, אבל בולדן עם שלוש נקודות לא נתן לאלופת אירופה לברוח. 32:37 לטורקים. דאטומה לא עצר גם לפני סוף הרבע ועם 13 נקודות במחצית הראשונה הוריד את פנרבחצ'ה ביתרון הגדול ביותר שלה במשחק, 36:45.

רבע שלישי
כצפוי, הטורקים פתחו את המחצית השניה טוב יותר, והגדילו את ההפרש ל-13 כבר בדקה ורבע הראשונות. מכבי מנסה לצמצם, אבל ההתקפה של אוברדוביץ' פשוט טובה מדי ורק שלשה של ג'קסון אפשרה לזה לא להיות מביך. הטורקים הגיבו בריצת 13-0 מהירה וזה כבר 49:64. אפילו ריבאונדים קלים מכבי לא לא מצליחה לקחת, ואחרי הטבעה נהדרת של נונאלי מכדור שהגנת מכבי היתה אמורה לקטוף בקלות, ספאחיה לקח פסק זמן כשהתוצאה היא 49:68. שתי קליעת מהקו של גודוריץ' הגדילו את היתרון, ולמרות שפייר ג'קסון מנסה אין אף אחד אחר במכבי שנראה כאילו הוא מתאמץ, והרבע מסתיים בתוצאה 56:74 למארחים שקלעו 58 נקודות מאז אמצע הרבע השני.

פייר ג'קסון. היחיד אצל מכבי שמנסה (טוויטר)פייר ג'קסון. היחיד אצל מכבי שמנסה (מכבי תל אביב)

רבע רביעי
הרבע האחרון לא נראה יותר טוב עבור מכבי. פנר, בהובלת סלוקאס, קלעה סל אחרי סל ושמרה על היתרון הדו ספרתי. פרחוסקי נתן שני סלים אבל זה לא עזר לצהובים, שרואים איך המארחים עולים ל-65:79. רק כמה דקות של החטאות מצד הטורקים מונעות מהמשחק הזה להפוך להשפלה. 69:81.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי