הנהלת מכבי תל אביב מעניקה גיבוי מלא לנבן ספאחיה

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | דני מרון

במועדון מודעים לזה שאי העפלה לרבע גמר היורוליג תיחשב לכישלון גדול, אבל כרגע מעמדו של המאמן הקרואטי יציב. דיברתולומיאו לקראת פנאתינייקוס (21:00): נעלה חזק מול פנאתיינקוס וניתן שואו לקהל

(גודל טקסט)

מי זוכר היום שרק לפני שלושה שבועות נצחה מכבי תל אביב באיסטנבול את אפס אנדולו והסתכלה לעבר המקום השביעי ביורוליג. אלא שאז הגיע ההפסד המפתיע בבית לחימקי מוסקבה וכמובן התבוסה לפנרבחצ'ה בשלישי והקבוצה הידרדרה למקום התשיעי, מחוץ לשלב רבע הגמר.

בקבוצה מבינים שמעבר לחשיבות המפגש מבחינת מיקום בטבלה, זה המשחק החשוב העונה מהסיבה שהוא הביתי האחרון בעונה הסדירה, ואולי בכלל לעונה, והשחקנים רוצים לבוא ולתת קודם כל יכולת טובה בשביל האוהדים: "אנחנו רוצים לעלות חזק ולתת שואו לקהל שלנו. אם ננצח את המשחקים שנותרו נעלה לשלב הבא ושם זה סיפור אחר", אמר קפטן הקבוצה, ג'ון דיברתולומיאו. במפגש הקודם מול פנאתינייקוס, באתונה, הפסידו הצהובים 89:76. 

מאחורי הקלעים מדברים על כך שהקבוצה אמנם נמצאת בתהליך בנייה, אך בכל זאת זה יהיה סוג של כישלון אם הקבוצה לא תצליח לסיים בין שמונה הראשונות. נבן ספאחיה, שנראה כמעט חסר אונים ברבע האחרון נגד פנרבחצ'ה, מקבל גיבוי מלא מההנהלה.

בקבוצה היו רוצים לראות שחקנים בכירים יותר בקבוצה אך מבינים שבימים בהם שחקנים נמשכים אפילו לכסף הגדול של סין וליגת הפיתוח של הNBA, מכבי תל אביב נמצאת בתחתית ההעדפות של שחקנים, כלפי חוץ משדר ספאחיה ביטחון בשחקניו וביכולת של קבוצתו להעפיל לשלב הבא: "אנחנו צריכים ויכולים לנצח. לא נחפש תירוצים".

ג'ון דיברתולומיאו. אופטימי
ג'ון דיברתולומיאו. אופטימי

ואחרי כל זה, התסריטים הנוגעים להעפלה לשלב הבא מראים שאפילו ניצחון הערב ממש לא מבטיח לה סיכוי טוב להעפיל לשלב הבא. שני הדברים הקלים והברורים ביותר הם ששלושה ניצחונות של מכבי והיא בשלב הבא, שלושה של באסקוניה והיא תעפיל. הפסד לפנאתיינקוס יחייב שני ניצחונות בספרד בשני המחזורים האחרונים בתוספת הפסד של באסקוניה לאנדולו החלשה – לא סביר.

ניצחון על פאו ובבאסקוניה ייתן לה את הכרטיס לשלב הבא, הפסד בבאסקוניה בהפרש של עד 6 – ומכבי תתפלל להפסד באסקי במחזור האחרון וניצחון שלה בוולנסיה. במילים אחרות: אם מכבי רוצה להעפיל היא פשוט צריכה לנצח שלושה משחקים.

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי