הגנה, על התואר: פנרבחצ'ה וריאל מדריד בקרב על הכתר

ז'ליקו אוברדוביץ'
ז'ליקו אוברדוביץ' | AFP

קבוצת ההגנה הטובה של היורוליג, שרוצה להשלים זכייה שנייה ברציפות במפעל, תפגוש בגמר את זאת שרבים מחשיבים ככשרונית ביותר במעפל ובסגל שלה משחקים שני ה-MVP האחרונים. יהיה חם

(גודל טקסט)
בזמן שהכדורסל הישראלי נמצא בשביתה ולא ברור אם הליגה תחזור לפעילות, באירופה מגיעים לרגע השיא עם גמר הפיינל פור של היורוליג הערב (ראשון, 21:00) בין האלופה המכהנת פנרבחצ'ה לבין מי שרבים מחשיבים ככשרונית ביותר במפעל ריאל מדריד.


אוהדי ריאל מדריד מפנטזים על דאבל עם אליפות אירופה בכדורגל ובכדורסל. אגב, בפעם האחרונה שהם כמעט עשו את ההישג הזה, 2014, מי שהפריעה לה וניצחה אותה בגמר היורוליג הייתה…מכבי תל אביב. גם הפעם מפרידה קבוצה צהובה-כחולה בין הבלאנקוס לבין תואר אלופת אירופה בכדורסל.


ריאל מגיעה לגמר עם שני זוכי תואר ה-MVP האחרונים. הטרי יותר,תרתי משמע, לוקה דונצ'יץ' בן ה-19, שצפוי להיבחר ראשון בדראפט ה-NBA בחודש הבא, מוביל את קבוצתו בנקודות למשחק (16.1) ובמדד (21.7). לצידו משחק מי שזכה בתואר השחקן הטוב במפעל בעונה שעברה, סרחיו יול, שחזר מפציעה קשה היישר לרבע הגמר והוא מהגורמים המרכזיים שריאל מדריד בכלל נמצאת במעמד.

Thanks!! #F4Glory#1winmore#teampic.twitter.com/47Zho01hJV

— Luka Doncic (@luka7doncic) May 20, 2018


מאמן פנרבחצ'ה, ז'ליקו אוברדוביץ', יודע שאי אפשר להתמקד בשחקן אחד אצל הבלאנקוס: "מדריד היא קבוצה מושלמת עם המון איכויות. אם אתה מתמקד בלעצור שחקן אחד או אפילו שניים, יבואו אחרים ויחסלו אותך. הם יודעים בדיוק איך הם רוצים לשחק, אבל אני מקווה שתכנית המשחק שלנו תעצור אותם".


פנרבחצ'ה מגיעה כמובן כאלופת אירופה הגאה ורוצה להשלים דאבל טורקי אחרי שדרושפאקה של דיוויד בלאט זכתה ביורוקאפ. כשאוברדוביץ' מדבר על תכנית המשחק שלו הוא מתכוון כמובן לצד ההגנתי. הטורקים מציגים את ההגנה הטובה במפעל שסופגת 75.9 נקודות בלבד למשחק, בחצי הגמר הם ספגו 67 בלבד מז'לגיריס קובנה.


המאמן הסרבי הגיע לבלגרד כדי לסגור מעגל. זה המקום איתו זכה בתואר היורוליג הראשון שלו, בעונת הבכורה שלו כמאמן. מאז הגיעו עוד שמונה כאלה שהפכו אותו למאמן המעוטר באירופה. אומנם ריאל מדריד רוצה להשלים זכייה עשירית כמועדון, אבל הוא מחפש 'דסימה' אישית, אבל הוא לא חשף את ההתרגשות: "יהיו לנו תשובות לכל השאלות היום בסביבות שעה 23:00".



Hello, Mr. Zeljko Obradovic.

Coach of the Year, AGAIN? pic.twitter.com/1gMIJ8ip0M

— David Pick (@IAmDPick) May 19, 2018


אחד המצטיינים בחצי הגמר, בובי דיקסון, שקלע 19 נקודות בפחות מ-12 דקות משחק אמר לקראת הגמר: "גם כשאני על הספסל אני תמיד מוכן לרגע שבו הקבוצה תצטרך אותי. מבחינה קבוצתית, אנחנו מצפים מעצמנו לאותה רמה בהגנה כמו בחצי הגמר. כשאתה בפסגה כולם רוצים להוריד אותך ממנה ולכן כל כך קשה לזכות פעמיים ברציפות באליפות אירופה, אם נעשה את זה זה יהיה משהו באמת מיוחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי