ימים לבנים: ריאל מדריד אלופת אירופה בפעם העשירית

ריאל מדריד אלופת אירופה
ריאל מדריד אלופת אירופה | AFP

בתום משחק מרתק ועם דקות אחרונות צמודות, הבלאנקוס גברו 80:85 על האלופה היוצאת פנרבחצ'ה והניפו את הגביע היוקרתי. דווקא פביאן קוזר הוביל את הספרדים עם 17 נק', ערב ענק של מלי (28) לא הספיק לאובראדוביץ'

(גודל טקסט)
גמר היורוליג הזה היה הסיפור של השכל מול הרגש. ראיית המשחק הנדירה של אובראדוביץ', מאמן העל שזכה בכל תואר אפשרי, מול הכישרון והלוחמנות של סרחיו יול, ג'סי קארול ולוקה דונצ'יץ' הבלתי ניתן לעצירה. בסופו של דבר הרגש ניצח, ריאל מדריד גברה הערב (ראשון) על פנרבחצ'ה 80:85 במשחק ענק וזכתה באליפות אירופה.


זה הגביע העשירי של ריאל, שיכולה בצדק להתגאות בתואר הקבוצה הטובה באירופה. אחרי שלאורך העונה סבלה מיותר מדי פציעות, החבורה של פאבלו לאסו התאכזבה כשסיימה רק במקום החמישי בעונה הסדירה אבל ידעה לחזור לעצמה ברגע האמת, עם משחק גדול נגד הפייבוריטית צסק"א בחצי הגמר וקרב קשוח נגד המחזיקה פנרבחצ'ה בגמר.


וברגע האמת, אלה אפילו לא היו הכוכבים שלה שהתעלו. דונצ'יץ', כמובן, נתן משחק גדול והיה ה-MVP של הפיינל פור בנוסף לזה של העונה, וגם סרחיו יול היה שם כשצריך למרות שלא שיחק הרבה. פיליפה רייס וג'סי קארול היו מצוינים גם הם, אבל מי שנלחם את הקרב וניצח במלחמה היו פביאן קוזר, המצטיין עם 17 נקודות, וולטר טבארס שהיה שם כשצריך אותו וטריי תומפקינס, שקלע את הסל החשוב ביותר במשחק 18 שניות לסיום. וזה בדיוק הרגש של ריאל, השחקנים שהיו שם לאורך העונה אבל לא אלה שתפסו את הכותרות, שנתנו לה את התואר בסופו של דבר.


פנרבחצ'ה ניסתה, באמת שהיא ניסתה. היא הגיעה למשחק הזה כאלופה שבאה להגן על התואר, הובילה בפתיחה ולרגע אחד לא נתנה לריאל לברוח. וונאמייקר, קאליניץ' ובעיקר ניקולו מלי קלעו גם כשהיה נדמה שפנר מאבדת את זה, וראו שהם רוצים להצטרף למועדון היוקרתי של הקבוצות שזכו פעמיים. אבל ריאל של היום היתה גדולה מדי על החבורה של אובראדוביץ'. לא הרבה פעמים הוא יורד מנוצח מגמר, אבל הפעם הוא עשה את זה לנגד עיניו של פאבלו לאסו, שניהל את המשחק של הבלאנקוס בצורה מושלמת.


#CHAMP10NS | #HalaMadridpic.twitter.com/fEq2WBpwMw

— #CHAMP10NS (@RMBaloncesto) May 20, 2018


בשבוע הבא קבוצת הכדורגל של המועדון תשחק גם היא בגמר אליפות אירופה. ריאל מדריד הוא המועדון היחיד שקבוצות הכדורסל והכדורגל שלו הגיעו באותה שנה לגמר, והוא עשה את זה פעמיים, אלא שמעולם לא הושג הדאבל המיוחל: ב-1964 הם ניצחו את ספרטק ברנו על הפרקט, אבל הפסידו לאינטר על הדשא. ב-2014 קבוצת הכדורגל גברה בדרבי על אתלטיקו, אבל קבוצת הכדורסל הפסידה, כזכור, למכבי תל אביב במילאנו. האם 2018 תהיה השנה של הבלאנקוס?


קלעים
לריאל מדריד
: פביאן קוזר 17, לוקה דונצ'יץ' 15, טריי תומפקינס 10, ג'סי קארול 9, וולטר טבארס 8, פיליפה רייס 6, סרחיו יול ורודי פרננדס 5 כ"א, גוסטבו איון 4, אנתוני רודולף וג'פרי טיילור 3 כ"א


לפנרבחצ'ה: ניקולו מלי 28, בראד וונאמייקר 14, אחמט דובריוגלו 8, קוסטאס סלוקאס, ניקולה קאליניץ' ועלי מוחמד 7 כ"א, לואיג'י דאטומה 6, יאן וסלי 3.


מוקדם יותר היום נערך המשחק על המקום השלישי, בסיומו הפתיעה ז'לגיריס קובנה של שרונאס יאסיקביצ'יוס את צסק"א מוסקבה וניצחה 77:79. הליטאים שלטו במשחק מהפתיחה, וסיימו את הרבע השלישי ביתרון 21 מבטיח, אבל ריצת 3:14 של הרוסים בהובלת אותלו האנטר צמצמה להפרש שתי נקודות בלבד. בסופו של דבר זה היה מאוחר מדי והמשחק נגמר בדיוק בזמן עבור ז'לגיריס, שסיימה במיקום הטוב ביותר בתולדותיה במפעל.


פאבלו לאסו. מנהיג את השחקנים המוכשרים באירופה (AFP)
פאבלו לאסו. מנהיג את השחקנים המוכשרים באירופה (AFP)


מהלך המשחק
רבע ראשון: כבר בהתקפה הראשונה פנרבחצ'ה הלכה לסל ואחמט דובריוגלו עשה את הנקודות הראשונות. ניקולה קאליניץ' הוסיף שלשה אבל לוקה דונצ'יץ' קלע שני סלים מהירים כדי לצמצם ל-4:5. קאליניץ' ודובריוגלו המשיכו לקלוע להעלו את הטורקים ל-6:11. פאביו קוזר וגוסטבו איון קלעו מיד כדי לשמור על משחק צמוד. פנרבחצ'ה ניסתה לברוח, אבל רודי פרננדס קבע שוויון 15. סרחיו יול קלע שלשה אדירה כדי להעלות את ריאל ליתרון ראשון, ועם שלשה נוספת של אנתוני רודלוף הרבע הסתיים בתוצאה 17:21 ללבנים.


רבע שני: דאטומה איבד כדור ורודי פרננדס ניצל את זה כדי להתחיל מתפרצת ולמסור אסיסט נפלא לג'פרי טיילור. וולטר טבארס הוסיף וההפרש עלה ל-8, 17:25. ניקולו מלי הגיב עם שלשה ושני סלים וצמצם ל-24:27. הדקות הטובות של מלי המשיכו, אבל לבדו הוא לא היה יכול למנוע מג'סי קארול וטריי תומפקינס לקלוע ולהמשיך את השליטה של ריאל. דונצ'יץ' הוסיף אסיסאט נהדר לטבארס והלבנים עלו ל-32:35.


3️⃣⏱ ¡Tercer cuarto en marcha!
¡HASTA EL FINAL, VAMOS REAL! #RMBaloncesto 38-40 @FBBasketbol#F4GLORY | #HalaMadridpic.twitter.com/wny6bKhb06

— Real Madrid Basket (@RMBaloncesto) May 20, 2018


קוסטאס סלוקאס צמצם לנקודה בלבד, ובראד וונאמייקר השלים את העבודה עם שלוש זריקות עונשין כדי להחזיר את הייתרון לקבוצה של אובראדוביץ'. המשחק הוסיף להיות צמוד עד לסיום המחצית, כששלשה של קארול מצד אחד ואחת של סלוקאס מצד שני הורידו את הקבוצות להפסקה כשהתוצאה היא 38:40 לפנרבחצ'ה.


רבע שלישי: ריאל לא בזבזה זמן והשוותה עם שתי זריקות מהקו של קוזר. הצרפתי הוסיף גם שלשה ואיון המשיך את המומנטום והעלה את הספרדים ל-40:45. סולקאס החמיץ שלשה אבל מלי היה על הריבאונד כדי לקלוע. פיליפה רייס ודונצ'יץ' החזירו את ריאל ליתרון חמש. הקצב הזה נמשך עם סלים של רייס וקוזר, והבלאנקוס ברחו ל-52:59. ובכל פעם שדאטומה או קאליניץ' קלעו, מישהו בריאל דאג לקלוע כדי לשמור על ההפרש הסולידי.


דונצ'יץ'. שחקן העונה ממשיך להוביל את קבוצתו (AFP)


רבע רביעי: הרבע נפתח פחות או יותר באותה צורה: פנרבחצ'ה מנסה להתקרב, ריאל מתרחקת. תומפקינס ודונצ'יץ' קלעו מהקו כדי לעלות ל-61:58, מלי חזר עם שלשה מצוינת שהורידה ל-5 הפרש. ג'סי קארול מצידו הוריד שלשה ענקית כדי להגדיל את הפער ל-61:71, אובראדוביץ' לקח פסק זמן. לא ברור כמה זה עזר, כי שום דבר לא השתנה. פנרבחצ'ה המשיכה לאבד כדורים, ריאל המשיכה לקלוע ורק מלו, כמו לאורך כל הערב, השאיר את הטורקים במרחק נגיעה עם שלשה נהדרת, 67:74. הספרדים הלכו לקו פעם אחר פעם ועלו ל-71:80. ארבע קליעות מדויקות מהעונשין של וונאמייקר הורידו את ההפרש לחמש בלבד, 48 שניות לסיום.


בצד השני, ג'סיי קארול החטיא זריקת עונשין אחת ומוחמד קלע שלשה ענקית כדי לצמצם לשלוש כשנותרו 20 שניות. קארול הלך לקו פעם נוספת, החטיא את שתי הזריקות אבל קליי תומפקינס קפץ לריבאונד והכניס את הכדור לטבעת. 18 שניות נותרו, וההפרש הוא 5. זה היה הסל שכנראה גמר את הסיפור. מלי קלע בצד השני, אבל קוזר קלע עוד זריקת עונשין והרחיק את פנר מדרמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי