מנהיג בצהוב: קיין הוא המפתח של מכבי ת"א לניצחון בברצלונה

דיאנדרה קיין
דיאנדרה קיין | עדי אבישי

הגארד הכריזמטי אוהב לשחק בשני צידי המגרש, מוביל את רשימת הקלעים של הקבוצה ומסתמן כשחקן שעליו מתבסס ספאחיה העונה, אבל האם זה יעצור את קייל קוריץ', כריס סינגלטון ואנטה טומיץ'?

(גודל טקסט)

חודש ספרד של מכבי ת"א ביורוליג יחל הערב (חמישי, 22:00) בברצלונה, שם יתארחו הצהובים עם מאזן 3-1 אצל בעלת הבית לה מאזן 2-2 אחרי שניצחה בשבוע שעבר באיסטנבול את דרושפאקה. בשבוע הבא תארח מכבי במנורה מבטחים את אלופת אירופה ריאל מדריד ולאחר מכן תצא למשחק חוץ באייים הקנריים, שם תפגוש את גראן קנריה. לאחר מכן תהיה מכבי שותפה לשבוע טורקיה, כשתתארח אצל אנדולו אפס ותארח את פנרבחצ'ה.

סקוטי ווילבקין קיים אתמול אימון מלא עם חבריו וסיכוייו לשחק הערב טובים, אך בגלל שהשחקן מתאושש מפציעה בכף ידו אף אחד במכבי בכלל לא יודע איזה ווילבקין הקבוצה תקבל. הדבר היחיד הוודאי הוא ההיעדרות של ג'רמי פארגו, הנמצא בסשן טיפולים בארה"ב.

עוזר המאמן גיא גודס אמר אתמול: "אין ספק שזה משחק שונה מהדרבי שעברנו. זה משחק קשה נגד קבוצה מאוד כשרונית עם סגל מאוד רחב וטוב. אנחנו צריכים להיות במיטבנו כדי לא לעשות את הטעויות שעשינו אצל אולימפיאקוס ולצאת מפה עם ניצחון".

גיא גודס.
גיא גודס. "האולם בברצלונה דורש ממך להיות מרוכז מההתחלה" (עדי אבישי)

גודס הדגיש: "זה מגרש מאוד ביתי עם אווירה ביתית. הקהל פה מאוד דוחף וקשה מאוד לשמוע אחד את השני. האולם בברצלונה הוא כזה שאם אתה רוצה לנצח בו אתה צריך להיות מאוד מרוכז מההתחלה בדברים הקטנים של המשחק. לבצע את תכנית המשחק על הצד הטוב ביותר ולקלוע באחוזים טובים מבחוץ".

ברצלונה עברה בקיץ האחרון מהפך, במטרה לשנות את המומנטום העגום של העונה הקודמת. חואן קרלוס נבארו הוותיק פרש ולסגל צורפו בין היתר הרכז קווין פאנגוס (ז'לגיריס קובנה), כריס סינגלטון (פנאתינייקוס), קייל קוריץ' (זניט סנט פטרסבורג) ו-יאקה בלאז'יץ' (אנדורה). קווין סראפין המאסיבי חזר מפציעה ואסור לשכוח שגם אנטה טומיץ' הענק עומד לרשות המאמן הוותיק סבטיסלב פשיץ'.

מכבי חייבת בברצלונה (שם ניצחה רק פעם אחת בעשרת המפגשים בין השתיים) קו אחורי אקטיבי שכן באיזור הצבע יהיה לה קשה להתמודד מול הגבוהים של בארסה, טומיץ' וסינגלטון, שקלעו 35 נק' משותפות בניצחון 71-79 של הקבוצה על דרושפאקה. ברצלונה מובילה את היורוליג בריבאונד התקפה עם 14.5 למשחק.

טומיץ'. למכבי יהיה קשה להתמודד עם הענק (אתר היורוליג)
טומיץ'. למכבי יהיה קשה להתמודד עם הענק (אתר היורוליג)

נכון לעכשיו, אם לא נתרגש מהקלות בה ניצחה הקבוצה את הפועל בדרבי, הרי שהמשחק הערב לא מבשר טובות לצהובים. למעט דיאנדרה קיין המצוי בכושר אישי מצוין, שאר שחקני האלופה הישראלית טרם מיצו את הפוטנציאל הגלום בהם. השאלה היא האם קיין, בנוסף להיותו הקלעי המוביל של הקבוצה (12.5 נק') מסוגל לעצור את הסלובני וויל קוריץ' שקולע 11.3 נק' למשחק? עוד שאלה היא מה ספאחיה מעדיף, את הנקודות של קיין את את העצירה של קוריץ'?

קיין הוא קומבו-גארד פיזי וקשוח המסוגל לגם וגם. מדובר באחד שאוהב לשחק חזק בשני צידי המגרש. אול אראונד פלייר שתורם באספקטים רבים. הוא חודר לסל, קולע, מוריד ריבאונדים מצטיין בתור גארד ומחלק אסיסטים. בנוסף, הוא נחשב שומר ברמה גבוהה מאוד. לאחר שניסה את מזלו בליגת הקיץ ב-2014 במדי לוס אנג'לס לייקרס, הצטרף לקראסני אוקטיבר הרוסית וכעבור זמן קצר עבר לאנטוורפן הבלגית בה סיפק ממוצעים של 14.4 נק', 7.4 ריב' ו-5.5 אס' ביורוצ'אלנג לצד 12.1 נק', 5.8 ריב' ו-3.4 אס' בליגה הבלגית.

בקיץ 2015 עבר לגרמניה ושיחק בשורות אולם שם תרם 10.4 נק', 5.0 ריב' ו-2.9 אס' ביורוקאפ. בחודש ינואר באותה עונה עבר להפועל אילת ושם כנראה צד בפעם הראשונה את עיני הסקאוטים של מכבי. באילת סיפק הגארד ממוצעים של 11.5 נק', 5.1 ריב' ו-2.7 אס' ב-19 משחקים בעונה הסדירה, ובפלייאוף שיפר את ממוצעיו ל-17.8 נק', 9.3 ריב' ו-2.5 אס' למשחק, כולל 22 נק' ו-13 ריב' בחצי גמר הפיינל פור. משחקו הטוב ביותר באותה עונה (תחת המאמן עודד קטש) היה בהפסד הביתי 67-86 במחזור ה-21 נגד מכבי תל אביב. קיין קלע באותו משחק 23 נק' (שיא עונתי). כנראה שאת מכבי זה שיכנע. לפני שהגיע לאולם מנורה שיפר את ממוצעיו במדי ניז'ני נובגורוד הרוסית עם 16.8 נק', 7.6 ריב' ו-4.3 אס' ביורוקאפ. לקראת סיום העונה עבר לשחק בריאל בטיס מהליגה הספרדית וסיפק ממוצעים של 9 נק', 7.2 ריב' ו-2.2 אס'.

עמית שמחון.
עמית שמחון. "מאז שהיה באילת, קיין נתן קפיצת מדרגה" (מנהלת הליגה)

באילת שיתף קיין פעולה עם עמית שמחון, שחקנה של הפועל חולון היום, שאמר עליו: "דיאנדרה השתדרג במכבי. הוא התפתח והוא בהחלט שחקן לרמות הגבוהות באירופה. כשהוא בא לאילת הוא מיד התחבר. הוא הגיע במהלך העונה ואני זוכר אותו לטובה. הוא הכניס בנו אנרגיות והוא עושה אותו דבר במכבי. מדובר בסוג של מנהיג. היה כיף לשחק איתו".

שמחון מודה שהוא לא האמין עד כמה הפך דיאנדרה לדומיננטי במכבי: ,"מאז שהיה באילת הוא נתן קפיצת מדרגה. מתברר כי שחקנים טובים מתבלטים בכל קבוצה. ידעתי שיש לו את זה. הוא מתפתח מדי שנה ולא אמר עדיין את המילה האחרונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי