ספאחיה: "אני האחראי היחיד למצבה של הקבוצה, לא מאשים אף אחד אחר"

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | אודי ציטיאט

מאמן מכבי תל אביב דיבר במסיבת עיתונאים לקראת המפגש הקשה נגד ריאל מדריד בהיכל מחר: "כנראה הקבוצה הטובה באירופה, אבל סומך על השחקנים שלי. אף אחד לא מתערב לי בהחלטות, קשה לעשות את המעבר מהליגה ליורוליג"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא נמצאת בתקופה טובה. השבוע ספגה הקבוצה את הפסדה הראשון בליגה העונה, ומחר (חמישי) היא תארח את ריאל מדריד לקרב קשה ביורוליג, בניסיון לשפר במעט את המאזן האירופי שכרגע עומד על 4:1 לרעתה. המאמן נבן ספאחיה ערך הערב מסיבת עיתונאים לקראת המשחק הגורלי.

"אני רוצה להסביר משהו שמאוד חשוב לי, למועדון ולאוהדים", פתח ספאחיה, "אני האדם שמכין את הקבוצה למשחקים ואני לא מאשים אף אחד אחר במצב הקבוצה. אין מישהו שמתערב לי בקבלת ההחלטות. כל מה שקרה הוא טעויות בהבנה שלי ובכושר השיפוט שלי".

על היריבה: "ריאל מדריד הם כנראה הקבוצה הכי טובה באירופה, המספרים שלהם מרשימים. אנחנו הולכים לעשות להם חיים קשים, לעשות הגנה טובה יותר, ולנסות לנצח. אחנו נלחמנו נגד צסק"א ולא ניצחנו, אבל הראינו שאנחנו מסוגלים להתמודד מול הטובות ביבשת. מול הקהל הביתי שלנו אנחנו יכולים לעשות את המקסימום. אני סומך על השחקנים שלי שיוכלו לעשות את העבודה".

ג'רמי פארגו.
ג'רמי פארגו. "תכנית המשחק שלי התבססה עליו" (עדי אבישי)

"זה לא קל ללכת מהיורוליג לליגה ולשנות את המשחק תוך יומיים ולהיפך", הוסיף המאמן, "אבל זו המציאות ואני מקווה שהיומיים שהיו לנו יספיקו. כשאתה משחק עם סגל מלא זה לא בטוח שתנצח, אבל לפחות יש לך תכנית משחק ודרך. קשה לעשות את זה עם שחקנים פצועים או חסרים או עייפים".

על הרכש החדש: "חסרים לנו שחקנים בעמדה של סשנס, הוא הולך להיות חלק חשוב במשחק, אבל אני לא יכול להגיד איך בדיוק הוא ישחק כי אני נותן הרבה משקל לכימיה והוא צריך כימיה טובה עם השחקנים. אני יודע שהוא הולך לעזור כי הוא שחקן טוב".

מדוע לא להשתמש בשחקנים הקיימים: "אני צריךך פוינט גארד. מי שמקבל דקות מגיע לו, אבל אני לא יכול להשתמש בשחקנים הקיימים כי הם לא יכולים לשחק בעמדה הזאת. תכנית המשחק שלי מבוססת על ג'רמי פארגו, הוא בחוץ וייקח לו הרבה זמן לחזור. אז הבאנו במקומו שחקן אחר".

רמון סשנס.
רמון סשנס. "הכל תלוי בכימיה שלו עם השחקנים האחרים" (מכבי תל אביב)

על סקוטי ווילבקין: "הוא יתאמן היום, נראה מה הוא יכול לעשות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי