ספרופולוס: "יש לי כתפיים רחבות כדי להוריד את הלחץ מהשחקנים"

יאניס ספרופולוס, שמעון מזרחי
יאניס ספרופולוס, שמעון מזרחי | מכבי תל אביב

שיטת המשחק, השיפור שאמור להגיע דרך ההגנה, חיזוק הסגל, השחקנים הישראלים והקהל. המאמן החדש של מכבי תל אביב מבהיר בראיון ראשון: "הרבה היו חולמים לאמן כאן, אני אוהב את הלחץ הזה"

(גודל טקסט)
יאניס ספרופולוס החל בהילוך גבוה את תפקידו כמאמן מכבי תל אביב. מפגש עם השחקנים, שיחות עם בעלי תפקידים במועדון, היכרויות זריזות ואימון ראשון מפרך. כבר בערב הראשון שלו עם הקבוצה, בפינה במלון באיסטנבול, הוא העניק לאתר הרשמי של הצהובים ראיון ראשון.


מה זה אומר בשבילך להיות מאמן מכבי ת"א?
"זה כבוד גדול עבורי להיות מאמן מכבי תל אביב. הרבה מאמנים היו חולמים לאמן את מכבי. אני רוצה להודות לכל חברי ההנהלה ולאנשים שסומכים עליי והביאו אותי לאמן מועדון ברמה גבוהה. זהו מועדון עם מסורת מפוארת באירופה ובישראל".


היית בתל אביב מספר פעמים ואתה מכיר את היכל מנורה. מה הרושם שלך מהעיר ומההיכל?
"להגיד לך את האמת, הפילוסופיה שלי היא לא לצאת מהמלון (במשחקי חוץ), כך שראיתי את העיר רק בדרך כשאנחנו נוסעים באוטובוס מהמלון למגרש ולשדה התעופה. ככל שאני יודע וממה שראיתי, אני יודע שתל אביב זו עיר נהדרת לחיות בה, מאוד ידידותית. אני יודע שהאנשים בתל אביב ובישראל ידידותיים מאוד ואני שמח מאוד שאני ומשפחתי נחיה בתל אביב".



"זוכר עד כמה זה קשה לשחק בהיכל מול למכבי תל אביב" (מכבי תל אביב)


"לגבי ההיכל והאוהדים, אני רוצה להגיד שאני זוכר עד כמה קשה לשחק כיריב מול מכבי תל אביב בגלל הרעש האדיר שהאוהדים שלנו עושים במהלך המשחק. היו משחקים בהם השחקנים לא הצליחו לשמוע אותי בפסק הזמן. אני מקווה שהאווירה הזאת תהיה לצדי גם עכשיו כשאני בצד של מכבי. אני מקווה שהאוהדים יעשו כל כך הרבה רעש כך שהם יהיו השחקן השישי שלנו".


מכבי עברה כמה הפסדים כואבים בפתיחת העונה ביורוליג, אבל אנחנו רק באמצע נובמבר. במה צריך להתמקד עכשיו?
"המיקוד עכשיו הוא באיך לשנות את האווירה. הדרך לעשות זאת היא קודם כל עניין פסיכולוגי. כולם צריכים להבין שזה הסגל שלנו, שאני מאמין בסגל ונעבוד יחד עד הסוף. אני יודע שכל אחד מאיתנו ייתן את המקסימום בשביל הצלחה. עכשיו זה לא הזמן לדבר, אלא לפעול הכי טוב שאפשר כדי להוציא את הקבוצה מהמצב הנוכחי. אנחנו יודעים שהתקופה הקרובה תהיה משמעותית מאוד להמשך וזאת הסיבה שאנחנו עובדים קשה מאוד בתקווה שמהיום ועד לסיום העונה נשתפר ונביא את התוצאות שאנחנו צריכים. כמו שכולם יודעים, מכבי תל אביב זה מועדון של תארים".


האם אתה חושב שברוסטר הנוכחי תוכל להנחיל את השיטה ההגנתית אותה הרגלת אותנו לראות בקבוצתך הקודמת? או שאנו צפויים לראות שיטה אחרת בעקבות אי התאמה?
"אני בטוח שזה יהיה שילוב של שני הדברים. אני אנסה להתאים את השיטה לסגל השחקנים שיש לנו. השחקנים שלנו מאוד אתלטים ואני רוצה להשתמש באתלטיות הזאת על המגרש, בהגנה ובהתקפה. יש לנו הרבה שחקנים מוכשרים ואני רוצה שכולם יראו את הכשרון והאופי שלהם במשחק. אבל אני אכניס גם את טביעת האצבע שלי ואנסה לשפר את החלק ההגנתי".


"אני יודע שצריך זמן כדי לאפשר לשחקנים להבין את הדרך שלי וגם לבצע אותה. יש לנו פער להשלים, אבל יש עוד הרבה משחקים ואנחנו צריכים להשיג ניצחונות ובמקביל לעבוד על כל הדברים הקטנים שאנחנו צריכים להוסיף למשחק שלנו. אנחנו צריכים להיות סבלניים כדי לראות שיפור ולראות את המעבר מסגנון המשחק הקודם לסגנון המשחק שלי".



מוכן לאתר. יאניס ספרופולוס


אתה ידוע כמאמן הגנתי. איך אתה מתכוון לשפר את ההגנה של מכבי?
"דבר ראשון, אנחנו צריכים לשחק אישית טוב יותר, שמירה של אחד על אחד. שנית, לשחק הגנה קבוצתית טובה יותר בעזרה אחד לשני. כמובן שאגרסיביות, קשיחות ופיזיות חשובות מאוד כדי לבנות קבוצה הגנתית מצליחה".


האם אתה מודע ללחץ במכבי והאם אתה מוכן לזה נפשית ופיזית?
"אני מכיר את הלחץ שיש במכבי. אני יודע שמכבי זה מועדון שתמיד נלחם על כל התארים, מועדון ברמה גבוהה. אני אוהב לעבוד בלחץ כזה, עד כה עבדתי במועדונים כאלה לאורך כל הקריירה שלי. חשוב שיהיה לחץ כי זה גורם לך לשחק טוב יותר. יש לי כתפיים רחבות כדי להוריד את הלחץ הזה מהשחקנים. אני רוצה שהשחקנים שלי רק יתמקדו בכדורסל ושהלחץ יישאר עליי".


האם אתה מתכנן להביא עוד שחקנים?
"נכון לעכשיו אנחנו לא נביא שחקנים חדשים. יש לנו סגל טוב עליו אני סומך. אני רוצה שהשחקנים שלי יהיו מוכנים תמיד לשחק, זאת עונה ארוכה עם המון משחקים. לפעמים יהיו משחקים בהם שחקנים מסוימים ישחקו, נגיד, 30 דקות ובמשחק הבא 10 דקות. במשחקים הבאים יהיו שחקנים שלא היו קודם בסגל ועכשיו הם משחקים. זה טבעי בשיטה החדשה של היורוליג עם כל הנסיעות והמשחקים וסגל שונה שמשחק ביורוליג או בליגה הישראלית. כולם צריכים להיות מוכנים לזה, כל 14 השחקנים – כמובן כשג'רמי פארגו יחזור. כל השחקנים צריכים להיות מוכנים לתת את המקסימום ואני מקווה שכולם יפנימו ויעשו את המקסימום עבור הקבוצה".
 



האם אתה מתכוון לשתף את הצעירים הישראלים ברוטציה שלך במשחקי הליגה והיורוליג?
"כן, תמיד עבדתי עם שחקנים צעירים. אני אוהב שחקנים בתחילת הקריירה שלהם. בכל המועדונים הקודמים שלי נתתי לצעירים הזדמנות. אני יודע שהשחקנים הישראלים הצעירים שלנו עובדים קשה מאוד, כמובן שבהתחלה אצטרך להכיר אותם טוב יותר כי לאמן שחקן זה שונה מלעשות סקאוטינג עליו. אז כשאדע מה כל אחד מהם יכול לעשות, אנסה לדחוף אותם בטוח גם ביורוליג. כמובן שבליגה הישראלית יהיה להם חלק גדול וכשיצברו בטחון אקדם אותם גם במשחקי היורוליג. באופן כללי, אני אוהב לעבוד עם שחקנים צעירים כדי לשפר אותם ולתת להם הזדמנויות לפרוח, כך שהם צריכים להיות מוכנים".


לסיום, לפני שמתחילים דרך חדשה, מה המסר שחשוב לך להעביר לאוהדי מכבי?
"קודם כל, אני יודע שהם אוהדים נהדרים ואני רוצה להזמין אותם, החל מהמשחק מול פנר, למלא את ההיכל ולתמוך בקבוצה. אנחנו צריכים את כולם ביחד כדי לצאת לדרך חדשה. אני יודע שהאוהדים שלנו יכולים להיות השחקן השישי. אנחנו צריכים את התמיכה עכשיו כשאנחנו ברגעים קריטיים. כשהכל הולך טוב, אז ברור שכולם שמחים ותומכים בקבוצה. אבל עכשיו אנחנו צריכים את תמיכתם יותר מאי פעם".


ShootAround is over.
Next: @AnadoluEfesSK vs @MaccabitlvBC@EuroLeague#GameONpic.twitter.com/1CaItvG8Oj

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) November 20, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי