מכבי ת"א הערב נגד דרושפאקה; טאריק בלאק נפצע אך ישחק

טאריק בלאק, סקוטי ווילבקין, דיאנדרה קיין
טאריק בלאק, סקוטי ווילבקין, דיאנדרה קיין | עדי אבישי

מכבי ת"א תפגוש הערב (20:00) באיסטנבול את דרושפאקה שמדורגת במקום האחרון ביורוליג עם ניצחון בודד. ג'רמי פארגו, שיהיה כשיר עוד כשבועיים, הגיע לצפות באימון

(גודל טקסט)

טאריק בלאק, סנטר מכבי ת"א, לא סיים אתמול את אימון הקבוצה ועורר דאגה בקבוצה, שעות ספורות לפני ההמראה לאיסטנבול, שם תפגוש הערב (20:00) את דרושפאקה, נועלת טבלת היורוליג עם נצחון בודד. 

בלאק, שחש כאבים ברגלו, המריא עם חבריו למשחק החשוב הערב והמאמן הצהוב, יאניס ספרופולוס, הביע תקווה כי הסנטר יעמוד לרשותו וישחק. מאוחר יותר התברר כי הפציעה של בלאק אינה רצינית והוא צפוי לשחק.

מי שהפתיע את שחקני מכבי ת"א ואנשי הקבוצה באימון אתמול היה ג'רמי פארגו, שהגיע לאולם בהדר יוסף, עורר התרגשות בקרב חבריו, אך לא יעמוד לרשות הקבוצה לפחות בשבועיים הקרובים. פארגו, שצפה באימון מהצד, נשאר בארץ, ימשיך כאן בהליך השיקום והתקווה במחנה הצהוב כי יהיה כשיר למשחק הליגה החשוב של הקבוצה בעוד כשבועיים כשתארח במנורה מבטחים את הפועל ירושלים.

ספרופולוס התייחס לפציעה של בלאק ולחזרתו לארץ של פארגו: "אנחנו שמחים מאוד שג'רמי חזר, הוא חלק חשוב בקבוצה. אנחנו מחכים שיהיה בריא ויהיה חלק מאיתנו. אנחנו מחכים לאישור הרופאים, ואז נדע טוב יותר מתי יחזור להתאמן ולשחק. לטאריק יש פציעה קלה, אנחנו רוצים להיות בטוחים שאכן מדובר בפציעה לא משמעותית ולכן הרופאים נמצאים קרוב אליו".


הפתיע והגיע לאימון בהדר יוסף. פארגו (צילום: עדי אבישי)

הערב, כשמכבי ת"א הגיעה לאולם, נשיא דרושפאקה אומיט בשקירט ביקש להיפגש עם יו"ר מכבי שמעון מזרחי. בפגישה, בה נכח גם סגן הנשיא צ'ם גולר, הביעו השניים התנצלות על התקרית בבית המלון אתמול וציינו שכמובן דרושפאקה מגנה את תליית השלט. מזרחי קיבל את ההתנצלות.

ההכנות של מכבי לקראת המשחק הערב לא היו מושלמות. ארבעת שחקני הנבחרת: יובל זוסמן, ג'וני דיברתולומאו, נמרוד לוי וג'ייק כהן הצטרפו שלשום לאימונים לאחר ההפסד הדרמטי בגיאורגיה. גם סקוטי ווילבקין הצטרף שלשום לאימונים כששב מטורקיה שם שיחק במדי הנבחרת הלאומית כמתאזרח. אמש הוא כבר חזר לבירה הטורקית, הכ"כ מוכרת לו מהשנים האחרונים כששיחק במדי יריבת מכבי הערב.

ג'ייק כהן, שהיה המצטיין במשחק הנבחרת עם 22 נק', מקווה שהיכולת הטובה שהציג תקנה לו נקודות זכות אצל מאמנו היווני במכבי: "זה ששיחקתי נגד שחקנים ברמה כזאת גבוהה יעזור לי גם ביורוליג. זכיתי להרבה דקות משחק ואני מקווה שזה יעזור לי גם עם הקבוצה. אני מרגיש טוב ומוכן לקראת המשחק הערב".

ספרופולוס אמר לקראת ההתמודדות שהוא יודע שלשחקניו לא צפוי משחק קל. צירופו של הגארד טוני דאגלאס לדרושפאקה מדאיג אף הוא את המאמן: "לא יהיה קל, אין משחקים קלים ביורוליג. היו להם כמה משחקים, בעיקר בבית, שהם הפסידו ממש בסיום. אנחנו צריכים להיות מרוכזים כדי לעמוד בתוכנית המשחק שלנו, הגנתית והתקפית. צירופו של דאגלאס מוכיח שהם לא ויתרו על העונה".

המאזן ההיסטורי בין מכבי ת"א לדרושפאקה הוא 2-2. לפני שנתיים, כשדרושפאקה שיחקה ביורוליג ומאמנה היה דיויד בלאט, נערכו בין השתיים שני משחקים. מכבי ניצחה בת"א 92-93 והפסידה באיסטנבול 86-84. אף שחקן של מכבי המשחק בשורותיה היום לא היה שותף לשני המפגשים בין השתיים. במשחק שהיה באיסטנבול היה ווילבקין הבולט בקבוצתו הטורקית כשקלע 23 נק' (בת"א תרם עשר נקודות בלבד).

הקבוצה הטורקית חווה השנה עונה פיננסית וזאת לאחר העזיבה של דיוויד בלאט ומספר כוכבים, ביניהם ווילבקין. הקבוצה שזכתה בעונה שעברה בגביע היורוקאפ, שהקנה לה את הכרטיס ליורוליג, זכתה עד כה בנצחון אחד, בבית על בודצ'נוסט, אותה ניצחה מכבי בחוץ.

השחקנים המובילים בקבוצה הטורקית הם ריי מקולום, מחליפו של ווילבקין, שהגיע ממלאגה עם 10.2 נקודות, 4.8 אסיסטים ו-4.2 ריב', ומעניין יהיה לצפות הערב במפגש בין השניים. השאלה כיצד אוהדי דרושפאקה יקבלו את כוכבם בשנים האחרונות וכיצד זה ישפיע עליו. מנגד, מקולום ירצה להוכיח שהוא לא פחות טוב ואפילו טוב יותר משחקנה לשעבר של דרושפאקה.

בנוסף, יש לטורקים את הסנטר מייקל אריק שמנפק 13 נקודות ו-6.3 ריבאונדים. גם האמריקאי ג'רמי אוואנס, אלוף ההטבעות של ה-NBA משנת 2012, מגלה לפרקים יכולת נאה והשאלה היא כיצד ישתלב דאגלאס (32, 1.88), שחקן NBA לשעבר (ניו אורליאנס, קליבלנד, בוסטון, גולדן סטייט ויוסטון), המגיע לדרושפאקה משאקרייה, כשבעונה שעברה שיחק באנדולו אפס.

חוזר למקום שהפך אותו לכוכב. ווילבקין (צילום: אודי ציטיאט)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי