באופן מוזר: בני הרצליה עלתה לשלב הבתים ביורופקאפ

מיקי גורקה
מיקי גורקה | צילום: עדי אבישי

החבורה של מיקי גורקה אומנם הפסידה בסיכום הכללי לפורטו אחרי 83:85 בחוץ (הפסד בשלוש הפרש בישראל), אך ניצלה את פרישתן של מספר קבוצות מהמפעל. גרין החטיא מהעונשין בכוונה כדי להימנע מהארכה

(גודל טקסט)
 בצורה מוזרה למדי, ובסוף מעט מבישה בני הרצליה השיגה הלילה (רביעי) את הכרטיס לשלב הבתים ביורוקאפ. החבורה של מיקי גורקה ניצחה בפורטו 83:85, ואומנם הפסידה בסיכום שני המשחקים אחרי 68:65 בישראל לפורטוגלים, אך בזכות פרישתן של מספר קבוצות מהמפעל עלתה שלב יחד עם יריבתה. בחמישי ייקבע בהגרלה היכן הרצליה, ועוד שתי מפסידות שעלו בכל זאת, תשחקנה.


הסיטואציה הביזארית, בה הפסד עד שבע נקודות הספיק לחבורה של גורקה לעלות, גרם לטוריאן גרין להחטיא בכוונה מקו העונשין שלוש שניות לסיום כדי להימנע מהארכה שהייתה מסכנת את ההעפלה. אם הסיטואציה נשמעת לכם מוכרת, אז אתם צודקים. בעונת 2015/16 מכבי תל אביב ניסתה להשיג הארכה ולהימנע מניצחון מינמלי על דרושפאקה בחוץ כדי לשלוח את המשחק להארכה על מנת לשמור על סיכוי לנצח בהפרש המתאים ולעלות לשלב הטופ 16. המשימה אז לא צלחה, ומכבי הודחה באחד הבזיונת הגדולים בתולדות היורוליג. 




בחזרה למשחק, הפרוטוגלים, שידעו שהפסד בפער של עד 13 נקודות יספיק להם לעלייה, היו קצת רדומים ברבע הראשון ואפשרו לאורחים לרדת ביתרון 19:24. ברבע השני, בפיגור 28:21, המקומיים הבינו שהרצליה – לפחות נכון לרגע זה – באה לשחק בצורה ספורטיבית לגמרי, יצאו לריצת 0:12 בדרך ל-28:33 כשלהפסקה ירדו שתי הקבוצות ביתרון 39:46 לפורטוגלים.


הפעם תורה של הרצליה היה להבין שהיא בסכנה, כשלקראת סוף הרבע השתלטו האורחים על העניינים וירדו ביתרון 63:66 להפסקה הקצרה לפני הרבע המכריע. המשחק הצמוד נמשך עד לאותן קליעות עונשין של אדריאן, כשבסיום שתי הקבוצות כאמור עלו לשלב הבתים.


.@BHerzliya and @FCPorto gave it their all (150-151 on aggr.) to advance to the #FIBAEuropeCup Regular Season.

https://t.co/eJExL7WmMFpic.twitter.com/6hGQoZqkYS

— FIBA Europe Cup (@FIBAEuropeCup) October 11, 2017


קלעו לבני הרצליה:
ג'ף אדריאן 18 נקודות (7 ריבאונדים), שון דוסון 14, חליל קאנסביץ' 13, אקסבייר ת'יימס 11, אלכס רוזנברג וטוריאן גרין עם 8 כ"א, סם סינגר 7, דומיניק ארצ'י 4, תום מעיין 2









מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי