ראשי הפועל ירושלים שוקלים לזעזע את המערכת

הפועל ירושלים בכדורסל
הפועל ירושלים בכדורסל | דני מרון

בבירה מאוכזבים מאוד מהיכולת וממערכת היחסים המתוחה בין פוטיס קציקאריס לשחקניו, ואחרי שני הפסדים ביורוקאפ עשויים לבצע שינויים. המאמן: "צריך לראות מאמץ מכולם, התכנית ההגנתית לא עובדת"

(גודל טקסט)

מתיחות ותסכול רב הצטברו בהפועל ירושלים בעקבות ההפסד אמש 86:81 לבודוצ'נוסט, שמעמיד אותם במאזן 2:0 ביורוקאפ בפתיחת העונה. אלופת המדינה, שהצהירה שבכוונתה לזכות בתואר, נמצאת כעת בסיטואציה מסובכת לאחר שהפסידה לשתי קבוצות בינוניות וכשבשבוע הבא באיירן מינכן החזקה תגיע לארנה.

בירושלים דיברו לפני ההתמודדות על הצורך בשינוי בגישה והעלאת הילוך בהגנה, אך שום שיפור לא נראה במשחק כשהצבע המשיך להיות פרוץ והמונטנגרים חצו את רף שמונים הנקודות בקלות, למרות שהם לא נחשבים לקבוצה התקפית מרשימה. הפעם הבעיה הייתה גם בהתקפה כשהאדומים התקשו לייצר סלים במשך דקות שלמות וההתקפה נתקעה. המארחים אף הרבו לאבד כדורים במחצית הראשונה ולהחטיא מהעונשין, ובדיעבד מסתבר שהנקודות האלה יכלו להכריע את המשחק ולשנות את הסיטואציה.

כעת בירושלים רוצים לשים את ההפסדים מאחוריהם ולצאת לדרך חדשה, אולם יכול להיות שהדרך לשם תכלול זעזועים. בבירה שוקלים לערוך שינויים בקבוצה שיעירו את המערכת והשחקנים, ובתקווה שיתקנו גם את הכימיה השברירית שקיימת כיום. גם המאמן פוטיס קציקאריס ספג לא מעט אש בעקבות התצוגות של הקבוצה עד כה כשעיקר הטענות כלפיו הן שהוא לא ממקסם את היכולות של שחקניו ומנהל יחסים מתוחים עם חלק מהם.

מאמן ירושלים אמר בסיום: "זו בטח לא התוצאה שרצינו וציפינו במחצית הראשונה. היינו לא רגועים בהגנה וגם בהתקפה. כבר חזרנו למשחק, אבל דברים כמו ריבאונד ודברים אחרים פגעו ולא השגנו ניצחון. יש לנו עוד הרבה עבודה לפנינו, לא הצגנו ברבע השלישי את האנרגיה שהיינו צריכים להשיג ולקח לנו זמן להיכנס למשחק. כשהיינו בפיגור 16 הגבנו, שינינו הגנה וזה עזר, גם ריצ'ארד האוול היה חסר במשחק הזה".


קציקאריס. במועדון כבר בוחנים זעזועים אפשריים (דני מרון)

עוד אמר המאמן: "דיברתי בימים האחרונים עם השחקנים על אחריות הגנתית, לשים את הגוף שלנו, זה עניין של רצון, של מלחמה, עד עכשיו התוכנית ההגנתית שלנו לא באה לידי ביטוי. צריך לראות מאמץ מכולם".

אחד השחקנים האלה הוא קרטיס ג'רלס שממשיך בתקופה הרעה שעוברת עליו. הרכז האמריקני רשם אמש 3/11 מהשדה והוסיף רק שני אסיסטים בעוד תצוגה אנמית וחלשה שלו. "זה הכל עניין של ביטחון", ניתח ג'רלס את ההפסד הכואב, "זה היה משחק שהיינו צריכים לנצח בבית והיה חובה לנצח אותו. היו הרבה שינויים בקבוצה, כולם היו צריכים להקריב משהו לאור הפילוסופיה של המאמן ומה שהוא רוצה לעשות. זה מה שאנחנו עושים – אנחנו מקריבים דקות, זריקות וכל מה שנדרש. ראינו שינוי בהגנה ברבע הרביעי אבל אנחנו צריכים לשמור טוב יותר למשך ארבעים דקות אם אנחנו רוצים לנצח"".

הרכז התייחס גם לחסרונו של סטודמאייר: "הוא חסר, כולם מחבבים אותו. הוא היה מנהיג עבורנו ושיחק עם ניסיון. כמובן שהוא היה תורם לנו עכשיו, הקבוצה צריכה מישהו כמוהו, אבל בשורה התחתונה זה מה שיש לנו ואנחנו מגיעים להתמודד עם זה הכי טוב".


ג'רלס. "הכל עניין של ביטחון" (AFP)

"זה משחק לא טוב שלנו, אין תירוצים פה", הוסיף ליאור אליהו שמבין את הסיטואציה הקשה אליה נקלעה הקבוצה, "זה משחק בית שהיינו חייבים לנצח. צריך ללמוד מהטעויות של המשחק הזה, היו הרבה טעויות קטנות שהפסדנו בגללן את המשחק. אני לא חושב שהיינו צריכים להגיע בכלל למשחק צמוד, אבל זאת הסיטואציה וצריך להילחם בה. בשבוע הבא יש לנו משחק מאוד חשוב וקשה ואני מקווה שננצח אותו. יש הרבה דברים מקצועיים שגורמים לנו להראות ככה, זה לא משהו ספציפי. אנחנו צריכים לשחק יותר טוב ללא ספק. הדבר האחרון שאנחנו רוצים להגיע אליו זה להיות במאזן 3:0 אחרי המשחק מול באיירן מינכן. נתכונן הכי טוב שאפשר למרות שנכנסו לסיטואציה שלא רצינו להיקלע אליה ואני ונקווה שנצא מזה".

אוסטין דיי הוסיף: "זה הפסד קשה עבורנו. חבל שהיה לנו משחק כזה, זה אומר שנצטרך לנצח כמה משחקי חוץ. היינו צריכים לצאת נכון לחצי השני ולא עשינו את זה. לוקח לנו זמן לנצל את מה שיש לנו – יש לנו סגל עמוק, ואנחנו צריכים לדעת איך לנצל דברים טוב ולמצוא פתרונות במהירות".

הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי