צפו: ניצחון בכורה להפועל ירושלים, 61:63 על רג'יו אמיליה

אוסטין דיי נגד ג'וליאן רייט
אוסטין דיי נגד ג'וליאן רייט | אתר רשמי

אלופת ישראל ישראל התקשתה ופיגרה לאורך רוב שלבי המשחק, אך מחצית שניה גדולה, ויכולת אדירה של דייסון (22 נקודות כולל שלשה מדהימה 18 וחצי שניות לסיום) סידרו לקציקאריס מעט שקט ביורוקאפ. קינסי חזר

(גודל טקסט)

זה הלך קשה, זה עדיין לא נראה מרשים אבל בשורה התחתונה – הפועל ירושלים השיגה סוף כל סוף ניצחון בכורה ביורוקאפ לעונת 2017/18, וגברה 61:63 על רג'יו אמיליה האיטלקית.

האדומים פתחו בצורה סבירה אלא שמהר מאוד המארחת קפצה ליתרון 11:17, ומכאן ועד הרבע הרביעי רדפה אלופת ישראל אחרי יריבתה. מי ששמר אותה במשחק היה ג'רום דייסון בתצוגת על של 22 נקודות ומדד 23, כשגם אלן אומיץ' נותן מחצית ראשונה גדולה.




המאמן פוטיס קציקאריס יכול לנשום מעט לרווחה לאחר שהקולות סביב היכולת ההגנתית של קבוצתו לא פסקו מלבקר, ולמרות שמדובר ביריבה חלשה ספיגת 61 נקודות היא משהו שבארנה שמחו לראות.


דייסון
דייסון. משחק ענק ושלשה קריטית (רג'יו אמיליה)


מי שעוד התקבל בברכה אצל הפועל ירושלים היה טרנס קינסי, שהתלבש למשחק אחרי פציעה ארוכה ממנה סבל ורשם 12 וחצי דקות בהן החטיא שלוש פעמים מהשדה, אך גם היה אחראי לשניים ממהלכי המשחק – הצלת כדור ענקית שהובילה להתקפה מכרעת, ואסיסט לשלשה גדולה של דייסון 18 וחצי שניות לסיום שהבטיחה את הניצחון.


קלעו לרג'יו אמיליה: אמדדו דלה ולה 23, ג'אלן ריינולדס ומאנוצ'ר מרקושבילי 8 כל אחד, לנדי סאנה ופדריקו מוסיני 7 כל אחד, גארט נבלס 4, ג'וליאן רייט 3, ניקולו דה ויקו 1.


קלעו להפועל ירושלים: ג'רום דייסון 22, אלן אומיץ' 13, סטראטוס פרפרוגלו, אוסטין דיי וריצ'ארד האוול 8 כל אחד, בר טימור, 3, יוגב אוחיון 1.


דלה ולה
דלה ולה. 23 שלו לא הספיקו (רג'יו אמיליה)


מהלך המשחק
רבע ראשון
בהפועל ירושלים עלתה החמישיה שהכילה את ג'רום דייסון, סטראטוס פרפרוגלו, אוסטין דיי, יוגב אוחיון ואלן אומיץ'. אצל רג'יו אמיליה פתחו פדריקו מוסיני, ג'וליאן רייט, אמדדו דלה ולה, ג'אלן ריינולדס ומנוצ'ר מרקושבילי.


דלה ולה פתח בסערה עם שש נקודות רצופות, אך אלופת ישראל בראשות ג'רום דייסון עלתה ליתרון 5:8. אומיץ' נראה לא מפוקס, והאוול מהר מאוד נכנס במקומו. לנדי סאנה הוביל ריצת 0:8 וקבר שלשה שהעלתה את האיטלקים ל-11:17, וגרמה לקציקאריס להעזיק פסק זמן ראשון. טרנס קינסי עלה לדקות ראשונות לעונת 2017/18, אך היכולת לא השתפרה והרבע נסגר על 13:21 איטלקי.


רבע שני
הרבע כפי שקודמו נגמר – האוול ניסה להיכנס חזק לטבעת ונחסם, כשמנגד דלה ולה הקפיץ ל-17:26. חטיפה יעילה של הלפרין ושיתוף פעולה נאה של אוחיון עם אומיץ' קירבו למינוס חמש, אך ריינולדס בדאנק אדיר הקפיץ את הקהל המקומי. הסנטר הסלובני המשיך לחגוג וקלע את נקודתו ה-12 במחצית הראשונה, בדרך ל-29:30 בלבד. דלה ולה המשיך בשלו בדרך ל-31:35, ובמחצית זו הייתה התוצאה אחרי שלוש החטאות רצופות של האדומים.


.@JerusalemBasket on the break and … Garrett Nevels and Landing Sane, @PallacReggiana, both rise to block the shot! #7DAYSEuroCuppic.twitter.com/woNoS5n4Uo

— EuroCup (@EuroCup) November 1, 2017

רבע שלישי
ג'וליאן רייט (אקס מכבי ראשון לציון) הזכיר לכולם את יכולותיו האתלטיות המרשימות, והפועל הצליחה לקלוע בסך הכל ארבע נקודות בשש הדקות הראשונות של הרבע. המארחת שייטה להנאתה בדרך ל-38:43, ודייסון ואומיץ' בעיקר החטיאו, כשהאוול הציל את המצב וקלע סל בתוספת לעבירה. הסנטר חזר על המהלך, הוריד ל-44:43 והשווה מהקו. דלה ולה החזיר את היתרון, ודיי נעל את הרבע עם 46:46.


רבע רביעי
אוסטין דיי ניסה לקחת עליו את המשחק אבל החטיא שלשה, ועבירת תוקף של האוול סידרה מומנטום איטלקי ופסק זמן יווני. דייסון עלה מהטיים-אאוט ןתפר שלשה שהעלתה ל-49:52 ואוחיון דאג להגדיל לארבע הפרש. דקות הסיום נכנסו לשיאן עם קרב מורט עצבים. דלה ולה היה המוציא לפועל העיקרי של המארחת וסידר יתרון 56:59, דקה וחצי לסיום. קינסי הציל כדור מדהים שעשה את דרכו לקו החוץ, הוציא התקפה מהירה ונחסם. הכדור הגיע לדייסון שעם חמש שניות על שעון הזריקות קלע שלשת ענק 18.4 שניות לסיום וזה 59:61. האיטלקים יצאו להתקפה על משחק, החטיאו ודייסון קבע מהקו 59:63, לפני שג'וליאן רייט חתם את תוצאת המשחק – 61:63 אדום וניצחון בכורה לאלופת ישראל ביורוקאפ.


Amedeo Della Valle makes a pass no one sees coming except for Jalen Reynolds, who jams it down for @PallacReggiana!! #7DAYSEuroCuppic.twitter.com/dD1KdEri7v

— EuroCup (@EuroCup) November 1, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי