אורי אלון התווכח עם צלם, קציקאריס נטש את הראיון

אורי אלון
אורי אלון | דני מרון

מפלס הלחץ בבירה בשיאו. אחרי ההפסד 91:81 של הפועל ירושלים בארנה הבעלים אמר לאחד הצלמים: "אבל למה ככה מול הפנים?!". המאמן, שדלי פופקורן הושלך לעברו מהיציע, סרב להתייחס למשחק הבא. צפו בתקציר

(גודל טקסט)
דרך חדשה, זר חדש בדמותו של קיילין לוקאס ושני ניצחונות רצופים (אחד באירופה ואחד בליגה) לא עזרו הערב (רביעי) להפועל ירושלים להימנע מהפסד בית שלישי ביורוקאפ העונה, מתוך שלושה משחקים. ירושלים נכנעה 91:81 לגלאטסראיי, שהשיגה את ניצחונה הראשון במפעל, והיא במאזן 4:1 בבית 2, שם היא במקום האחרון. אלופת ישראל בסכנת הדחה מהמפעל כבר בשלב המוקדם. 


הקבוצה של פוטיס קציקאריס הפסידה בכל העונה שעברה רק פעם אחת במפעל (לוולנסיה) ועתה היא כבר עם שלושה הפסדים. ההפסד לא רק שהפחית את הסיכויים של ירושלים להעפיל, אלא הכניס למאבק על העלייה גם את הטורקים שנראו נורא עד הערב במסגרת האירופית. בסיום המשחק הקהל הירושלמי קרא בשמו של אמארה סטודמאייר, שפרש מכדורסל לאחר שהבין מההנהלה שלא בונים עליו כשחקן מפתח. 




אחרי המשחק נראה שהעצבים הגיעו גם אל הבעלים אורי אלון. בירידה לחדר ההלבשה האחרון אמר לאחד הצלמים שהתקרב אליו, לטענתו יותר מדי: "אבל למה ככה מול הפנים?!". בקבוצה טוענים שלאחר מכן ההדורים יושבו והשניים נפרדו בחיוך. בתום המשחק אלון, יחד עם המנכ"ל גיא הראל, ירדו לחדר ההלבשה. המאמן פוטיס קציקאריס נמצא על הרדאר של הקהל כשבסיום הושלך לעברו דלי פופקרן מהיציע. חזרה למשחק, קציקאריס ניסה להסביר: "עשינו כמה צעדים קדימה בשלושת המשחקים האחרונים שלנו, כל מה שהכנו לקראת המשחק מול גלא היה נכון".


היווני הוסיף: "אמרתי לשחקנים את מה שצריך לעשות, הכנתי אותם כמו שצריך ואפילו לקחתי את פסק הזמן בזמן הנכון, אבל אני לא מבין למה הדברים לא קרו בשבילנו. לא הייתי צריך לדבר עם שחקנים לפני משחק כזה, לא צריך לתת להם נאומי מוטיבציה. לשחקנים לא היה את המוטיבציה הערב. ניסינו לחזור למשחק, אבל זה לא קרה. היה לנו קשה, קשה מדי הערב. אנחנו מדברים הרבה על המצב שלנו. עשינו שינויים, אבל התסמינים נשארים זהים. אני מופתע, כי במשחקים הקודמים התקשנו למצוא את הקצב שלנו".



יוגב אוחיון ופוטיס קציקאריס. המאמן: "הכנתי את השחקנים כמו שצריך"

על הדקות המועטות של ליאור אליהו: "ניסינו לשפר את מצב ההגנה שלנו. בחרתי בהרכב נמוך יותר, זו הסיבה שהוא לא שיחק הרבה". כשנשאל לגבי המשחק  הבא, המאמן היווני בחר לסיים את עמדת הראיונות. מאוחר יותר, במסיבת העיתונאים סיפר המאמן: "לא היינו מספיק מפוקסים, הדבר הכי חשוב במשחק הכדורסל זו ההגנה. אנחנו לא משחקים בצורה אחראית, אין לנו מספיק איזון. אני מופתע מאוד מהצורה שבה שיחקנו, מופתע לרעה. זה קשה מאוד בשבילי לחבר את הקבוצה הגנתית, כי לא הייתה לנו הכנה ראויה לעונה. כדורסל זה לא פלייסטיישן. זה שהיינו עונה שעברה בחצי הגמר לא אומר שנתקדם בצורה קלה לגמר".


המצב במפעל: "
להפסיד בצורה הזו מול הקהל הביתי זה רע מאוד בשבילנו. אין ספק שאנחנו צריכים לנצח ומהר. ידענו את כל הדברים הללו לגבי פתיחת העונה בהגנה. אני לא מחפש תירוצים. האחריות היא שלי, ואחרי זה של השחקנים. הפסדנו, והאחריות היא תמיד של המאמן. לניצחונות יש הרבה אבות, בהפסדים יש אחד והוא המאמן". 



קציקאריס. לא היה מוכן להתייחס לשחרורו של קרטיס ג'רלס (דני מרון)

 

ההחלטה לוותר על קרטיס ג'רלס: "אני לא אענה על שאלות בנוגע לנושא הזה. זה לא הזמן לנתח את הנושא הזה".



יוגב אוחיון הוסיף: "אנחנו מדברים ועובדים על הפתיחה של המשחקים, ומשום מה זה חוזר על עצמו. אנחנו רוצים לפתוח חזק, דברים קורים. בכל פעם שאנחנו מנסים יותר ויותר, ובסוף קורים דברים שאנחנו לא רוצים. זה חוק מרפי, היו לנו סימנים של הגנה טובה יותר ושיפור. אנחנו עובדים על זה במהלך השבוע, היום זה הספיק. גלא קלעה כל קליעה פנויה שהייתה לה. עד שלא נשתפר בהגנה לא נוכל לנצח משחקים. בוודאי שיש סיכוי לעלות לשלב הבא, אנחנו ננסה לשחק יותר טוב ונעשה את זה". 


יוגב אוחיון (משמאל) מול ג'ורדן טיילור. "אנחנו רוצים לפתוח חזק, דברים קורים"

  

עוד הוסיף הרכז: "הם קלעו כל קליעה פתוחה שהייתה להם, דבר הוביל לדבר. אנחנו לא עצרנו אותם מספיק, לא רצנו מספיק. כל כדור חוזר שלהם בהתקפה היה כמו סכין בלב. ברגע שנשפר את האספקט הזה, יהיה לנו יותר קל".


אצל המנצחת, מאמן גלאטסראיי ארמן קונטר, אמר: "הבעיה שלנו הייתה חסרון של שלושה שחקנים משמעותיים, לא היינו מסוגלים להתאמן בצורה רצינית. הגענו לכאן וניצחנו בצורה משכנעת, זה חשוב מאוד בשבילנו. הפועל ירושלים במצב כמו שלנו. אנחנו בנינו קבוצה חדשה, והיום שיחקנו בצורה טובה. חילקנו את הכדור בין כולם, לא ויתרנו וזה הוביל לניצחון. אנחנו לא נוותר על האפשרות להעפיל לשלב הבא. כל משחק מעתה הוא גמר". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי