"כל האנרגיה בקבוצה השתנתה מאז המינוי של מודי מאור"

מודי מאור וגיא הראל
מודי מאור וגיא הראל | דני מרון

בהפועל ירושלים מרוצים לאחר ה-81:93 על לייטקבליס, שהשאיר להם סיכוי סביר להעפיל לשלב הבא ביורוקאפ, דייסון: "אנחנו מחבבים את מודי", אומיץ': "אני כל הזמן נלחם, לא רק הפעם". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

הרבה זמן שבהפועל ירושלים לא חייכו לאחר משחק יורוקאפ בארנה, אך אתמול (רביעי) המשוואה השתנתה כשהאדומים גברו 81:93 על לייטקבליס פוניבז' בניצחון הביתי הראשון שלהם במפעל ששיפר על הדרך גם את סיכוייהם להעפיל לשלב הבא.

המאמן הראשי (קבוע או זמני?) מודי מאור זכה לקרדיט על הניצחון הגורלי כשהקבוצה שיחקה כדורסל מהיר וקבוצתי והייתה זאת שהכתיבה את קצב המשחק. מאור דרש משחקניו הרבה במהלך המשחק, אך מנגד הוא שומר איתם על יחסים טובים. לקראת הסיום הוא עוד ניסה להגדיל את היתרון, במטרה למחוק את 14 נקודות ההפרש מהמפגש הראשון מול הליטאים, אך התכנית לא צלחה. "אני סומך על החבר'ה בחדר ההלבשה ב-100 אחוז", אמר בסיום המאמן החדש של האדומים כשהוא מחויך. לכאורה אמירה פשטנית, אלא שהיא טומנת בתוכה את השינוי הגדול בינו לבין קציקאריס שאיבד את השחקנים כבר בתחילת העונה.

אחד השחקנים שהביאו לשינוי היה קיילין לוקאס שעלה מהספסל ותרם 16 נקודות ושלוש חטיפות. הרכז קיבל דקות ראשונות מול גלאטסראיי בשבוע שעבר, אולם את המשחק מול הליטאים אפשר להגדיר כמשחק הבכורה האמיתי שלו בו הוא הציג יכולת נאה וחולל שינוי כשעלה מהספסל. הרכז זכה לפידבקים חיוביים מחבריו לקבוצה, ויחד עם רונלד רוברטס שצריך עדיין לעבור בדיקות רפואיות, מקווים במועדון לצאת לדרך חדשה.

"ניסיתי להיות אגרסיבי", אמר לוקאס שמוצא את מקומו בקבוצה, "כשישבתי על הספסל ראיתי מה קורה על המגרש וברגע שעליתי ידעתי שאנחנו צריכים לנצח את המשחק הזה. זה היה המשחק האמיתי הראשון שלי כך שרציתי להיות אגרסיבי ולתרום לקבוצה במה שאני יכול. ברבע השלישי אמרנו לעצמנו שאנחנו צריכים להשיג עצירות, שאם לא נשיג עצירות לא ננצח את המשחק הזה. זה היה המפתח – לשמור בהגנה ולקחת ריבאונדים. מרגיש טוב להיות חלק מהקבוצה, הגעתי בשבוע שעבר ורק התאמנתי בלי לשחק. רציתי לבוא למשחק ולשחק טוב והקבוצה עזרה לי להשתלב".

מודי מאור והמנכ
מודי מאור והמנכ"ל גיא הראל (דני מרון)

ג'רום דייסון הוסיף: "מה שונה? כל האנרגיה בחדר ההלבשה. מודי הוא פשוט בחור שמחבבים, הוא נותן אנרגיה טובה. זה לא היה משחק מושלם שלנו אבל נלחמנו לאורך כל המשחק ועל זה אני שמח הכי הרבה, כולם נתנו את כל מה שיש להם. לוקאס היה נהדר, היו לו קליעות מצוינות והוא שמר בהגנה וזה בדיוק מה שהיינו צריכים. יש לנו עדיין סיכוי מעולה לעלות לשלב הבא, זה תלוי בנו כי יש לנו שחקנים כישרוניים. אנחנו יכולים לרוץ ולנצח כמה משחקים ברצף. אנחנו פשוט צריכים להראות את הצד החיובי שלנו".

אלן אומיץ' סיפק משחק איכותי כשתרם 10 נקודות ו-10 ריבאונדים עם דומיננטיות חשובה מתחת לסלים. כשנשאל על ידי אחד העיתונאים מה גרם לו להילחם הלילה לעומת המשחקים הקודמים, הוא ענה בכעס: "ראית את המשחקים שלנו? תצפה שוב במשחקים ותראה איך אני נלחם כל הזמן ולא רק הערב". כשנשאל לגבי מצבו המקצועי בקבוצה ואם חבריו משחקים עליו מספיק בצבע הוא הוסיף: "אתה לא צריך לחשוב על עצמך, אתה צריך לחשוב על הקבוצה ועל כך שהיא תנצח. כשהקבוצה מנצחת כולם שמחים, אבל כשמפסידים גם משחק טוב שלך לא שווה כלום. אני יודע איך ניצחון מעלה אותך למעלה. זה כואב מאוד להפסיד ופה הרגשתי איך זה להפסיד ארבעה משחקים כששלושה מהם היו בבית שלנו".

אלן אומיץ'. הוא תמיד נלחם (דני מרון)
אלן אומיץ'. הוא תמיד נלחם (דני מרון)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי