"יכולתי להיות כרגע בפלייאוף בקבוצה חזקה, אבל העדפתי דקות"

עומרי כספי
עומרי כספי | Gettimages

עמרי כספי הוסיף: "הפסדתי הרבה כסף מזה שלא יצאתי לשוק החופשי בעונה שעברה". וגם הפתיע: "מתכוון להישאר בכדורסל האמריקאי גם אחרי שאפרוש"

(גודל טקסט)
 "קיץ 2016 היה הקיץ הכי טוב להיות בשוק החופשיים ב-NBA, התקרה עלתה וקבוצות נתנו לשחקנים קיבלו חוזים אדירים, חלקן הרבה מעבר ליכולתם. אני בדיוק הייתי בשנת שיא בקריירה, אבל לצערי חתמתי על חוזה לשנתיים בסקרמנטו ולא יכולתי לצאת", כך אמר עומרי כספי, הפורוורד של מינסוטה בראיון טלוויזיוני לפני תחילת מסיבת העיתונאים של יורובאסקט 2017 והוסיף.


הישראלי הבכיר עבר העונה שלוש קבוצות. הוא החל בקינגס, עבר לניו אורלינס בטרייד נפצע ושוחרר ולבסוף נחת במינסוטה כשחקן חופשי ל-12 משחקים אחרונים. "אין ספק שהפסדתי הרבה כסף מכך שאני שחקן חופשי דווקא השנה, אבל כל דבר לטובה. למדתי הרבה מאוד מהעונה הקשה שעברה עליי, מהפציעות שחלקן לא היו תוך כדי משחק או עם כדור, והפנים שלי קדימה".





כספי גילה שהעדיף להגיע למינסוטה על פני שתי הצעות שהיו לו מקבוצות בכירות שהלכו לפלייאוף והסביר: "קשה לשכנע מאמן שהוא יכול לסמוך עליך,  בקבוצה שכבר רצה ורצה טוב ולהיכנס לרוטציה על חשבון שחקן אחר וכל זה בעשרה משחקים בלבד ועוד אחרי פציעות. רציתי לשחק, לקבל דקות ואת זה יכולתי לעשות תחת טום תיבודו במינסוטה".


צלם

כספי: "ה-NBA של היום יותר מתאים לי". צילום: AFP



שוק השחקנים החופשיים ייפתח רק ב-1 ביולי ולפי חוקי ה-NBA עשוי לנהל מגעים רשמיים עם אף קבוצה, אבל כספי כבר חשף את ה'אני מאמין' שלו בבחירת הקבוצה. "הכדורסל כיום ב-NBA הולך לכיוון שלי, משחק מהיר, זורקים הרבה שלשות ואני יכול להשתלב בקבוצות כאלה. מצד שני, אני רוצה לחוות פלייאוף, לשחק במאי וביוני, כך שאני צריך קבוצה חזקה שיש לה שאיפות". עם זאת, הפורוורד לא פסל חזרה למינסוטה ("למרות שתיבודו דווקא מנסה להקנות לוולבס סגנון אחר, כמו שיקגו של 2010") או להתאחד עם חברו הטוב ד'מרכוס קאזינס בניו אורלינס.

כשנשאל הפורוורד הישראלי, שהשלים כאמור עונה שמינית ב-NBA, על תכניותיו לעתיד הרחוק הפתיע כשאמר: "יש לי בהחלט מחשבות להישאר בכדורסל האמריקאי אחרי שאפרוש. פשוט יש בארצות הברית  כל כך הרבה אפשרויות להתקדם שאין באירופה".


טורניר היורובאסקט יעלה כ-25 מיליון שקל. אדלשטיין: "אני כבר מתרגש"

"טורניר יורובאסקט 2017 יעלה כ-25 מיליון שקל", כך חשף יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי במסיבת העיתונאים לרגל האליפות והוסיף: "משרד הספורט הבטיח להעביר אלינו כ-12 מיליון שקל ושאר הכסף יגיע מהטוטו ומהספונסרים.


במסיבת העיתונאים נכח גם מאמן הנבחרת ארז אדלשטיין: "זאת תהיה חוויה ואני בטוח שכל הדורות הקודמים ממיקי ברקוביץ' ועד טל בורשטיין היו רוצים לעשות קמפיין כאן בארץ וזה מרגש מאוד. יש לנו עוד שלושה חודשים ושלושה שבועות ואצלי במקרר אני סופר את הימים לאחור. אנחנו כבר מחכים לאימון הראשון. אל אל ישראל. יהיו עוד הזדמנויות רבות לדון בהיבטים המקצועיים כך שאני מעדיף לא להתייחס לזה בפורום הזה".


 

הקפטן עמרי כספי: המטרה הראשונה שלנו היא להמשיך את המומנטום החיובי מהאליפות הקודמת ולשחק כדורסל יטוב ולהמשיך את המסורת המפוארת של הנבחרת. ברור שהעובדה שהטורניר ישוחק כאן זה מאוד יעזור לנו כדי להשיג את המטרות שלנו – להתקדם כמה שיותר באליפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי