רמה מעל הליגה: לברון ג'יימס שוב מוכיח כמה הוא בנוי למאני-טיים

לברון
לברון | AFP

כוכב קליבלנד סוחף אותה לעבר תואר, פאצ'וליה צריך לגרום לתקנון להשתנות. וגם: הצ'אנס של שיבק וניתוח פיינל-פור היורוליג

(גודל טקסט)
לא כוחות. חשבו שהמנוחה הארוכה תפגע בה, אבל קליבלנד ניצלה את הזמן כדי להגיע חדה ומפוקסת משריקת הפתיחה. 19:30 בסיום הרבע הראשון ו-39:61 במחצית הוציאו את כל הרוח מהמפרשים של האוהדים בגארדן כבר במשחק הראשון בסדרת גמר המזרח.


טיירון לו והצוות שלו עבדו מאז המשחק הרביעי מול טורונטו על הרוטציות בהגנה ועל הוספת דברים חדשים בהתקפה (דברים שקשה לעשות בדרך כלל במהלך הפלייאוף) והתוצאות מרשימות. הקאבלירס הראו גמישות מרשימה בשני צדי המגרש, חיפו אחד על השני בצד ההגנתי והציגו משחק התקפה שוטף ומתואם.



ואי אפשר בלי לברון ג'יימס. קווין דוראנט נחשב למפלצת התקפית וסטף קרי לאחד מגדולי הקלעים בכל הזמנים (אולי הגדול מכולם), אבל כוכב קליבלנד ברמה אחת מעל שאר הליגה. הבנת משחק פנטסטית, יכולת פיזית עילאית, מנהיגות מרשימה ושדרוג משמעותי של היכולת במאני טיים. ומה עם המאזן בגמרים? שלוש אליפויות בחמש שנים זה מאזן של הטובים ביותר. אה, בכל השלוש הוא היה ה-
MVP של סדרת הגמר.


כד
לברון, רמה מעל כולם (AFP)


ובוסטון? לשלב הסיכומים עוד נגיע בהמשך, אבל כבר עכשיו אפשר לומר שהסלטיקס ביצעו קפיצת מדרגה נוספת בעצם העלייה לגמר המזרח לראשונה מאז 2012 וקיבלו עוד הוכחה לתהליך המוצלח של דני איינג' ובראד סטיבנס. בינתיים הם ינסו להשיג ניצחון אחד ולהימנע מסוויפ לא נעים, שיכול להשליך על העונה הבאה.


העבריינים צריכים להיענש. האירוע המסעיר בשבוע האחרון ב-NBA היה הפציעה של כוכב סן אנטוניו קוואי לנארד. בעקבות פציעתו של השחקן המצוין הספרס שמטו יתרון של 23 נק', הפסידו את המשחק הראשון מול גולדן סטייט בגמר המערב וככל הנראה גם את הסדרה כולה.


מאמן סן אנטוניו גרג פופוביץ' ועוד רבים אחרים, כמו הפרשן המוערך ג'ף ואן גנדי, האשימו את שחקן הווריירס זאזה פאצ'וליה בפציעתו של לנארד וטענו שגרם לפגיעה בצורה מכוונת. לעומת זאת, השחקן עצמו וגם חבריו לקבוצה טוענים שהוא לא התכוון לפצוע.


זאזה
פאצ'וליה, הוא הסיבה לשנות את התקנון (AFP)


לעניות דעתי כן הייתה כוונה לפצוע, אבל זה לא העניין. הכוונה לא בדיוק משנה. שחקן שעשה מהלך מסוכן צריך להיענש גם אם לא התכוון לכך. אם גרם לפציעתו של היריב הוא צריך להיות מורחק לפחות עד סוף הסדרה. הליגה כבר יצאה מספר פעמים נגד מהלכים מסוג זה (הכנסת רגל מתחת לשחקן באמצע ניתור), רק ששום עונש לא נקבע בתקנון. הסערה האחרונה היא בדיוק הזמן לתקן את המעוות ולהעניש את העבריינים.


אין לו מה להפסיד. אי אפשר בלי כמה מילים על אריק שיבק. רבים שואלים למה מאמן נבחרת ישראל לשעבר היה צריך להכניס את עצמו למיטה החולה שנקראת מכבי ת"א. הרי עד לפני מספר שבועות ראשי המועדון לא רצו אותו וגם הסיכויים להצלחה לא גבוהים במיוחד.


אך אם נסתכל על הדברים בצורה מחושבת, לשיבק לא היה מה להפסיד. הוא ישב בבית מאז הפיטורים ממכבי ראשל"צ ושמו לא בדיוק הוזכר כמועמד לקבוצה כלשהי לעונה הבאה (מרבית הקבוצות בליגה ימשיכו עם המאמנים הנוכחיים). גם אם ייכשל ולא יזכה באליפות אף אחד לא יאשים אותו, אלא את ההנהלה ואת השחקנים. ואם יצליח, יקבל את מלוא הקרדיט ויחזור בגדול לשוק המאמנים בקיץ הקרוב. במצב הדברים במועדון הצהוב הוא עוד יכול לקבל ג'וב כלשהו לעונה הבאה.


גכ
שיבק, רק להרוויח (דני מרון)


פיינל-פור. זוהי גולת הכותרת של השבוע בכדורסל. באירופה ינעלו את עונת היורוליג, בארץ יקדמו מנועים לקראת רגעי ההכרעה עם תחילת הפלייאוף. הדרך לפיינל-פור על שולחן הניתוחים, מוכנים?


הפועל חולון (1) – מכבי חיפה (8)
למה חולון: אלופת העונה הסדירה נהנית מארבעה זרים מעולים שבאים לעבוד כל ערב וזה יתרון משמעותי מול סגל הזרים הבינוני של היריבה מחיפה (כמובן חוץ מגרגורי ורגאס). היא גם מחזיקה על הקווים את דן שמיר – ככל הנראה המאמן הטוב ביותר כיום בכדורסל הישראלי – וגם יתרון הביתיות עומד לצדה.


למה חיפה
: כי לרחימי ושחקניו הכי טוב לבוא כאנדרדוג. אגרסיביות וקצב משחק איטי ומבוקר יכול לסייע לקבוצה מהכרמל. וגם, שלושת ההפסדים לסגולים בעונה הסדירה צפויים דווקא ליצור השפעה חיובית.

 

תחזית: 1:3 לחולון




גדבל מעל בלייזר, חולון עדיפה (מנהלת הליגה)

 

הפועל אילת (2) – מכבי ראשון לציון (7)
למה אילת:
כי הקבוצה של עודד קטש הייתה הכי יציבה העונה בליגה ורק מעידה במחזורי הסיום מנעה ממנה את המקום הראשון. הדרומיים נראים מחוברים, רגועים ומחויבים והמאמן שלהם כבר הוכיח לא פעם שהוא יודע להביא את חניכיו מוכנים למאני טיים.


למה ראשל"צ:
כי רודי טומאנוביץ' האגדי אמר פעם "לעולם אל תזלזל בלב של אלופים". הקבוצה מעיר היין חווה שיפור מסוים תחת הדרכתו של שמוליק ברנר שביחד עם שחקנים כמו ניצן חנוכי, אבי בן שימול וצ'ארלס תומאס לא הולכים לוותר בקלות.

 

תחזית: 1:3 לאילת




כ מאצ'-אפ לגמר? (דני מרון)

 

הפועל ירושלים (3) – עירוני נהריה (6)
למה ירושלים
: לרשותו של סימונה פיאניג'אני עומד אחד הסגלים האיכותיים והעמוקים שנראו בישראל בשנים האחרונות. גם הסגל הישראלי של האדומים קיבל חיזוק משמעותי עם צירופו של ריצ'רד האוול, ואת המשבר בשל ההדחה מאירופה הקבוצה מהבירה הותירה מאחור עם שישה ניצחונות בשבעת המשחקים האחרונים.

 

למה נהריה: כי אריק אלפסי לא פראייר והשחקנים שלו יבואו להילחם כדי לא לסיים את העונה עם שישה הפסדים בשישה משחקים מול ירושלים. וגם, עין שרה הוא מגרש לא קל לאף קבוצה, בטח לא במשחק פלייאוף.

 

תחזית: 0:3 לירושלים




דג'נטילה, ירושלים תשלים סוויפ? (דני מרון)

 

מכבי תל אביב (4) – בני הרצליה (5)
למה מכבי ת"א
: אריק שיבק הראה בשנתיים האחרונות שהוא יודע לחולל את השינוי הדרוש באמצע העונה והוא יצליח – לפחות באופן זמני – לשקם מנטאלית את חדר ההלבשה המפורק של מחזיקת הגביע. קצת הגנה והרבה אנדרו גאודלוק יכולים להספיק כדי להעפיל לפיינל פור. לזה צריך לצרף את הסגל הישראלי החסר של היריבה.

 

למה הרצליה: מאזן 0:3 בעונה הסדירה מראה שלקבוצה מהשרון יש מאצ'-אפ טוב מול הצהובים וההיכל ממש לא מרתיע אותה. מכת הפציעות לא מפסיקה לפגוע במכבי ת"א וזה ישרת את מיקי גורקה. ועוד סיבה אחת בשם אלון שטיין. עוזר המאמן של הרצליה עושה עבודה מדהימה ותסמכו עליו שיכין את חניכיו למשחק הכי טוב שאפשר.

 

תחזית: 2:3 למכבי ת"א






גד
יתרומם בפלייאוף? (עדי אבישי)

 

ריאל מדריד – פנרבחצ'ה
למה ריאל
: הקבוצה של פבלו לאסו היא המוכשרת ביותר ביבשת ומחזיקה בסוללת סקוררים שיכולים לקלוע 20 נקודות בערב כל אחד. היא הייתה הטובה ביבשת לאורך מרבית שלבי העונה וגם ניצחה בכל 12 משחקיה האחרונים בהפרש דו ספרתי בממוצע.


למה פנר
: קודם כל אוברדוביץ'. המאמן הגדול בתולדות הכדורסל האירופי זכה באליפות היורוליג בפעם האחרונה ב-2011 (שנה אחת היה בחופשה) וזה יותר מדי זמן עבורו. שנית, יתרון הביתיות. אלפי אוהדים טורקים נלהבים ידחפו את קבוצתם לזכייה היסטורית. סיבה נוספת, הרעב. הטורקים הגיעו בשנתיים האחרונות למעמד הפיינל פור ויצאו מאוכזבים. הפעם הם רוצים לעשות את זה.

 

תחזית: פנרבחצ'ה עולה לגמר




דאדאטומה ואובראדוביץ', יזכו בתואר היסטורי? (אתר היורוליג)

 

צסק"א מוסקבה – אולימפיאקוס
למה צסק"א: כי הקבוצה הרוסית היא אחת משתי הקבוצות הטובות ביבשת וכבר הבינה את הפרנציפ עם אולימפיאקוס. מילוש תיאודוסיץ' והחברים לא יתנו ליוונים להפתיע אותם שוב. בנוסף, הזכייה באליפות בעונה שעברה שחררה הרבה לחץ אצל הרוסים והסירה מהם את תווית הלוזרים.

 

למה אולימפיאקוס: ספאנוליס. הגארד היווני עשוי לפרוש בסיום העונה ורוצה להביא לקבוצתו תואר אירופי שלישי. אחד הווינרים  הגדולים של הכדורסל האירופי היכה כבר מספר פעמים את צסק"א העדיפה וברבע הגמר מול אנדולו הוכיח שכוחו עדיין במותניו, בעיקר ברבע הרביעי. וגם, הרוח היוונית הבלתי מתפשרת.

 

תחזית: צסק"א עולה לגמר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי