"השחקן השישי הטוב בכל הזמנים אומר שלום": הערב של ג'ינובילי

מאנו ג'ינובילי
מאנו ג'ינובילי | AFP

חולצות של נבחרת ארגנטינה, קריאות בספרדית, תשואות מהיריבים וכבוד מפופוביץ'. כוכב סן אנטוניו ערך ככל הנראה את משחקו האחרון בקריירה. וגם: המספרים ההיסטוריים של גולדן סטייט בדרך לגמר

(גודל טקסט)
 גולדן סטייט השלימה הלילה (בין שני לשלישי) סוויפ מרשים על סן אנטוניו ועלתה לגמר ה-NBA שנה שלישית ברציפות. הווריירס ניצחו 115:129 את הספרס החסרים וסיימו את גמר המערב ב-0:4 חלק.

 

עם כל הכבוד לגלאקטיקוס מאוקלנד, הערב הזה היה של מאנו ג'ינובילי. הכוכב בן ה-39 של סן אנטוניו ערך ככל הנראה את משחקו האחרון בקריירה ובאופן לא מפתיע סיים אותו בצורה מרשימה – 15 נקודות (6 מ-12 מהשדה), 7 אסיסטים ו-3 חטיפות.




שלטי "תודה לך מאנו" היו פזורים למכביר ביציעים, אוהדים רבים לבשו את החולצות של נבחרת ארגנטינה וקריאות "אולה, אולה" נשמעו לאורך דקות ארוכות. כשהכוכב ירד לספסל בדקות האחרונות הרעש החריש אוזניים ואפילו סטף קרי, שעמד על קו העונשין באותם רגעים, מחא כפיים לאחד השחקנים הגדולים בליגה ב-15 השנים האחרונות. באחד מכלי התקשורת נכתב: "השחקן השישי הכי טוב בכל הזמנים אומר שלום".

 

ג'ינובילי אמר בסיום: "אני מרגיש כאילו אני יכול עדיין לשחק, אבל זה לא מה שיגרום לי לפרוש או לא. זה הולך ונעשה קשה יותר, אני רוצה לתת לזה לשקוע שלושה-ארבעה שבועות, ולשבת עם אשתי ואז אראה איך זה מרגיש".

Whether he retires or not, @manuginobili legacy is set in stone

STORY: https://t.co/SA0bu6edca via @franblinebury#GoSpursGopic.twitter.com/6ZFTTwbho6

— NBA.com (@NBAcom) May 23, 2017


 

הארגנטינאי פתח בחמישייה אחרי 55 משחקי פלייאוף רצופים והמאמן גרג פופוביץ' הסביר בסיום שהדבר נעשה "מתוך כבוד". "לפני המשחק חשבתי שיש אפשרות שזה יהיה המשחק האחרון שלו אי פעם ולא רציתי לפספס את ההזדמנות לכבד אותו מול האוהדים שלנו על חוסר האנוכיות שלו לאורך השנים".

 

קווין דוראנט אמר: "הוא מתחרה מדהים, היה כיף לשחק נגדו. הוא גם היה מדהים בסדרה הזו.

 

אם אכן יפרוש, יסיים ג'ינובילי 15 עונות ב-NBA עם ממוצעים של 13.6 נק', 3.6 ריב', 3.9 אס' ו-1.4 חט'. הוא גם זכה ארבע פעמים באליפות, נבחר פעמיים לאולסטאר ופעם אחת לשחקן השישי של העונה (2008). בנוסף, במשחקו האחרון (כנראה) הוא הפך לשחקן ה-24 בהיסטוריה שמגיע ל-3,000 נק' בפלייאוף (3,009).

"I do feel like I can still play, but that's not what is going to make me retire or not."@manuginobili on his future in the #NBApic.twitter.com/gHCpflHKrg

— NBA TV (@NBATV) May 23, 2017


 

והיה גם משחק. גולדן סטייט שברה הלילה כמה שיאים בדרך לגמר ה-NBA:

1 – גולדן סטייט היא הקבוצה הראשונה בהיסטוריה שעולה לגמר ה-NBA במאזן 0:12

 

5 – הווריירס השיגו ניצחון חמישי ברציפות על הספרס, הרצף הארוך שלהם בהיסטוריה מול הקבוצה מטקסס

 

6 – שישה ניצחונות חוץ רצופים, עוד שיא פרנצ'ייז

 

30 – גולדן סטייט קלעה 30 נק' ומעלה ב-10 מ-12 הרבעים האחרונים


120 – גולדן סטייט היא הקבוצה השלישית בלבד ב-25 השנים האחרונות שקלעה 120 נק' ומעלה בשלושה משחקי פלייאוף רצופים

 

293 – קרי עבר את קובי בראיינט בשלשות בפלייאוף כשהגיע ל-293. ההבדל: הבלאק ממבה עשה את זה ב-220 משחקים, כוכב הווריירס ב-70

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי