ראש בראש: כוכבי קליבלנד וגולדן סטייט בקרב על התואר

לברון ג'יימס וסטף קרי
לברון ג'יימס וסטף קרי | AFP

לברון מול דוראנט, קרי נגד אירווינג, גרין מול לאב ותומפסון נגד השומרים הקשוחים של הקאבס. הסופרסטארים מוכנים לסדרת גמר לוהטת מתמיד

(גודל טקסט)
בסופם של 82 משחקים מייגעים, ופלייאוף שהוכתר כאחד המשעממים בהיסטוריה, תתנקז עונת ה-NBA  לסדרת גמר מוכרת שתחל הלילה (בין חמישי לשישי, 04:00 שעון ישראל) ואמורה לפצות על הכל. בדרך לגמר שלישי ברציפות ביניהן גולדן סטייט וקליבלנד הציגו פלייאוף מפלצתי ואין ספק שהן הקבוצות הטובות ביותר, העמוסות בכישרון הרב ביותר. אז מי תוכתר בסופו של דבר כאלופה?

 

סטף קרי V.S קיירי אירווינג

בניגוד לשנתיים האחרונות, קרי כבר לא הפנים האוטומטיות של הווריירס. כשקיבל לצדו בקיץ את קווין דוראנט, הבין אחד השחקנים האהובים בליגה שימי שליטתו חלפו. הוא עדיין המנוע של גולדן סטייט ומוביל את ההתקפה השלמה בעולם, אבל הפוקוס נמצא יותר על KD. לכוכבים אחרים זה אמור היה להציק אבל דווקא לקרי יתכן שהדבר יתאים כמו כפפה ליד.

 

אל שתי סדרות הגמר האחרונות הגיע הגארד עם הר של ציפיות ולא הצליח להטביע את חותמו. בסדרה הראשונה בין הקבוצות לפני שנתיים התנאים עוד הסתדרו כדי לקחת אליפות, ועל הדרך לראות דווקא את אנדרה איגודלה קוטף את תואר ה-MVP של סדרת הגמר, בעוד שבשנה שעברה ההיעלמות שלו נגמרה בקטסטרופה. הפעם, כשדוראנט מרכז את מירב תשומת הלב, הגיע זמנו של קרי לזהור ולהביא תואר לאוקלנד שיהיה רשום על שמו.

 

קיירי אירווינג מכיר מצוין את התחושה הזו. השלשה המכריעה שלו במשחק מספר 7 בשנה שעברה עדיין מהדהדת בראשו של סטף, והיא גם הבליטה את הקושי שלו בלשמור על רכזים גדולים וחזקים ממנו. בקבוצה שנסמכת בעיקר על לברון, שחקן כמו אירווינג הוא חתיכת אקס פקטור והוכיח כבר כמה הוא מסוגל לקחת על עצמו, הגנתית והתקפית. מצד שני גם זיכרון הפציעה שלו בסדרה ב-2015 עדיין טרי.



קווין דוראנט. מצ' אפ מול השחקן הטוב בליגה (AFP)
קווין דוראנט. מצ' אפ מול השחקן הטוב בליגה (AFP)


לברון ג'יימס
V.S קווין דוראנט

איזה מאצ' אפ. לא סתם מה שלברון ג'יימס עשה השנה עורר ביתר עוז את ההשוואות למייקל ג'ורדן. האבסולוטיות שהציג בפלייאוף הייתה מדהימה, בטח על רקע העונה המנומנמת יחסית של הקאבס. לברון יודע שמה שחשוב זה איך מגיעים למאני-טיים, והאבק שהשאירה קליבלנד לבוסטון, טורונטו ואינדיאנה הוכיח שהוא רואה רק את האליפות לפניו.

 

המאבק בין המלך לדוראנט יכול להתפתח כאחד הגדולים בתולדות הגמרים. שניהם שומרים נהדרים, שניהם רעבים לניצחון ושניהם יכולים לעשות סל כמעט מתי שירצו. גולדן סטייט תרצה ככל הנראה להפעיל את דוראנט כמה שיותר על מנת לעייף את לברון – משימה יומרנית במיוחד – מה שעשוי לגרור את המשחק לקרב אינדיבידואלים שיפגע בשטף ההתקפי. אחד הקלעים המוכשרים בעולם רוצה להימנות סוף סוף עם הצד המנצח, ולהוכיח שהעריקה שלו ללוחמים השתלמה.

 

KD רשם העונה בפלייאוף כ-33 דקות משחק בממוצע, שהן הכי מעט בשבילו מאז נכנס לליגה. לברון מנגד נח קצת יותר מחמש דקות בערב. דוראנט ייאלץ להיות יותר על הפרקט בסדרה הזו, ולמזלה של החבורה מאוקלנד, גם דריימונד גרין מוכן ומזומן לשמור על השחקן הטוב בליגה, שיכולתו תעשה את ההבדל בגמר.




קליי תומפסון. יכול להתפוצץ ברגע (AFP)
קליי תומפסון. יכול להתפוצץ ברגע (AFP)


קליי תומפסון V.S  ג'יי אר סמית'/אימן שאמפרט

עם כל הדיבורים על לברון, קרי ודוראנט, בכדורסל, בטח במשחקים מכריעים, משחקים חמישה נגד חמישה. קליי תומפסון, שבעונה הסדירה רשם את הממוצע הטוב בקריירה שלו (22.3), לא יכול להרשות לעצמו צניחה של שמונה נקודות כפי שקרה בפלייאוף אם הוא רוצה להשפיע ולהיות על המגרש ברגעים המכריעים. הקלעי המחונן נפגע מהגעתו של דוראנט ומעמדו בהיררכיה ירד. עכשיו כשלקאבס יש כוכבים אחרים על הראש, חייב תומפסון לצעוד קדימה ולקחת כל הזדמנות שתגיע לידיו.

 

ההתלבטות של טיירון לו בין צמד הגארדים לא קטנה, הרבה בגלל הפלוס ההגנתי הבולט של שאמפרט. לרוב כשסמית' בריא הוא עולה בחמישייה אך במשחקים בהם כל פוזשן קריטי יתכן שהמאמן יבחר בסטופר שלו כדי להוציא את קרי/תומפסון מאיזון, ואילו JRיגיח מהספסל כדי לתת מנוחה לאירווינג ולעזור באספקת הנקודות.



קווין לאב. יכולת הריבאונד שלו חשובה (AFP)
קווין לאב. יכולת הריבאונד שלו חשובה (AFP)


דריימונד גרין V.S  קווין לאב

עוד שני שחקני משנה העתידים להשפיע רבות על הסדרה. היכולות של גרין מוכרות לכל – החל מההגנה החונקת שלו אליה צמוד טראש טוק מעצבן, וכלה באתלטיות וב-DNA של התקפות מהירות ושואו-טיים שמדליקים את הקבוצה והקהל. במשחק מספר 1 נגד סן אנטוניו ההתלהבות המוגזמת שלו יכולה הייתה לעלות לקבוצה במשחק אם היה מורחק כמו שהיה צריך להיות. אם גרין לא ישלוט בעצמו בגמר הזה התואר עלול ליפול על שטויות, בדיוק כמו בעונה שעברה.

 

ללאב יהיו כמה משימות שקטות אך חשובות. יכולת הריבאונד שלו חשובה במיוחד מול שחקן כמו גרין, וכל כדור חוזר שייקח יכול לעשות את ההבדל מול קבוצה שאסור לחלק לה מתנות. יכולת הקליעה שלו עשויה לתת לקליבלנד גיוון במשחק ולפתוח את הצבע עבור שאר השחקנים.



זאזה פאצ'וליה. כבד מתומפסון (AFP)
זאזה פאצ'וליה. כבד מתומפסון (AFP)


טריסטן תומפסון
V.S  זאזה פאצ'וליה/ג'אוול מגי

תומפסון הוא אחד הבונוסים הגדולים של הקאבלירס. שחקן שמשחק מצוין עם לברון, פועל "שחור", אתלט ושומר מצוין. כמעט ארבעה ריבאונד התקפה למשחק, בתוספת קליעה באיזור ה-60% לשתי נקודות הם שילוב קטלני וזה בלי להזכיר את יכולת החסימה המעולה. פאצ'וליה ומגי לא פראיירים, אבל גם פחות מנוסים במעמד, וכבדים מתומפסון. החשיבות בהדבקת עבירות לשחקן הפנים של הקאבס עצומה, וליכולת של השניים לנטרל אותו תהיה השפעה מכרעת.




סטיב קר. יעמוד על הקווים? (AFP)
סטיב קר. יעמוד על הקווים? (AFP)


בשורה התחתונה

היתרון הגדול של מייק בראון ושחקניו הוא העובדה שאצלם כל מטאטא יכול לירות. גם אם קליבלנד תצליח לשתק את דוראנט למשל, עומד לרשותם ה-MVP היוצא בתקווה שיצליח לקחת פיקוד כשיידרש. לברון כבר הוכיח בשנה שעברה שליכולת שלו במאני-טיים פשוט אין גבול, אבל הפעם נראה שהמשימה עלולה להיות גדולה עליו. הווריירס פייבוריטים וכדי לנצח אותם יזדקקו באוהיו לגייס את כל היכולות ההגנתיות ולשמור על פוקוס משריקת הפתיחה.

 

היעדרותו של סטיב קר עשויה לעבוד לטובת האלופה, אך זה כבר הוכיח את השפעתו בסדרה נגד סן אנטוניו, עם נאום המחצית שהחל את הקאמבק. דומה שרבים בעולם הכדורסל מעוניין לראות את ג'יימס זוכה בעוד אליפות, בטח על חשבון דוראנט, אלא שחומה שלמה של אוהבי גולדן סטייט ניצבת מנגד. בכל אופן, להספיד אותו אסור.

 

תחזית – 2:4 לגולדן סטייט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי