עולים כיתה: הפנים של עתיד ה-NBA יגיעו מדראפט 2017‎

ד'ארון פוקס
ד'ארון פוקס | טוויטר

הגארד שהבחירה בו כבר ודאית, התכשיט החדש והבעייתי של הלייקרס והשחקן שבוסטון מחכה לו. וגם: מבט אל הישראלי השלישי בליגה הטובה בעולם. מוכנים ללילות לבנים?

(גודל טקסט)

הדראפט כבר כאן, וזוהי למעשה יריית הפתיחה לעונת 2017/2018 ב-NBA. בארצות הברית מדברים כבר חודשים על אחד המחזורים הטובים בהיסטוריה, והציפיות המונחות על כתפיהם של הפרוספקטים הצעירים גבוהות. אז רגע לפני שזה מתחיל, הנה הזדמנות נהדרת להכיר את השמות שאמורים להיות הפנים של הליגה בשנים הבאות ויש גם אחד משלנו.
 


מרקל פולץ (19, 1.93)

מכללה: וושינגטון

פולץ הוא הבחירה הראשונה הוודאית כבר חודשים. הפוינט גארד של מכללת וושינגטון הוא כיום אחד משחקני הכדורסל הכי מדוברים באמריקה, ולא רק בגלל יכולותיו המרשימות. הטרייד שעשו ביניהן פילדלפיה ובוסטון, והעניק לסיקסרס את הבחירה הראשונה בדראפט שנה שניה ברציפות, קשר ככל הנראה את גורלו של פולץ עם התהליך שמנסים ליצור בפילי.


MF יודע לנהל משחק (כמעט שישה אסיסטים בממוצע), הוא גדול ומאסיבי אך עדיין מהיר, וידיו הארוכות סייעו לו העונה לחטוף ארבעים פעמים ולחלק עוד שלושים חסימות. הנתון שאמור להביא איתו כאקסטרה היא הקליעה. 23.2 נקודות למשחק הן נתון נחמד, אך לא תמיד אומר הרבה כשהיית חלק ממכללה שהפסידה יותר מאשר ניצחה. מה שכן מצית את הדמיון הם 41.3% משלוש שמזכירים גארד אחר שבדיוק זכה באליפות לא מזמן. אם יצליח פולץ לעשות את המעבר לליגה של הגדולים, ובמקביל לשמור על האחוזים מחוץ לקשת, מדובר באיום רציני על תואר הרכז המסוכן בעולם.


יצטרך להתגבר על תרבות ההפסדים. מרקל פולץ
יצטרך להתגבר על תרבות ההפסדים. מרקל פולץ


לונזו בול (19, 1.98)

מכללה: UCLA

גם אם את שמו של מרקל פולץ לא שמעתם עד השבועות האחרונים, לונזו בול זה כבר סיפור אחר. האיש שהיה אמון על הובלת הכדור של UCLA ידוע גם בזכות יכולות הכדורסל שלו, אבל בעיקר בגלל הפה הגדול של אביו – לוואר בול. רצון המשפחה הוא להישאר בלוס אנג'לס, שם גם משחקים אחיו הצעירים יותר של לונזו, ואחרי שנודע כי הלייקרס יבחרו שניים בדראפט לוואר ספק איים: "אני רוצה שלונזו יהיה בלייקרס, וכל מה שאנחנו עובדים בשבילו זה הלייקרס". מסר ברור לכל קבוצה שחשבה אחרת.


הרכז אף נבחן בלייקרס, שם נשמעו דעות חלוקות לגביו באימונים הראשונים, אך נראה שהוא ילבש את המדים הסגולים-צהובים בעונה הבאה. מדובר בפוינט גארד עצום בגובהו יחסית, מה שעוזר לו להוריד שישה ריבאונדים למשחק, וגם הוא כמו פולץ ממטיר שלשות בעיניים עצומות. חיסרון אחד יחסי הוא במשחק ההגנה, שם לוקה בול ג'וניור מעט בחסר. סגנון המשחק המהיר שלו יכול להדליק מחדש את הסטייפלס סנטר, ובעיר המלאכים רק מקווים שלא יצטרכו להתעסק עם שריפות שיגיעו דווקא מהיציע.


אב ובנו. הבולים מקווים להישאר בלוס אנג'לס
אב ובנו. הבולים מקווים להישאר בלוס אנג'לס


ג'וש ג'קסון (20, 2.03)

מכללה: קנזס

הסמול פורוורד של מכללת קנזס הוא כנראה השחקן עם הפוטנציאל הגדול ביותר בדראפט 2017. קליעה, אתלטיות, יכולת לשחק בכמה עמדות ולשמור על כל שחקן – ג'קסון הוא מסוג השחקנים שהייתם יוצרים לעצמכם באופציית ה-"בנה לך שחקן" בפלייסטיישן. על הנייר היכולות האלו היו מסוגלות לגרום שייבחר ראשון, מה שבוסטון באמת שקלה לעשות, אך אופיו הבעייתי גרם לו כבר להסתבך העונה ואף להיות מושעה מגמר טורניר הביג 12, שם הפסידה קנזס לבסוף.


הסלטיקס עדיין צפויים לבחור בו במקום השלישי, אך עוד לא ברור האם יסחרו בבחירה שלו על מנת להשיג מיידית כוכב גדול יותר. ג'קסון חסר נסיון בליגה אם כי עשוי להיות קלף מנצח עבור קבוצה שמתחרה על האליפות וזאת בגלל יצר התחרותיות המטורף שלו. על פי מאמניו בעבר הוא חיית אימונים, מהסוג שאף פעם לא נח ותמיד עושה הכל באינטנסיביות עצומה. אחד שלא מפחד להסתכל לכוכבים בעיניים, ולראיה משחק מקרי מלפני כמעט שלוש שנים בו התמודד באחד על אחד מול דריימונד גרין. "הוא רצה לבחון כמה אני קשוח", סיפר ג'קסון, "הוא ניסה להפעיל עלי טראש טוק אבל לא חששתי ודווקא מאז נהיינו קרובים". הדוגמא הזאת תחזור על עצמה בעונה הבאה?


ג'וש ג'קסון. הכשרון יגבר על האופי?
ג'וש ג'קסון. הכשרון יגבר על האופי?


ג'ייסון טייטום (19, 2.03)

מכללה: דיוק

אחרי השלישיה הראשונה, הדעות הארצות הברית מתחילות להתחלק, אבל רוב הפרשנים גורסים כי הבחירה תהיה של הפורוורד מדיוק. טייטום הוא שחקן ורסטילי שיודע לייצר לעצמו מצבי קליעה, ומסוגל לככב בעמדות 2-4 בכדורסל של ימינו. הוא הרשים תחת מייק ששבסקי עם כ-17 נקודות למשחק בקצת יותר מ-33 דקות, ונראה בשל לעשות את קפיצת המדרגה. חיסרון יחסי שלו הוא הדיוק באחוזים מעבר לקשת, כאשר הוא עומד על איזור ה-30 אחוז ולא ביציבות מרשימה. במידה וג'וש ג'קסון אכן ייבחר שלישי טייטום ככל הנראה ידרים לפיניקס. הסאנס אמנם בנו על ג'קסון אך יתכן וירוויחו שחקן עם אופי נוח יותר לקבוצה, שיכול להתחבר חברתית לשאר השחקנים.


ג'ייסון טייטום. עשוי להיות גניבת הדראפט
עשוי להיות גניבת הדראפט. ג'ייסון טייטום


ד'ארון פוקס (19, 1.90)

מכללה: קנטאקי

מי שתבחר בפוקס, ככל הנראה תהיה סקרמנטו שתקבל אחלה פרויקט לשנים הבאות שעשוי להשתלם בענק. הרכז של קנטאקי התברך באתלטיות יוצאת דופן, מהירות סילונית ובקשיחות הגנתית נחוצה. הוא אימלל גארדים ב-NCAA שבוע אחרי שבוע וישמח להמשיך לעשות זאת גם עם הגודלים.


הבעיה של פוקס היא הקליעה, ופחות מ-25 אחוזים משלוש פשוט לא מספיקים לפוינט גארד במילניום הנוכחי. את רוב 601 הנקודות שקלע סה"כ העונה השיג ד'ארון בחדירות לסל, וככל שהוא מתרחק מהטבעת הסיכוי שהכדור יצלול לרשת צונח. למרבה המזל קליעה זה אספקט שאפשרי מאוד לשפר, ופוקס ייצטרך להוכיח שהוא מוכן לאתגר.


ד'ארון פוקס מאמלל את UCLA
ד'ארון פוקס מאמלל את UCLA


טי. ג'יי ליף (20, 2.08)

מכללה: UCLA

נדלג קדימה אל מי שביום שישי בבוקר צפוי להיות הרשמית השחקן הישראלי השלישי בהיסטוריה ב-NBA. הפאוור פורוורד של UCLA צפוי להיבחר בעשיריה השלישית של הדראפט, אך לפני המקום ה-30 מה שיקנה לו חוזה מובטח. ליף נחשב לשחקן פנים יעיל, אחד שיודע לסגור לריבאונד, מתמצא באיזור הצבע ואף קולע משלוש כשמשאירים אותו פנוי. פרשנים אמריקאיים כבר הכתירו אותו ל: "דגם הדור הבא של שחקני הפנים בכדורסל העולמי", בזכות יכולת ריווח המשחק שלו.


אחד הדברים שהפכו ליף לשחקן ראוי לסיבוב הראשון הוא סגנון המשחק הקבוצתי של הברויינס העונה, שגרם לו לנצוץ ולהראות את יכולותיו. בנו של בראד צריך קבוצה שתדע איך להפעיל אותו על מנת להפוך לשחקן משמעותי בליגה בשנים הבאות, ואם לא – בישראל ישמחו לקלוט אותו.


טי ג'יי ליף. כמה רחוק הוא יכול להגיע?
טי ג'יי ליף. כמה רחוק הוא יכול להגיע?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי