החלון נסגר: אייזאה תומאס בלייקרס, ווייד במיאמי, כספי נשאר

עומרי כספי
עומרי כספי | AFP

הדד-ליין לטריידים ב-NBA חלף, היום האחרון היה מעניין: הישראלי לא הועבר חרף השמועות, הקאבס צירפו את קלרקסון, הוד, היל ונאנס, הגארד הוותיק חזר להיט וזכה לפרידה מרגשת מלברון. וגם: גרג מונרו בבוסטון

(גודל טקסט)
הדד ליין של ההעברות ב-NBA הסתיים הלילה (ב-22:00 שעון ישראל) ולקראת סיומו העבירו קבוצות הליגה הילוך ומספר עסקאות מסקרנות במיוחד בוצעו. קליבלנד, למשל, שלחה לא פחות מחמישה שחקנים, ביניהם דוויין ווייד ודרק רוז, וצירפה ארבעה שחקנים חדשים לסגל, לוס אנג'לס לייקרס הכינה תשתיות להבאת לברון ג'יימס בעונה הבאה וזה ממש לא הכל.


בניגוד לדיווחים בארצות הברית בימים, נציגנו בליגת הכדורסל הטובה בעולם, עומרי כספי שמעמדו בגולדן סטייט מעורער, נשאר בשורות האלופה והוא בצעדי ענק לקראת פלייאוף ראשון שלו מאז הגיע ל-NBA ב-2009, כל עוד לא ישוחרר כמובן לאחר שקבוצתו לא ביצעה אף טרייד. כל ההעברות והשמועות שהיו לאורך היום לפניכם.




העברות
* אמנם לא טרייד, אבל בוסטון סלטיקס צירפה את גרג מונרו דקות לאחר סגירת החלון. הסנטר בן ה-27 כמעט שלא שיחק במילווקי, עבר בטרייד לפיניקס והשתחרר לפני כשבוע באמצעות באיי-אאוט.

It's official! We have signed veteran center Greg Monroe.

: https://t.co/j4fB2Uyjsjpic.twitter.com/vTTWFYAYuq

— Boston Celtics (@celtics) February 8, 2018

*דוויין ווייד יעזוב את קליבלנד קאבלירס אחרי חצי עונה לא מוצלחת באיחוד הכוחות עם לברון. ווייד כידוע שיחק במיאמי מ-2003 ועד 2016 וזכה איתה בשלוש אליפויות. ההיט יעבירו בחירת סיבוב שני בדראפט. חברו הטוב של ווייד, לברון ג'יימס, נפרד באינסטגרם בפוסט מרגש: "מאושר בשביל אחי! ככה דברים היו צריכים להיעשות. אוהב אותך!".


 

Truly happy for my brother @dwyanewade!! It's how it's suppose to be. Love you my guy!! #WadeCountyBack⚡️

A post shared by LeBron James (@kingjames) on



* עסקת ענק הושלמה בין קליבלנד קאבלירס ללוס אנג'לס לייקרס. הקבוצה מעיר המלאכים קיבלה את אייזאה תומאס, צ'אנינג פריי ובחירת סיבוב ראשון ואילו לברון ג'יימס ישתף מעתה פעולה עם ג'ורדן קלרקסון ולארי נאנס. תומאס שיחק העונה רק 15 פעמים ואיכזב עד מאוד, לצורך העניין קלע 14.7 נקודות למשחק ב-36 אחוזים.


* טרייד נוסף בו הייתה מעורבת קליבלנד קאבלירס: רודני הוד מיוטה ג'אז וג'ורג' היל מסקרמנטו הצטרפו, דרק רוז וג'יי קראודר עשו את הדרך ליוטה ג'אז ואיימאן שאמפרט עבר לסקרמנטו שקיבלה גם בחירת סיבוב שני בדארפט. בסך הכל שיחררו הקאבס את תומאס, קראודר, רוז, שאמפרט, ווייד ופריי ואלי הצטרפו היל, הוד, קלרקסון ונאנס. 

Today the Cavaliers traded:
Isaiah Thomas
Jae Crowder
Derrick Rose
Iman Shumpert
Channing Frye
Dwayne Wade
1st Rounder

And they got:
George Hill
Rodney Hood
Jordan Clarkson
Larry Nance Jr.
MIA 2nd Rounder

And kept the Nets pick.. CRAZY!

— Damon Kecman (@DownWithDamon) February 8, 2018

עמנואל מודיאיי מדנבר עובר לניו יורק, דווין האריס לנאגטס ודאג מקדרמוט עושה את הדרך לדאלאס.


* בכל הנוגע ללוס אנג'לס לייקרס, לאור הטריידים שלעיל, מתחזקות עד מאוד את הספקולציות על הגעת לברון ג'יימס ללוס אנג'לס לייקרס בעונה הבאה. ללייקרס כעת אפשרות לצרף שני שחקנים בחוזה מקסימום ובחירת דראפט בסיבוב הראשון.


* ממש דקות ספורות לפני סגירת החלון, סוכן על מעבר של שלדון מאק מוושינגטון וויזארדס לאטלנטה.


*מספר עסקאות שנסגרו בשעה האחרונה של הטרייד דד-ליין: דאנטה קנינגהאם נפרד מניו אורלינס פליקנס ועבר לברוקלין נטס, רשאד ווהן עשה את הדרך ההפוכה. אוקרו ווייט עבר ממיאמי לאטלנטה, לוק באביט נשלח מההוקס במקומו. פורטלנד שלחה את נואה וונלה עבר מפורטלנד לשיקגו, בתמורה היא העבירה את הזכויות על הסרבי בן ה-32 מילוצ'אן ראקוביץ'. טרייד נוסף שנסגר ישלח את ג'יימס אניס לדטרויט, ממפיס העבירה במקומו לפיסטונסאת ברייס ג'ונסון ובחירת דראפט בסיבוב השני. אלפריד פייטון הועבר מאורלנדו לפיניקס עבור בחירה בסיבוב השני.

OFFICIAL: Welcome to #TheLand, @jordanclarksons & @Larrydn22!

DETAILS: https://t.co/FpV3fS8Y87#AllForOnepic.twitter.com/4I4VeFPe6C

— Cleveland Cavaliers (@cavs) February 8, 2018

דיווחים שפורסמו לאורך היום
* סן אנטוניו רוצה את אייברי בראדלי , שרק הגיע לפני כשבועיים לקליפרס בטרייד מדטרויט, ומוכנה להציע את דני גרין ובחירת סיבוב ראשון עתידית תמורתו.


* קליבלנד, שפינתה מקום בסגל, עשויה לצרף את קנדריק פרקינס.



דיאנדרה ג'ורדן, סנטר הקליפרס, עדיין עומד במרכז השיחות בין קבוצתו לקליבלנד. שתי הקבוצות מתקשות לסגור עסקה ומנסות למצוא קבוצה שלישית כדי להשלים אותה. אפשרות נוספת: הקאבס שמבינים שלברון ג'יימס עשוי לעזוב הקיץ ועמו התקוות לאליפות יהיו מספיק לחוצים להעביר ללוס אנג'לס בחירת דראפט של סיבוב ראשון אותה קיבלו מברוקלין.



דיאנדרה ג'ורדן. היה במרכז העניינים, אבל לא הועבר בסופו של יום (AFP)


* קליבלנד ממשיכה בשיחות עם שארלוט הורנטס בנוגע לצירוף קמבה ווקר, ללא התפתחות משמעותית לקראת סגירת החלון לאור סירובו של מייקל ג'ורדן.


* כצפוי אין לניקס אף הצעות על ג'ואקים נואה ונראה שניו יורק תבחר לשחרר אותו מהחוזה תמורת פיצוי ואז מינסוטה או ניו אורלינס ינסו לצרף אותו.


Wake up, NBA fans! It's #TradeDeadline day. pic.twitter.com/qX2t7W252u

— USA TODAY NBA (@usatodaynba) February 8, 2018


* ממפיס דורשת בחירה של סיבוב ראשון עבור טרייד על טייריק אוואנס, אבל בוסטון ופילדלפיה המעוניינות בגארד מציעות שחקן צעיר או בחירה של סיבוב שני.


* נמשך הלחץ על ממפיס לשחרר את מארק גאסול, אבל ראשי הגריסליס דחו את כל חמש הקבוצות שהגישו להם הצעות עבור הפורוורד.


* ווילי ריד צפוי לעבור לשיקגו בולס תמורת ג'אמיר נלסון, כעשרה ימים בלבד לאחר שהועבר לדטרויט פיסטונס בעסקת בלייק גריפין.


* מרקו בלינלי זכה לעניין ממספר קבוצות, אולם באטלנטה החליטו שלא להעבירו לאור מעברו של באביט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי