קר: "אחת המחציות הכי מוזרות שראיתי, כבר חשבתי להתפטר"

סטיב קר
סטיב קר | AFP

מאמן גולדן סטייט חצי התבדח וחצי היה מודאג לאחר הניצחון 92:101 שהעלה את קבוצתו לגמר רביעי ברציפות: "פשוט לא זיהיתי את הקבוצה". הארדן, ש-32 נקודות שלו לא הספיקו לרוקטס: "היינו צריכים לסחוט עוד מעצמנו"

(גודל טקסט)

קודם כל, זהו אירוע היסטורי. גולדן סטייט ניצחה לפנות בוקר (שלישי) את יוסטון 92:101 ועלתה לגמר ה-NBA, שם תפגוש את קליבלנד. לראשונה בתולדות הליגה הטובה בעולם, אותן שתי קבוצות מגיעות לגמר ארבע שנים ברציפות. בשניים מתוך שלושת הגמרים האחרונים, היו אלה הווריירס שיצאו כשידם על העליונה ורק פעם אחת היו אלה הקאבס, כאשר המאזן וכללי בסדרות הגמרים האלה הוא 7:11 מוחץ לגולדן סטייט. אין ספק שהגמר הזה יפגיש שוב את שתי הקבוצות הטובות בעולם וכמובן, את השחקנים הטובים בעולם.

כמעט לא קיבלנו את הגמר הזה. הרוקטס כבר הובילו ב-15 הפרש עוד במחצית הראשונה, אבל הווריירס כמו כל העונה ידעו לחזור ברגע האמת, ב-24 הדקות המכריעות ביותר של העונה, ולנצח כמו גדולים. קווין דוראנט, סטף קרי וקליי תומפסון חגגו על חשבון המארחים המסכנים במחצית שהתוצאה הפנימית בה היתה 38:58. כל זאת אחרי שלפני מספר ימים היו רחוקים הפסד מלסיים את העונה בגמר האזורי.

"זאת היתה אחת המחציות הראשונות הכי מוזרות ששיחקנו", אמר מאמן גולדן סטייט סטיב קר. "היינו מפוזרים, כל חלק בתוכנית הלך לעזאזל. ביצענו ארבע עבירות ב-55 השניות הראשונות כאשר הכלל הראשון שלנו היה 'לא לבצע עבירות מטופשות'. חשבתי להתפטר", המאמן ספק התבדח ספק נבהל, "פשוט לא זיהיתי את הקבוצה הזאת".

"אבל מדהים כמה ארוך משחק NBA אחד יכול להיות", הוסיף קר. "48 דקות זה המון ויש לך כל כך הרבה הזדמנויות לגרום לקבוצה שלך להתחבר מחדש. ועם קבוצה כמו שלנו, יש לנו כל כך הרבה תותחים שזה פשוט קרה. פשוט היה לנו מזל שנחלצנו משם".

תופמסון.
תופמסון. "ידענו איך לגרום לפיגור דו ספרתי להיעלם" (AFP)

קליי תומפסון סיכם את סיפור המשחק במשפט אחד כשאמר: "ידענו איך לגרום לפיגור דו ספרתי להיעלם בשתי דקות של כדורסל טוב".

ויוסטון? יחזרו הביתה לאחר מאבק בו הם עמדו בגבורה מול הקבוצה הטובה בליגה, ויחשבו איפה הם נכשלו בניסיון להגיע לגמר ראשון מזה 23 שנה. כמובן, היעדרותו של כריס פול הפצוע לא הועילה, אבל לא ברור לחלוטין שזה מה שמנע מהרוקטס את הניצחון – אלא אם תשאלו את אריק גורדון שאמר: "זה עצוב כי יכולנו לנצח את הסדרה עם פליימייקר נוסף, אם היה לנו את כריס אנחנו היינו בגמר".

"פשוט לא היינו יכולים לסחוט את האקסטרה שהיה נדרש מאיתנו", הודה כוכב הקבוצה ג'יימס הארדן, ש-32 נקודות שלו לא הספיקו. זאת היתה כנראה העונה הטובה ביותר של יוסטון בשנים האחרונות, וספק מתי יגיעו למעמד הזה שוב. אבל הם יחזרו הביתה וכמו כולם יצפו בלילה שבין חמישי לשישי במשחק הראשון של סדרת הגמר בין גולדן סטייט לקליבלנד, בין סטף קרי וקווין דוראנט ללברון ג'יימס, בפעם הרביעית בארבע שנים וכמו שזה נראה ככה, גם בארבע השנים הבאות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי