היום שאחרי בנבחרת ישראל: עודד קטש מועמד להחליף את ארז אדלשטיין

עודד קטש
עודד קטש | צילום: פיב"א

באיגוד תופסים את אי ההעפלה לשמינית גמר היורובאסקט ככישלון מהדהד, ומי שצפוי לשלם את המחיר הוא האיש על הקווים. מאמן העתודה זוכה לתמיכת פיני גרשון ומועמד. אדלשטיין: "היתה לי אחלה שנה"

(גודל טקסט)
חלום ההעפלה של נבחרת ישראל לשלב הבא ביורובאסקט התנפץ אתמול (שלישי) לרסיסים לאחר הפסד צורם לגיאורגיה. הכחולים-לבנים היו בתמונה לאורך כל המשחק, שהיה צמוד ברובו, והצליחו להביאו להארכה לאחר שנקלעו לפיגור. אלא שבמאני טיים המארחים נחנקו וקלעו שתי נקודות בלבד לעומת 15 של האורחים, בהפסד שחרץ את גורלם כבר בשלב הבתים לעיני הקהל הישראלי המאוכזב.


ראשי הנבחרת קיבלו את תוצאות הטורניר הביתי באכזבה רבה. לפני שהיורובאסקט נפתח עמדה מטרה ברורה אחת – העפלה לשלב הבא, ומשזה לא קרה כל הקמפיין נתפס ככישלון קולוסאלי. מי שצפוי לשלם את המחיר הוא ארז אדלשטיין שלא עמד במטרות והנבחרת הציגה תחתיו כדורסל לא יעיל. באיגוד יודעים כי עליהם לבחור בקרוב את המאמן הבא שיתפוס את מקומו, בידיעה שכבר בעוד חודשיים יתחיל הקמפיין הבא של מוקדמות אליפות העולם. אחד המועמדים המובילים לתפקיד הוא עודד קטש שרשם הצלחה גדולה עם נבחרת העתודה וסיים איתה כסגנית אלופת אירופה. קטש נחשב לאדם מוערך על ידי המנהל המקצועי פיני גרשון, וגם העובדה שאין לו כרגע קבוצה מוסיפה אצלו נקודות זכות.



אדלשטיין עוד ניסה לשדר עסקים כרגיל במסיבת העיתונאים בסיום, אבל למעשה נשמע לחוץ מאוד בחלק מהשאלות שנשאל וגם הוא יודע שסיכוייו להמשיך קלושים. כשנשאל אם זו השנה הקשה בקריירה שלו לאור הקמפיין עם הנבחרת והפיטורים ממכבי תל אביב, המאמן השיב: "לא, זו אחלה שנה שבעולם. ברור שיש אכזבה אבל כשאתה יודע שאתה צודק בדרך שלך אתה גאה. לפעמים הדרך יותר חשובה מאשר…נשאיר את זה ככה", הוא אמר כשהוא שומר את הקלפים קרוב לחזהו.


ארז אדלשטיין. מרגיש את הסוף
ארז אדלשטיין. מרגיש את הסוף (עדי אבישי)


המצב בחדר ההלבשה בסיום היה עגום במיוחד. גם השחקנים ציפו לתוצאות טובות יותר בטורניר שנערך בבית וכשעבור חלקם זו אליפות אירופה האחרונה שלהם. אחרי שיחת סיכום קטנה בה אדלשטיין הודה לשחקנים על הדרך והלחימה, השחקנים יצאו אחד אחרי השני עם פנים נפולות. חלקם סירבו לדבר על התקשורת, וכך גם יו"ר האיגוד, עמירם הלוי, שאמר כי "השחקנים צריכים לדבר, לא העסקנים. אנחנו לא מעניינים".


"התחושות קשות, לא עמדנו במשימה. נכשלנו", סיכם בר טימור את הטורניר, "זה מאכזב מאוד אבל אנחנו נשארים חזקים יחד. זה מאוד מתסכל, ובטח שכשזה קורה בארץ זה עוד יותר מבאס. עצם זה שלא הצלחנו לעלות מתסכל את כולנו". עוז בלייזר הוסיף: "לא קל, רצינו לתת ניצחון לקהל שמלווה אותנו לאורך כל הטורניר. השארנו הכל על המגרש אבל לצערי זה לא הספיק. לא ציפינו שזה ייגמר ככה, זה לא פשוט אבל נצא מחוזקים מזה. אנחנו מאוחדים ונשארים יחד. התחושות לא קלות אחרי הפסד כזה אבל אנחנו נבחרת אחת".


Georgia eliminate hosts Israel to stay in the run for a ticket to the FIBA #EuroBasket2017 Final Phase!

https://t.co/91H6y6dGBlpic.twitter.com/9685Zfhr5F

— FIBA (@FIBA) September 5, 2017

"כולם עצובים כי ברור לנו שפספסנו הזדמנות מאוד גדולה, לא כל יום מגיעה אליפות אירופה לארץ" סיפר שון דוסון באכזבה, "כל אחד מאיתנו שואל למה היה הבדל כזה גדול בין משחקי ההכנה לטורניר. קשה לשים על זה את היד, זה משהו שצריך לעכל. עצוב שזה קרה ככה". גל מקל סיכם: "יש תחושת החמצה כי שלטנו במשחק עד אמצע הרבע הרביעי אבל עשינו כמה פעולות לא טובות והם קלעו זריקות טובות במאני טיים. מאכזב מאוד. מאוד רצינו לעלות שלב ולספק ניצחונות מול הקהל, אבל אני גאה בנו כי אנחנו נלחמים ומשחקים יחד. זה הספורט, יש גם אכזבות".


הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי