אדלשטיין: חוסר כבוד לקהל, לא חושב שזה כישלון

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | אודי ציטיאט

התבוסה הגבוהה אי פעם במשחק בית חתמה טורניר עגום. המאמן, שלא ימשיך, סיפק הסברים לא ברורים ונקלע לעימות עם המראיין: "כשתהיה ספורטאי תבין". פניני: "לא נתנו הכל". אליהו: "פרישה? אעשה חושבים"

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל סיימה את יורובאסקט 2017 בטעם חמוץ במיוחד לאחר תבוסה צורבת. רגע שפל נוסף לנבחרת של ארז אדלשטיין שספגוההערב (רביעי) 88:64 מאוקראינה וסיימו את היורובאסקט החגיגי אותו אירחו בתל אביב במאזן עלוב של 4:1. אולם ריק כמובן לא סייע והנבחרת רשמה את ההפסד הגבוה בתולדותיה בהיכל.


בנבחרת הבטיחו להילחם על הפרקט ולשחק בספורטיביות, אולם הציגו את אחת התבוסות הגדולות שהנבחרת ספגה מימיה, כשמנגד ניצבה יריבה נחותה שנחשבה לנמושת הבית. השחקנים ירדו בסיום המשחק עם פנים נפולות בידיעה שהאליפות בכלל, והמשחק הערב בפרט, לא מתקבלים על הדעת.




האכזבה הגדולה ביותר היא כמובן סביב ארז אדלשטיין שלא ימשיך כמאמן הנבחרת לאור ההופעות המחפירות של קבוצתו. המאמן הלאומי דיבר בחודש האחרון על דרך, אך למעשה הנבחרת היתה מביכה גם בדרך וגם במבחן התוצאה כשנעצרה על ניצחון בודד מול ארבעה הפסדים, בהם הפגינה יכולת חלשה. 



בדרך הביתה, אדלשטיין (אודי ציטיאט)


עודד קטש ודן שמיר נחשבים למועמדים הראשיים לתפוס את מקומו של אדלשטיין וראשי האיגוד מדברים על הזרמת דם חדש לסגל ומתן קרדיט רחב יותר לצעירים. השינויים צפויים להתבצע בקרוב כשבעוד חודשיים תפתח הנבחרת את טורניר המוקדמות לאליפות העולם.


המאמן ארז אדלשטיין ניסה להסביר: "ברור שלא אהבתי את מה שראיתי. פתחנו את המשחק מצוין, שטפנו ורצנו. היה לנו הרכב שלא אהבתי את האנרגיות שלו, אמרתי את זה לשחקנים במחצית".


ההופעה המבזה: "לא יודע מה קרה. זה חוסר כבוד לקהל שהיה פה. זו לא נבחרת שהייתה בצלמי בארבע השנים האחרונות. אני אף פעם לא אאשים שחקנים. לא מגיע לקהל לראות את זה. אני לא יכול להגיד את המילה כישלון על הקמפיין. בטורניר שכזה, כשאתה לא עולה על נקודה, זה מרמה. כשתהיה ספורטאי (פנה למראיין ניב רסקין) תבין למה קרה מה שקרה מול איטליה".



הופעה שעדיף לא להסתכל לה בעיניים (עדי אבישי)


עתיד הכדורסל הישראלי
: "אני לא זה שצריך לתת תשובות מה יהיה עם הנבחרת. נשב עם איגוד הכדורסל והם ישמעו את הדברים שלי. המסקנה שלי מהטורניר הזה היא שיש לנו כדורסל ישראלי טוב, הראינו את זה בכמה ערבים. מול גיאורגיה זה היה המשחק הכי טוב שלנו. הצלחנו במבחן הדרך. אני לא איש של סטטיסטיקות. זה לא הגון לדבר על מספרים. הנבחרת ריגשה נגד גיאורגיה וגרמניה. על המשחק הזה דיברנו, לא אני ולא הקהל אהבנו. במשחק נגד ליטא, שאתה רואה את התוצאות שלה, שיחקנו 25 דקות מצוינות. נגד איטליה היינו חלשים ברבע השלישי. המערכת צריכה ללמוד ממה שקרה. אבל להגיד שאין כדורסל ישראלי?".


כישלון
: "אני לא מכיר את המושג כישלון בספורט. אני מאוד מאוכזב. ברור לי שחלק יקראו למה שקרה 'כישלון'. אני לא בורח משום דבר. אני לא מוטרד מהעתיד שלי, גמרנו הרגע את הקמפיין".


השמועות על עתידו: "התקבלה החלטה שאני לא ממשיך? סבבה. לא ניהלתי את הקמפיין שלי אף פעם בתקשורת. הדבר הטוב שיצא לי מהאליפות הזו זה שלא אקרא ואשמע בתקשורת את כל הספקולציות עליי. זה כבוד וגאווה לאמן בנבחרת. לא אקיים מסע בחירות. מהשנה הזו אני לוקח את זה שהפכתי להיות אדם שמאמין עוד יותר בדרך שלו. מתברר שיש דרך, שיטה וגאווה אנשים יודעים להעריך את זה".



העתיד באמת טוב? שחקני הנבחרת (אודי ציטיאט)


עומרי כספי ניסה לסכם: "לא נראינו טוב, משחק חמישי בשבעה לילות. נגמרה לנו האנרגיה. הרבה אנשים שיחקו הרבה דקות בטורניר, שיחקנו מול נבחרת שרצתה לעלות שלב הבא. כולם ניסו לתת את ה-100 אחוז. לא חשבתי שזה מה שיהיה. ארז דיבר על זה שבאו הרבה צופים לראות אותנו. אני לא זוכר כזו הופעה שלנו, אני מתנצל בפני הקהל".


המפלה בטורניר
: "בסך הכל שיחקנו בטורניר עם הרבה אנרגיה, טורניר לא פשוט. אין אחד שלא רצה לעשות מה שהוא יכול. הייתה קריסה מנטלית ופיזית. אני מאוד מאוכזב מהטורניר, רצינו לעלות פה בבית שלנו".



תבוסה חסרת תקדים (עדי אבישי)



כספי מנסה להבין מה לא עבד (עדי אבישי)


ליאור אליהו הוסיף: "ידענו שזה יהיה משחק קשה, אבל באנו להילחם. בחמש-שש דקות הם רצו וגמרו את הסיפור. זה קורה במשחקים כאלה. אני מצטער בשביל האוהדים".


עתידו בנבחרת
: "אני אעשה את החושבים שלי בהמשך. תמיד אהבתי לשחק בנבחרת ואני גאה לשחק במדיה. זה כואב לשחקנים – שבאים אחרי עונה ארוכה – שאומרים שמדובר בכישלון".


גיא פניני הוסיף: "אף אחד לא רצה להיפרד ככה מהקהל. כל השבוע שמנו הכל על המגרש, והפעם לא. ניסינו, אבל היינו מרוקנים מאנרגיות, זה קשה להביא מעצמך אחרי מה שהיה אתמול. זה לא צריך להיות כך. שחקני נבחרת צריכים להיראות אחרת גם אם מדובר במשחק לפרוטוקול. בואו לא נגיע למקומות שמדובר על משחק 'מביך' צריך לכבד את הנבחרת גם בניצחונות וגם בהפסדים. בכל רגע נתון צריכים השחקנים לתת את הכל על המגרש. במבחן התוצאה לא עמדנו במטרות שלנו".



אדלשטיין, "לא כישלון" (עדי אבישי)


הכדורסל הישראלי אחרי הטורניר: "ראינו את הדברים שחסרים לכדורסל הישראל – מסה, שחקנים עם גודל מול כל הענקים האלו שגורמים לנו צרות. אנחנו קצרים בגבוהים. אלישי כדיר נתן היום את הנשמה, אבל הוא לא 2.20. כולם אומרים שהכדורסל התקדם והולך ל'סמול בול', אבל בסוף בא שחקן גבוה וגומר אותך. לא צריך להצביע על אשמים. כולם נתנו הכל. לפעמים על סל אחד אומרים 'כישלון' או 'לא כישלון' הדרך הייתה טובה. אם נמשיך ככה יהיו דברים טובים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי