אדלשטיין: אני חי בוואקום ובבועה, הנבחרת ריגשה את הקהל

ארז אדלשטיין
ארז אדלשטיין | עדי אבישי

מאמן נבחרת ישראל תקף ב-103FM לאחר הכישלון ביורובאסקט: "מרגיש טוב מתמיד, אי אפשר לשבת באולפנים ולהשמיץ, לא אוהב צביעות", "לא שמתי לב מה פיני עשה", "כמעט לא עשינו טעויות", "מעריך שלא אאמן קבוצה בישראל"

(גודל טקסט)

אחרי הכישלון ביורובאסקט התראיין היום (חמישי) מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין ל-103FM וניסה להסביר את התוצאות המאכזבות בטורניר שהתקיים בישראל.

הטעויות: "מי שלא עושה לא טועה, אף אחד לא מושלם. אני מעריך שכמעט ולא טעינו, אולי בשוליים. בספורט גורל המשחקים והתוצאה מוכרעים על חודה של שערה. לא משנה שהובסנו מול איטליה וליטא, ניצחון בנקודה על גאורגיה היה מעלה אותנו. אני מעריך שאם היינו צריכים לנצח את אוקראינה היינו עושים את זה. אני גאה בקמפיין שעשינו".

מצבו האישי: "לא ייקח לי זמן להתאושש. אני מרגיש יותר טוב מתמיד. אני חזק מאוד. אני חי בוואקום ובבועה. התגובות שאני קיבלתי שהנבחרת מרגשת, נחושה ומשחקת יפה הן יותר מהכל".

ההכנות: "לא הייתי צריך להכין משהו לא קונבנציונאלי. כמות הקבוצות באירופה ששומרות אישיות לוחצות ונסוגות קטן מאוד בגלל רמת האתלטיות והפיזיות. אנחנו מתאימים את צורת ההגנה לחומר השחקנים. בקמפיין הקודם שמרנו יותר טוב, לא הצלחנו להשיג את אותה האפקטיביות בהגנה".

על כספי: "שני הגארדים (מקל ואוחיון) ששיחקו לידו לא היו קלעים ולכן ההגנה לא עזבה אותו והוא הגיע מותש לסל".

ארז אדלשטיין.
ארז אדלשטיין. "הנבחרת ריגשה את הקהל" (אודי ציטיאט)

הביקורות: "אני לא אוהב צביעות. ברור שלא רציתי שזה יהיה המצב. בא בחור צנוע מהעמק לרומם את הכדורסלן הישראלי אחרי עונה קשה ולהוסיף ביטחון לשחקנים. חלק מהתשובות שלי לא מוצאות חן. הסתכלנו לכולם בלבן של העיניים והתאכזבנו שלא הצלחנו. המשחק נגד אוקראינה הוא חריג, אבל אפשר להבין את השחקנים שהגיעו מרוקנים מאנרגיות. אמרתי להם בצורה מנומסת את דעתי".

"המבקרים לא ישכנעו אותי. אי אפשר לשבת באולפנים ולהשמיץ. אני לא מתייחס לכל מי שנראה טוב ויודע להקליד ולא מתכנן להגיב להם. כשאני ישבתי באולפנים דיברתי מקצועי נטו".

הסגל: "אני לא הופך שולחנות. ברגע שאיגוד הכדורסל אמרו לו שאני לא מתעסק עם שגב ומשעור לא התעסקתי איתם. זה לא היה תלוי בי. להלפרין הייתה הכנה מצוינת, אבל באליפות הלכנו לקו אחר עם בר טימור שיכול ללחוץ את הכדור והדקות שלו ירדו".

פיני גרשון. ארז לא שם לב מה הוא עשה (עדי אבישי)
פיני גרשון. ארז לא שם לב מה הוא עשה (עדי אבישי)

ההכנה: "גיבשנו לעצמנו 11 משחקי הכנה כי חשבנו שיהיה לנו סגל יותר רחב, אבל זה ממש לא פגע בנו פיזית. אני עובד עם מאמן הכושר הכי טוב בארץ והוא החליט שהמשחקים האלה לא פוגעים בנו".

על שון דוסון: "בהכנה כולם אמרו איזה מהלך עשינו עם דוסון. רצינו להיות יותר גבוהים ואתלטים ולכן שמנו אותו בעמדה 2. נתנו לו את הבמה וניסינו לדחוף אותו, אבל זה לא הלך".

על פיני גרשון: "לא שמתי לב מה הוא עשה. חבל שלא ידעתי מזה. פעם אחת ניגשתי אליו, אבל חוץ מזה לא דיברנו ולכן לא הרגשתי את זה".

ארז אדלשטיין.
ארז אדלשטיין. "כמעט לא עשינו טעויות" (עדי אבישי)

העבודה עם דן שמיר: "אמרתי לדן שישרטט את התרגיל בפסק הזמן האחרון מול גיאורגיה ואני גאה בזה. זה לא פגיעה בכבוד ובסמכותיות שלי".

למה הוא לא ישן עם השחקנים במלון: "לא קראתי אינטרנט השבוע ולכן לא ידעתי שזה כתוב. נבחרת ישראל התכנסה בשבוע שעבר למלון הילטון. אנחנו החלטנו על שלושה ערבים חופשיים שהם יוכלו ללכת לבית, אבל היו כאלה שהעדיפו להישאר במלון. באותם שלושה ערבים הלכתי הביתה".

העתיד: "מה שהיה במכבי ובנבחרת לא יכול לפגוע. מאמנים ישראלים לא יכולים לאמן בחו"ל, חוץ מדייויד בלאט. המון אנשים מדברים על צורת המשחק המיוחדת שלנו ועל איך שהפקנו שלם יותר גדול מסך חלקיו. קבעתי פגישה עם ראשי איגוד הכדורסל ונראה מה יהיה. אכבד כל החלטה. אני מעריך שלא אאמן יותר קבוצה בישראל. אני לא מרגיש שיש לי את האנרגיות. מעבר לשכר המגוחך, בישראל צולבים את מאמן הנבחרת. זה כבוד וגאווה לאמן את הנבחרת, אותי חינכו שלא אומרים לא לנבחרת".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי