עמירם הלוי: מקווה שיגיע מבוגר אחראי שיפתור את בעיית מכבי ת"א

עמירם הלוי יור איגוד הכדורסל
עמירם הלוי | עודד קרני איגוד הכדורסל

יו"ר איגוד הכדורסל דיבר במסיבת העיתונאים לרגל כינוס הסגל המורחב לקראת אסטוניה: "אנחנו לא מעוניינים במלחמות עם אף אחד". קטש: "כמובן שהייתי שחקנים מהבמות הגבוהות ביותר אבל כולם מודעים לבעיות"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל קיימה מסיבת עיתונאים, לרגל הכינוס הראשון של הסגל הרחב לקראת המשחק בראשון במוקדמות המונדובאסקט נגד אסטוניה. אחד העניינים המרכזיים שעומדים על סדר היום של המאמן החדש, עודד קטש הוא הסוגיה הבעייתית במסגרתה תאריך המשחק, ה-24.11, נופל יום אחרי משחקה של מכבי תל אביב נגד ברצלונה במסגרת היורוליג.

מהמועדון הצהוב נמסר: "שחקני מכבי ת"א שהוזמנו הבוקר (שישי) למפגש הנבחרת התייצבו לכינוס. הם הגישו מכתב ובו הם מזכירים כי ב-23.11 יש למכבי ת"א משחק בברצלונה במסגרת היורוליג". מי שלא הגיעו היו תמיר בלאט וריצ'ארד האוול החולים, עמית שמחון עקב המרחק מאילת וליאור אליהו בגלל עומס.

המאמן פתח את מסיבת העיתונאים: "היה מפגש ראשוני, במתכונת החדשה ובצורה שמתנהלות המוקדמות אנחנו כולם מתכוננים למפגש שיקרה כמו שאתם יודעים בחלונות, יש צוות חדש והמפגש היה טוב ובאווירה טובה. כולנו נרגשים".

עודד קטש
עודד קטש. שחרר לא מעט שחקנים (דני מרון)

יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי התייחס לסוגיית שחקני מכבי תל אביב: "לשמחתי שחקנים שהוזמנו היו פה הבוקר. אין לי ספק שמכבי תל אביב, אגודה חשובה בכדורסל תעשה הכל על מנת ששחקניה ישחקו בנבחרת. לא יודע לי על החרפות בין פיבא והיורוליג. אני מקווה שיגיע בסוף איזה מבוגר אחראי שיוכל לעזור ולפתור את העניין הזה".

המנהל המקצועי של האיגוד, עמוס פרישמן הוסיף: "קיבלנו לפני הפגישה מכתבים מארבעה שחקנים ממכבי תל אביב ואני חייב לעשות סדר בסוגיה. כולנו יודעים שיש בעיה ואנחנו לא הולכים למלחמה עם אף אחד. הנבחרת היא לא פרטית אלא של ישראל. גם מכבי וגם אנחנו צריכים למצוא את הפתרון כדי שהשחקנים יהיו פה. יש בעיה ואנחנו עדיין צריכים למצוא את הדרך. צריך להתעסק עם זה ולהיות מוכנים אבל בואו לא נחפש כל הזמן את המלחמות נגד מכבי תל אביב. קיבלנו את המכתבים ועוד לא התעמקנו בזה. ננסה ביחד למצוא את הפתרון כדי שיהיו בנבחרת".

קטש על השיטה: "אנחנו משתדלים להיערך בהקדם מבחינה מקצועית. עוד לא יצא לי בשלושה ארבעה ימים לבנות הכל. ערכתי כמה פגישות עם ותיקי השבט שגם הם לא חוו כזה דבר. בגלל השיטה התנאים שווים לכולם ולזה אנחנו מתכוננים. כמובן שאם יהיה פתרון מהיר זה יעזור לנו לדעת מי השחקנים שיגיעו ואנחנו מנסים לבנות את הסגל הכי טוב שנוכל להעמיד. אני מאוד מקווה שכל מי שנבחרת ישראל חשובה לו יתרום לנושא".

על ליאור אליהו וריצ'ארד האוול: "אני פחות מעוניין להתייחס לשמועות. שחקנים שלא היו כאן היום זה היה באישורנו ובידיעתנו. יש פצועים וחולים וכל אחד מסיבותיו שוחרר. לא מצאתי לנכון לדבר עם ליאור בימים האחרונים כי היה לו שבוע מאוד עמוס. הוא רשום בסגל ושבוע לפני כשנזמין את השחקנים נבחן אם יהיה חלק או לא. הייתה לי שיחה עם ליאור לפני פרסום הסגל הרחב".

אלכס טיוס
אלכס טיוס. יעשה טובה ויגיע? (עדי אבישי)

שחקנים: "דיברתי עם השמות הוותיקים שלא כאן. גם מטעמי פרטיות וכבוד אני לא אכנס פרטנית לכל אחד אבל לא כל המקרים דומים. לא כל השיחות היו זהות ולא כל המקרים דומים. גם הרצונות והמחשבות לא זהים ואני לא חושב שאני צריך להתייחס לזה. אני לא אחראי לדקות ששחקנים יקבלו או לניהול קריירה. באחריותנו להתאים את עצמנו. ברמה הפרקטית אנחנו צריכים לבחון מי המתאימים ביותר. כמובן שהייתי מעדיף שנבחרת ישראל תורכב מהשחקנים שמשחקים על הבמות הגבוהות ביותר אבל כולנו יודעים את הבעיות".

ההבדל בין הכדורגל לכדורסל: "אחד השיקולים הוא כמובן הכושר של השחקן והמעמד שלו. הייתי עושה הבדלה בין כדורגל לכדורסל ברמה של כושר, כי בכדורסל זה הרבה יותר משמעותי ההפסקה של החלון מאשר הכדורגל. אבל אני לא מבין עד כדי כך".

הלוי התייחס בסיום לאירוח עתידי של עוד טורניר גדול: "אנחנו כעת בודקים ולגבי 2018 מעריכים שלא נארח משהו, לגבי 2019 אנחנו בודקים לגבי אליפות הנוער בשנים הקרובות בארץ".

חשוב לציין כי גורם במכבי תל אביב מסר לספורט1: "המכתב הוגש מטעם השחקנים ולא בהוראת הקבוצה. מוקדם לדעת לאן זה יתפתח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי