קטש: "זימנתי את מי שראוי להיות פה". מקל מונה לקפטן

עודד קטש וגל מקל
עודד קטש וגל מקל | דני מרון

נבחרת ישראל ערכה מסע"ת לקראת המשחקים מול אסטוניה ויוון בפתיחת מוקדמות אליפות העולם 2019, המאמן החדש: "החלטתי ביחד עם ליאור אליהו שהוא לא יהיה בהתכנסות הזו". שחקן גראן קנאריה יחליף את כספי

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל ערכה היום (שני) בהיכל קבוצת שלמה את מסיבת העיתונאים לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות אליפות העולם 2019 ביום שישי הקרוב.

 

הכחולים לבנים יארחו את אסטוניה, במה שיהיה משחק הבכורה של עודד קטש על הקווים כמאמן הראשי של הנבחרת הלאומית, וביום שני הבא יתארחו אצל יוון. גל מקל מונה לקפטן במקומו של עומרי כספי שנמצא עם גולדן סטייט ווריירס מה-NBA.



קטש
: "התרגשות גדולה. זה מסע עם ראייה לעתיד, אבל זה כמו ניסוי שפיב"א ארגנו לנו שתוך 3-4 ימים צריך להרגיש כמו קבוצה. הרבה מאוד שחקנים שהובילו את הנבחרת לא נמצאים איתנו וזה אתגר גדול עבור הצוות המקצועי והשחקנים. נקווה שנעמוד במשימה".


על אסטוניה: "התנאים זהים לכולם. אם אנחנו יכולים לשער, אז הרבה מאוד מהשחקנים שלהם וגם המאמן רצים הרבה מאוד שנים שזה נותן להם יתרון עלינו, אבל נעבוד ונגיע מוכנים ליום שישי".


עודד קטש. קמפיין בכורה (דני מרון)

עודד קטש. קמפיין בכורה (דני מרון)


הסיכויים: "קשה לי לחשוב מעבר למשחק הקרוב. אנחנו עם אצבע על הדופק לגבי הסגל של יוון. בקיץ שיחקנו נגד נבחרת העתודה שלהם ויש להם מספיק איכויות ויכולות. לא הייתי מזלזל באף נבחרת. יש לנו אתגר גדול. נצטרך לשנות לאורך השנים ולהכניס יותר שחקנים ליורוליג. מעבר למשימה הקרובה יש לנו מטרות לטווח הרחוק".



המתאזרחים: "זימנתי את מי שחשבתי שצריך להיות פה כדי להרגיש אותם ולחבר אותם. לרוע המזל אלכסנדר נפצע ויש לנו את האוול, שזה המשכיות טובה לקיץ. שניהם מאוד רצו להיות פה. אנחנו נעשה את המיטב עם מי שיש לנו".


קטש, מקל וגינת (דני מרון)

קטש, מקל וגינת (דני מרון)


הפצועים: "נצטרך להגיב לסיטואציות משתנות. אני לא יודע להגיד מי ישחק במהלך הקמפיין בגלל הפציעות. צריך לדעת להתמודד עם זה. אני מקווה שכולם יהיו בריאים, אבל זו הסיבה שרשמנו סגל רחב. מקל מבחינתי נמצא בשיא הקריירה שלו ואני גאה שהוא הקפטן של הנבחרת. אין ראוי ממנו".



על ג'ייק כהן: "שוחחתי עם ג'ייק כאחד השחקנים החדשים שאמורים לתת את הטון, ואין לי ספק שהוא יתרון לנו. הזמנו את השחקנים שרצינו ממכבי תל אביב. כמובן שיש סיטואציות משתנות, אבל בינתיים השחקנים שרצינו נמצאים פה". 



על ליאור אליהו: "שוחחתי איתו והחלטנו שבחלון הזה הוא לא יהיה. אני לא זה שמודיע מי פורש. יכול להיות ששחקנים שלא נמצאים כאן יוזמנו בהמשך".



גל מקל. הקפטן החדש (דני מרון)
גל מקל. הקפטן החדש (דני מרון)


מקל: "תמיד לבוא לפה זה תמיד מרגש. להיות קפטן זה משהו שיהיה איתי לכל החיים, זה גאווה. לפני כמה קיצים הייתי אחד הצעירים ופתאום אני הכי ותיק. הזמן עף. אני במצב בקריירה שאני מעריך כל שנייה. למדתי להיות שמח עם כל מה שאני עושה ואני מאושר להיות פה".


הקיץ האחרון: "אנחנו מדינה שאוהבת להרים ולהוריד בהרף עין. לא עמדנו במשימה שלנו, נתנו הכל וזה קורה. עכשיו אנחנו מסתכלים הלאה. התמזל מזלנו שהשיטה שונתה ויש לנו אפשרות לשנות את הרושם ואנחנו שמחים לקראת הניסוי החדש. קורה משהו גדול בכדורסל הישראלי של חילוף דורות וזה משהו שלוקח זמן, ואני חושב שיש לנו את הצוות הכי טוב בשביל חילופי הדורות האלה. אני לא חושב שזו נבחרת אפורה. אין ואקום, ותמיד שחקנים נכנסים ולוקחים את ההזדמנות שלהם".


מצבו האישי: "לא היו לי הרהורי פרישה. כשעודד צלצל אלי אמרתי לו מיד שאגיע. אני שמח להיות פה בתור מישהו עם ניסיון. מה שאני אוכל לתת אתן. יש לנו אחלה שחקנים צעירים שבעולם, ואני בטוח שיש עתיד טוב לכדורסל שלנו".


עודד קטש. מי הוא רצה הגיע (דני מרון)
עודד קטש. מי הוא רצה הגיע (דני מרון)


תומר גינת: "סוג של הגשמת חלום. מהרגע שהתחלתי לשחק כדורסל חלמתי על זה. כבוד גדול לשחק בנבחרת ונקווה שאוכיח שמגיע לי להיות פה".


על ליאור אליהו: "אני לא צריך להיות במקום אליהו. למדתי ממנו הרבה. אני צריך להיות אני ולתת את המיטב שאני יכול".


יו"ר הוועדה המקצועית עמוס פרישמן התייחס להתנהלות מול מכבי ת"א: "אם המאמן היה רוצה ששלושת השחקנים של מכבי ת"א יהיו, אז הם היו פה. לא ניהלנו משא ומתן איתם. רצינו את ג'ייק כהן ועובדה שהוא פה. זה נבחרת ישראל היא לא של עודד, שלי או של מישהו, היא של כולם. מי שהיה מוזמן היה צריך להגיע, אף אחד לא עשה פה טובה למישהו. איגוד הכדורסל לא ניהל מו"מ עם אף קבוצה בנוגע לזימונים".   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי