קטש: "הפסד כזה מעולם לא היה לי, היה חסר ס"מ של מזל"

נבחרת ישראל כדורסל
נבחרת ישראל כדורסל | FIBA

מאמן הנבחרת ביכה את ההפסד הכואב לגרמניה ברגע האחרון: "אולי הייתי צריך לעשות את הדברים אחרת" אך היה גאה בשחקניו: "משחק הירואי שלנו, נצמדנו לתוכנית המשחק". איתי שגב: "אף פעם לא קל להפסיד ככה"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל ספגה הערב (ראשון) את אחד ההפסדים המתסכלים בתולדותיה. גם יתרון של שתי נקודות וזריקת עונשין ביד לא הספיקו לשחקנים בכחול לבן שבסופו של דבר נוצחו 112-98 בהארכה לגרמנים שכבר הבטיחו מעשית עוד לפני המשחק את מקומם בסין 2019.

נאיביות, איבוד עשתונות, אין דרך אחרת לתאר את הפיאסקו שעב רעל הנבחרת בדקות הסיום בלייפציג כשבזמן ההארכה היא קלעה שש נק' בלבד.
0.4 שניות מתום המועד החוקי של המשחק, הוליכה ישראל 90-91. תומר גינת ניצב על קו העונשין, קלע את הראשונה, החטיא את השנייה בכוונה, אך בשלומיאליות בלתי מוסברת לא הצליח לפגוע עם הכדור בטבעת. הגרמנים קיבלו כדור חוץ והצליחו לקלוע עם הבאזר סל מידיו של קלבר שהשווה את התוצאה לשיווין 92-92 בלתי יאמן ושלח את הקבוצות להארכה.

בשלב זה הנבחרת התפרקה והגרמנים שלטו בנעשה על הפרקט מול הישראלים השבורים מנטלית ומוראלית והשיגו את הניצחון השמיני שלהם במוקדמות גביע העולם בעוד שלישראל זה היה הפסד חמישי לעומת שלושה ניצחונות בלבד, שחיסלו עד את סיכויי הנבחרת להעפיל לאליפות העולם בשנה הבאה בסין.

המאמן עודד קטש אמר בסיום: "כזה דבר עוד לא היה לי. זה היה אחד המשחקים הגדולים שהיו לנו. משחק הרואי. שחקנים נדבקו לתוכנית המשחק נגד קבוצה פיזית עם המון כישרון. זה כואב. אני הראשון שבא בביקורת לעצמי. אולי הייתי צריך לעשות דברים אחרת, במיוחד בשניות הסיום. צריך ס"מ של מזל וזה לא היה לנו. השחקנים היו מצוינים, תומר היה נהדר והוא צריך להרים את הראש כי הוא שחקן גדול. צריך להמשיך הלאה וקדימה".


זוסמן. אכזבה גדולה בנבחרת (FIBA)

איתי שגב אמר בסיום: "זה המקצוע. זה אף פעם לא קל להפסיד בצורה כזאת. בסופו של דבר שיחקנו פה נגד אחת הנבחרות החזרות באירופה. בכבוד ובאגרסיביות. אומנם זה לא עזר לנו להשיג ניצחון אבל יש פה נבחרת שתרוץ הרבה שנים ביחד ואני בטוח שכבר במשחק הבא נראה את זה".

עידן זלמנסון דיבר גם הוא בסיום המשחק: "הניצחון היה בידיים שלנו והרגשנו ממש טוב על המגרש, אבל קצת ניסיון וחוסר מזל ולצערי הפסדנו את זה. אני גאה בחברים שלי. היה פה קרב הירואי. אני חושב שניקח מהמשחק הזה בעיקר ניסיון. שיחקנו נגד חבורה מאוד מנוסה של שחקנים שמשחקים ב-NBA ואני חושב שהמשחק הזה יכול לעשות לנו רק טוב ואנחנו מסתכלים קדימה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי