קטש על חסרונו של מקל: "אחרים יצטרכו לקחת על עצמם יותר"

עודד קטש
עודד קטש | דני מרון

נבחרת ישראל התכנסה לקראת צמד המשחקים מול סרביה וגיארגיה, שחקן זניט ייעדר בשל פציעה. המאמן: "המצב, כמו כל השיטה הזו, לא אידיאלי". גיא פניני שקיבל את סרט הקפטן: "זה איזשהו חלום שמתגשם עבורי"

(גודל טקסט)

ללא גל מקל, קפטן הנבחרת ושחקנה של זניט סנט פטרסבורג, שטרם החלים מהפציעה ממנה הוא סובל וללא איגור קולשוב, שחקנה של מכבי ראשון לציון, ששוחרר בידי רופא הנבחרת אף הוא בגלל פציעה, פתחה הערב (שני) נבחרת ישראל בכדורסל בהכנותיה לקראת המפגש ביום שישי (14.00) נגד סרביה בהיכל שלמה.

המאמן עודד קטש התייחס לחיסרון של מקל: "מעבר לזה שהוא קפטן, הוא היה שחקן של הרבה דקות בחלונות הקודמים והוא הבסיס שלנו. יש לו חוסר מזל ועכשיו שחקנים אחרים יצטרכו לקחת על עצמם יותר".

גיא פניני מהפועל חולון והשחקן הוותיק בנבחרת (35) מונה לקפטן. אל הסגל זומנו בן אלטיט וגולן גוט שיחד עם עוד 18 שחקנים, ביניהם שחקני מכבי ת"א, החלו באימונים בניצוחו של עודד קטש. פניני: "כבוד גדול בשבילי אחרי כל כך הרבה שנים בנבחרת להיות קפטן זה איזשהו חלום שמתגשם, לא בנסיבות הכי אידיאליות, אבל גם זה משהו".


"אחרים יצטרכו לקחת על עצמם יותר בהיעדרו של מקל" (דני מרון)

פניני מודע לכך שהוא משמש לצעירי הנבחרת מעין מודל לחיקוי: "יש לי מה לתת לצעירים עם הניסיון שעברתי. כל משחק מול נבחרת כמו סרביה זה עוד צעד בקריירה שלהם. אני עברתי את זה מספיק פעמים ובשבילם זה משהו גדול שיתרום להם, ואני פה כדי לעזור להם".

לקטש, יותר מאשר התוצאה והרצון לנצח, חשובה הדרך: "אנחנו מתרכזים בדרך. יש פה שחקנים שמקבלים מחלון לחלון תחושה יותר טובה ומרגישים שהנבחרת הופכת להיות שלהם. יש פה כמה שחקנים צעירים שנראה אותם הרבה שנים ואני חושב שזאת המטרה הראשונה שלנו".


מתמקד בדרך. עודד קטש (דני מרון)

על הסיכויים מול סרביה ובהמשך גיאורוגיה הוסיף קטש: "כמובן שאנחנו ספורטאים וכולם רוצים לנצח לא משנה כמה האתגר גדול וגיאורגיה בחוץ וסרביה בבית זה אתגר גדול. הצלחה תיחשב הדרך שבה נשחק. נכון שחושבים על התוצאה, אבל ספורטאים שעולים לא יכולים שלא לחשוב על הדרך. אנחנו לא באים במצב אופטימלי לחלון הזה, אבל הסיטואציה שמה עלינו יותר אחריות לעשות חלון טוב".

קטש המשיך: "בחלון הקודם שיחקנו יותר טוב מהתוצאות, אבל החלונות היום הם אחרים. במונחים של השיטה החדשה, בחלון הקודם היה יותר זמן להתכונן כשהפעם אנחנו מגיעים קצת פצועים למרות שגם בסוף החלון הקודם גם כן היינו פצועים. חלק מהשחקנים שהיו דומיננטיים לא בכושר משחק, גופני ונצטרך להתמודד עם לא מעט בעיות כמו השחקנים של מכבי שנמצאים היום, אך לא ייקחו איתנו חלק עד הבוקר של המשחק, זה לא אידיאלי כמו כל השיטה הזאת".


אווירה טובה הערב באימון נבחרת (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי