נגמר החלום? אחרי הארכה ישראל הפסידה 71:69 לגיאורגיה על הבאזר

נמרוד לוי
נמרוד לוי | FIBA

הנבחרת הפסידה מסל של אקס מכבי ת"א, שרמדיני, שהוריד אותה למאזן של 6:4 בתום הארכה. כדי לעלות לאליפות בסין, הכחולים לבנים יהיו חייבים לנצח את גרמניה וסרביה ולקוות להפסד סרבי נוסף נגד אסטוניה

(גודל טקסט)

אחרי הניצחון הגדול על נבחרת סרביה ביום שישי, נבחרת ישראל הגיעה עם הרבה תקווה למשחק למשחק החוץ נגד גיאורגיה ולמרות שחבורתו של עודד קטש הציגה לפרקים דקות כדורסל טובות היא הפסידה 71:69 אחרי הארכה בעקבות סל על הבאזר של אקס מכבי תל אביב, גאורגי שרמדיני.

כעת ישראל תהיה זקוקה לנצח בחלון הבא את גרמניה בבית שכבר הבטיחה את עלייתה ואת סרביה הפעם בחוץ, בנוסף לכך כדי ישראל זקוקה נבחרת להפסד נוסף של נבחרת סרביה במשחק נגד כדי להבטיח את עלייתה לאליפות העולם בסין, לכן מדובר בסיכוי קלוש לבלבד. החלון הבא והאחרון יתקיים בחודש פברואר.


נבחרת ישראל (איגוד הכדורסל)

סגל נבחרת ישראל: תמיר בלאט, יפתח זיו, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, שון דאוסון, אדם אריאל, גיא פניני, תומר גינת, נמרוד לוי, ג'ייק כהן, עידן זלמנסון, אלכס צ'וברביץ'.

סגל נבחרת גאורגיה: ראטי אנדורניקשווילי, רבאז רוגאבה, בקה בורחאנדזה, גיורגי צינצאדזה, דודה סנאדזה, לבאן פצאציה, מיכאיל ברישווילי, מראב בוקולישווילי, תאד מקפאדן, גוגה ביטאדזה, איליה לונדארידזה.

רבע ראשון
המשחק נפתח באופן מגומגם עבור שתי הנבחרות ואחרי שתי דקות של כדורסל אף נבחרת לא עלתה על הלוח. תמיר בלאט לקח פיקוד, זרק מחצי מרחק וקלע את הסל הראשון במשחק. כמו בתחילת המשחק גם המשך הרבע נגרר לאחוזים נמוכים, למרות ריצת 0:5 של הצד הגיאורגי נבחרת ישראל סיימה את הרבע ביתרון מינימלי של 9:11.

רבע שני
הרבע השני נפתח כמו הראשון עם סקור נמוך לשתי הנבחרות אך הגיאורגים החלו לריצת 0:12 אחרי מטווח מהיר של ארבע שלשות ועלו ליתרון של תשע נקודות. בלאט סיים את הריצה עם שלשה משלו וישראל הצליחה להוריד את הפער למינוס שלוש בלבד, המקומיים החזירו את ההפרש לשמונה אך ישראל צמצמה פעם נוספת בעקבות חמש נקודות מהירות של זוסמן ותמיר בלאט. הרבע היה יכול להסתיים גרוע יותר עבור הצד הישראלי והיא תצא אל המחצית השנייה בפיגור 34:30.


תמיר בלאט (FIBA)

רבע שלישי
המחצית השנייה נפתחה עם שלשה גיאורגית של תאד מקפאדן שהעלה את ההפרש לשבע נקודות, זלמנסון הגיב עם נקודות ראשון במשחק אך המארחים קלעו עם שלשה נוספת, השמינית במשחק. ישראל מענה מהמארחים לברוח והיא חזרה למשחק בזכות שלשות של גיא פניני, תומר גינת וג'ון דיברתולומיאו הרבע נגמר בתוצאה 49:50 רק מינוס נקודה לישראל.

רבע רביעי
גיורגי צינצאדזה קלע את הנקודות הראשון ברבע, אבל אז הגיע הרגע של ישראל, ג'ון דיברתולומיאו קלע שלשה והשיג שוויון עבור ישראל. ג'ייק כהן דייק פעמיים והקו ונבחרתו של עודד קטש עלתה ליתרון של שתי נקודות לראשונה מאז הרבע השני, זלמנסון הוסיף עוד שתי נקודות והעלה את הנבחרת לפלוס ארבע. מן העבר השני גוגה ביטאדזה ותאד מקפאדן קלעו שתי שלשות מהירות והחזירו את היתרון למארחים. זוסמן קלע את השלשה הראשונה במשחק שהפך את התוצאה לישראל אבל גם הפעם תאד מקפאדן שהגיע דרוך אל הדקות האחרונות ירה פעם נוספת מחוץ לקשת. המשחק נמשך צמוד על השניות האחרון ובהתקפה האחרונה של המשחק תמיר בלאט היה יכול לקנות אל עולמו כשהכדור היה אצלו במצב של שוויון, אך הוא זרק שלשה חסרת אחריות והמשחק נגרר להארכה אחרי שוויון 64:64

הארכה
המשחק נפתח עם שלשה של יובל זוסמן אך המארחים הגיבו עם ארבע נקודות. ישראל השוותה, אך אקס מכבי תל אביב גאורגי שרמדיני קלע על הבאזר שסיים הפסד 71:69 לישראל.

קלעו לישראל: ג'ייק כהן 22, תומר גינת 10, ג'ון דיברתולומיאו 9 יובל זוסמן 9 תמיר בלאט 8 שון דאוסון 4, עידן זלמנסון 4, גיא פניני 3.


שחקני גיאורגיה חוגגים בסיום (FIBA)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי