אלון: בקיץ נחליט אם פיאניג'אני ימשיך. יורוליג? עוד לא ראויים

אורי אלון. ראיון לוחמני
אורי אלון. ראיון לוחמני | צילום: דני מרון

בעלי הפועל ירושלים התראיין ל-103FM ואמר: "לקהל היתה בעיה עם בילי תומפסון או קני וויליאמס? זה לא עניין של דרכון, הזרים שיחקו יותר באירופה כי הם טובים"

(גודל טקסט)
הפועל ירושלים סופרת את הדקות כבר לפלייאוף, ובעלי הפועל ירושלים אורי אלון התראיין מארצות הברית ל-103FM, ודיבר על המצב של קבוצתו.


"היתה עונה מעניינת עד כה. הצלחנו בגדול באירופה ואני מאמין שהשינויים שעשינו בארץ נכונים למטרות שהצבתי. כבר נגד מכבי ראינו שיפור וזה עוד יתקדם".


"השקעה לא מבטיחה תוצאות", אמר אלון, "היורוקאפ התחזקה מאוד עם קבוצות שנשרו מהיורוליג ואתה רואה קבוצות חזקות שמנצחות קבוצות יורוליג על בסיס קבוע. עוד נשתפר באירופה ונראה לאן נגיע. בזכות ההישג אנחנו בהחלט מועמדים ליורוליג ונדע באמצע – סוף יוני. חצי גמר יורוקאפ זה לא משהו לזלזל בו". 

"אני מניח שלהיכנס איך שדרושפאקה נכנסה גם אחרים יכולים. זו לו הדרך המועדפת עלי אלא אני רוצה להוכיח שהמועדון ראוי. זה שזוכת היורוקאפ עולה לשם זה הוגן. אם אנחנו עדיין לא מספיק טובים לזכות ביורוקאפ כנראה שעדיין מקומנו לא ביורוליג. אנחנו רוצים להישאר שם ולהצליח, לפעמים החיפזון מהשטן".



 

על התהליך: "בכל דבר שבן אדם עושה, יש תהליך למידה. אם לומדים מהדברים הנכונים זה משתפר ואם לא אז דורכים במקום. היה לי מאוד חשוב להביא אליפות ולשבור את המחסום המנטלי". 

"בזמנו אליפות הביאה את הזוכה ליורוליג ובשביל זה עשינו השקעה עצומה בישראלים, ברגע שהשגנו את המטרה, מעבר לעוד אליפות, אירופה נהייתה חשובה מאוד. וזה לא אומר שהליגה לא. בשיטה שיש היום המאזן פחות משמעותי ואפילו שאנחנו רוצים תמיד לנצח אנחנו צריכים להגיע לישורת האחרונה במצב טוב".

על הסגל הישראלי: "אני חושב שהזרים יותר נתנו את הטון באירופה, ובארץ ראינו בשבת שהישראלים מצוינים. כשאני מדבר על תהליך ואתה רואה שמקבוצה שלא הגיעה שבע שנים לגמר לקחנו אליפות, הגענו לארבעה גמרים והצלחנו באירופה זה התהליך".

"הצוות המקצועי מסתכל על מי טוב ובארץ באמת צריכים לעשות התאמות. אם באירופה הזרים שיחקו יותר כנראה כי הם היו טובים יותר. יש חוסר בעומק ולכן עשיתי מעשה שעלה לי לא מעט והבאנו את ריצ'ארד הוואל. הוא יתרון גדול וכרגע העומק שלנו בישראלים מאפשר להגיע רחוק".


לא מתעניינים בדרכונים. אוהדי הפועל ירושלים
 

"אני לא מסכים שאיבדנו את הדרך, זה שאומרים שאנחנו דומים למכבי זה בסדר כי הם עשו הישגים יפים, וחשוב להבין שהבאנו מועדון עם 1500 מנויים שהיה בחובות לעסק שמרוויח כסף. זה מה שאני מתעמק בו, גם היו תקופות לא טובות. יש לי שתי אפשרויות כבעלים, או להתלונן או לשנות את המצב".

על הקהל: "אני לא מסתכל על דרכון או על צבע עור אלא על מחוייבות. שלחתי הביתה כבר שחקנים שלא היו מחוייבים. אתה רוצה להגיד לי שבשביל האוהדים קני וויליאמס או בילי תומפסון פחות חשובים לאוהדים ממקומיים? יש לנו שחקנים כמו רועי הובר שחתום אצלנו ומושאל, שיש לו פוטנציאל גדול. רפי מנקו החלטה שלי ורציתי שיילך להתפתח כי אני מאמין בו. יש לנו כמה כאלה שיחזרו אלינו בשלים יותר ועוד קיימים כשרונות באקדמיה שיעלו לבוגרים בעתיד".

על הרצון לשינוי: "מי ששותף לדרך שלי מוזמן להצטרף. אני מאמין שהליגה הזאת צריכה להיות ליגה עם הרבה ישראלים וזרים ברמה גבוהה כדי שיהיה מעניין. קודם חובה לשנות את השיטה של הפיינל פור שהיא עקומה לשיטת הסדרות כמו בכל העולם. החוק הרוסי בעיקר עשה אינפלציה במחירי הישראלים ואני מאמין בחוקים לטובת ישראלים אבל משהו אחר". 


הליגה לא פחות חשובה
 

"לא באתי כדי לאיים ואני חושב שנתקדם בקצב נכון, אני לא אומר מה צריך להיות. אנחנו רוצים ליצור מנגנון שיחליט ויישבו בו נציגי ציבור. כרגע יש קבוצות עם כח וההחלטות שמתקבלות טובות להן. אני לא יודע מה עדיף, איזה סדרות וכמה ישראלים, אני רוצה מישהו אובייקטיבי שיקבל החלטות".

על פיאניג'אני: "בקיץ נחליט אם הוא נשאר. יש לו חוזה לשנתיים אבל אנחנו צריכים לראות איך העונה תסתיים והפוקוס שלנו הוא בליגה. המטרה שלי היא גמר ולא אסתפק בפחות. בגלל השיטה אני לא יכול להגיד בדיוק מה יהיה כי במשחק אחד הכל יכול להיות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי