פלייאוף טיים בייבי: מכבי ת"א הביסה 63:89 את הרצליה ונוגעת בפיינל פור

גיא פניני
גיא פניני | עדי אבישי

סוויפ להרצליה בליגה? הצחקתם את שיבק: מילר (19 נק') הוביל חמישה שחקנים בדאבל פיגרס, הצהובים זרקו 14 שלשות ב-50% והם כבר ב-0:2. המארחת? חושך

(גודל טקסט)

כנראה שלא רק לגביע חוקים משלו. גם לפלייאוף. הרצליה עשתה סוויפ למכבי תל אביב בליגה? אז מה. במאני טיים הביסו הצהובים בחוץ את הרצליה בקלות בלתי נתפסת ועלו ל-0:2 בסדרה. ביום חמישי אריק שיבק יכול יהיה לסגור מאזן פרטי של 0:3 כמאמן מכבי ולקחת את הכרטיס לפיינל פור.

אורי אלון אמר שאין שום משמעות למאזן בליגה הסדירה והעניין יחל כשתיגמר, אז גם הצהובים הפנימו, ארזו את איינראס בגאצקיס בחזרה ללטביה והנחיתו את שיבק, ישראלי וותיק שהסכים להגיע לפלייאוף טיים. בדיוק כפי שקרה לו במכבי ראשל"צ בעונה שעברה וכולנו זוכרים שזה נגמר עם טבעת.

14 שלשות ב-50%, חמישה שחקנים בדאבל פיגרס בניצוחו של קווינסי מילר (19 נקודות), כדורסל פשוט, שמח ויעיל. כמה זה שיבק? עדיין קשה להגיד, אבל מי היה מאמין שמכבי תל אביב, בעונה כזאת, תהיה במרחק של שלושה ניצחונות מאליפות.

18 סלי שדה מול 18 איבודים – זה המאזן של הרצליה אצלה בבית.  שחקן בולט? אין כזה. כארם משעור? אולי היה עדיף שיחזור בעונה הבאה כי החלודה לא יורדת.

קלעו למכבי: מילר 19 נק' (ו-8 ריב'), די.ג'יי סילי 17, ויקטור ראד 13, דווין סמית' ואנדרו גאודלוק 11 כ"א, גיא פניני 8, יוגב אוחיון 4 נק' (ו-9 אס'), נמרוד לוי – 3. קלעו להרצליה: ברנדון טריש 16 נק', ג'ף אדריאן 14, יריב עמירם 9 נק' (ו-12 ריב'), כארם משעור 6 נק' (ו-6 אס'), טוריאן גרין ודי.ג'יי שארפ 5 כ"א, חליל קניסביץ' ודריל וויליאמס 4 כ"א.

מהלך המשחק

רבע ראשון
יוגב אוחיון צבר שתי עבירות מהירות ומשעור העלה את המארחת ל-3:6. יוגי התאושש מהעבר השני, לקח זריקה קשה על משעור וכבר 6:8 לצהובים. סילי עם ארבע נקודות ושני אסיסטים סגר ריצה של 0:11 והעלה את מכבי לדו ספרתי, 10:22.  גורקה לא מצאה פתרון למטווח השלשות של האורחים (5 מ-8) והשחקנים שלו רשמו יותר איבודים (5) מסלי שדה (4). סילי המצטיין ברבע (10) העלה את הצהובים ליתרון שיא (12:31) בדרך ל-14:31 עם הבאזר.

י

רבע שני
המגמה מהרבע הראשון נמשכה: הרצליה לא מצליחה להכניס פנימה, לא קולעת מבחוץ ומכבי רצה ומטוות משלוש. שבע נקודות של פניני העלו את הצהובים יתרון שיא, 20:38. גורקה לקח פסק זמן וביקש לנסות ולהוריד את ההפרש לחד ספרתי, השחקנים שלו הפנימו בעיקר הגנתית ועצרו את השטף כשמשעור הוריד ל-43:31. שלשות של גאודלוק וראד הורידו את הצהובים למחצית שוב בהפרש של 18, 34:52.

עדי אבישי
מה יש לפדרמן לחפש מאמן בחוץ? צילום: עדי אבישי


רבע שלישי

גורקה ושחקניו לא מצאו שום פתרון התקפי והמשיכו להמטיר שלשות שלא חדרו, הצהובים מנגד שיחקו פנימה והחוצה וטיווחו גם מהשלוש. מילר בשלשה קבע 38:63 למכבי, וסמית' קבע יתרון שיא, 41:71, שתי דקות לסיום הרבע. אדריאן המתוסכל התקוטט עם שגב וגאודלוק והרצליה זרקה את המגבת.


רבע רביעי
די.ג'יי שארפ קלע שלשה ראשונה אחרי 20 דקות להרצליה, מנגד נכנס נמרוד לוי גם ללוח עם שלשה משלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי