ג'ון דיברתולומיאו ממכבי חיפה נבחר לשחקן העונה

דיברתולומיאו
דיברתולומיאו | עודד קרני, מנהלת הליגה

הגארד המתאזרח הצטיין, בלט וסחב את הירוקים מהמקום השמיני עד לגמר הפיינל פור

(גודל טקסט)

 רגע לפני שריקת הפתיחה למשחק גמר הפיינל-פור בין מכבי חיפה להפועל ירושלים, נבחר המתאזרח של הירוקים, ג'ון דיברתולומיאו לשחקן העונה בליגת העל. 

כשיצא דיברתולומיאו מאוניברסיטת רוצ'סטר מהדיוויז'ן השלישי במכללות לפני ארבע שנים, ספק גדול אם העז לדמיין איפה ימצא את עצמו כיום. הגארד של מכבי  חיפה, שהחל את דרכו כמקצוען בליגות הנמוכות בספרד, עשה התקדמות אדירה משנה לשנה ומחודש לחודש והערב (חמישי) הוא זכה כאמור בתואר השחקן המצטיין של ליגת ווינר סל לעונת 2016/17. 

דיברתולומיאו הגיע למכבי חיפה לפני שנתיים, אחרי ששיחק שתי עונות בפאלמה אייר אירופה, עימה עלה לליגה השנייה בספרד. כבר בעונה שעברה הוא היה שחקן משמעותי בהגנה של הירוקים וגורם חשוב בהתקפה, אבל העונה הוא עשה שדרוג נוסף, כאשר שיפר מאוד את אחוזי הקליעה מכל הטווחים, הפך ליציב הרבה יותר בתרומתו ההתקפית וגם סייע בהולכת הכדור לגרגורי ורגאס. 


דיברתולומיאו. שחקן העונה (עדי אבישי)

הקבוצה פיתחה בו תלות גדולה יותר וכאשר נעדר משישה משחקים בסיבוב הראשון, הצליחו הירוקים לנצח פעמיים בלבד והידרדרו לתחתית. כבר במשחק הקאמבק שלו קלע 35 נקודות בניצחון חוץ נדיר באילת, שהחל רצף של שלושה ניצחונות וסייע לחיפה לצמצם פערים ממרכז הטבלה. בסיבוב השלישי הוא עזר לקבוצה להשיג את הכרטיס האחרון לפלייאוף. 

דיברתולומיאו לא ירד מ-19 נקודות וארבע שלשות באף משחק בסדרת רבע הגמר, בו הפכה חיפה לקבוצה הראשונה שעולה לפיינל פור מהמקום השמיני. לקשיחות ההגנתית שלו הוא הוסיף קליעה אבסולוטית וקבר כמה זריקות קשות במיוחד שייאשו את היריבות. בחצי גמר הפיינל פור הוא כבר סומן כשחקן מפתח לעצירה, אבל קלע 19 נקודות במחצית השנייה והעלה את הירוקים לגמר על חשבונה של מכבי תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי