לימונד: לפעמים אני משפשף את העיניים כשאני שומע שאני קפטן

רביב לימונד
רביב לימונד | צילום: עדי אבישי

שחקנה של הפועל ת"א דיבר על המינוי היוקרתי בתכנית הספורט של 103FM: "אצטרך להיות יותר ווקאלי". על התערבות ההנהלה בהחלטות: "עכשיו הדברים בידיים של פרנקו"

(גודל טקסט)

אתמול (שני) רביב לימונד (33) מונה לקפטן הפועל תל אביב. הרכז המנוסה, שעבר עונה קשה בשל פציעות חוזרות, החליף בתפקיד את מתן נאור שעזב אחרי עשר עונות סך הכל באדום. היום דיבר לימונד בתכנית הספורט של 103FM שם התייחס לתפקיד החדש, לעונה הבאה עם המאמן דני פרנקו , לשנה הקשה שעברה על הקבוצה בכלל ועליו בפרט  לנבחרת ישראל לקראת היורובאסקט שייערך הקיץ (כשמשחקי האחד הבתים המוקדמים ייערכו בתל אביב) ולמעמד של השחקן הישראלי.

"סבלתי בעונה שעברה מפציעות, עכשיו אני בעיקר מחזק את הרגל ונותן לה להחלים כדי שבעונה הבאה ארגיש טוב יותר", אמר לימונד. המינוי: "לא הייתי קפטן כי מתן נאור היה והוא היה ראוי לתפקיד. לדעתי קפטן יכול להיות אחד שלא משחק הרבה. מדובר יותר ב"טייטל". מתן עשה עבודה מדהימה בהפועל לדעתי. זה כבוד אדיר בשביל לי להיות הקפטן של מועדון כזה, עם השמות שעברו בו. לפעמים אני צריך לשפשף את העיניים.  לאורך הקריירה שלי אני פחות הטיפוס הווקאלי, אבל מן הסתם עם התפקיד החדש אצטרך לדבר יותר. אני לא חושב שזה שאני קפטן מבשר על מעמדי המקצועי. המקום שלי מבחינתי הוא ברור בלי קשר – אני אחד השחקנים המובילים".

העונה שעברה: "אם הייתי יותר על המגרש הקבוצה הייתה מצליחה יותר, ככה זה במציאות של החוק הרוסי. ככה אני מאמין".

הנסיגה במעמדו של השחקן הישראלי: "אני באמת ובתמים לא חושב שהמוצר המקומי נחות, אלא הוא צריך לקבל את הקרדיט כמו במקומות אחרים. יש לנו שחקנים מאוד טובים שיכולים לפרוץ, זה רק עניין של שינוי מחשבתי ואם להיות יותר ספציפי עניין של מיסוי. הפועל ת"א ראויה להיות בצמרת של הכדורסל. היו לי עונות טובות בהפועל ת"א, ואשתמש בזה כדי שזה ידרבן אותי".

רביב לימונד (דני מרון)
רביב לימונד (דני מרון)

הקבוצה בעונה הקרובה: "בעיני רוחי, הכי חשוב זה לחזור ל-DNA של הפועל – קבוצה נושכת ושקורעת קבוצות בהגנה, שמנצחת דרך ההגנה. בצד ההתקפי, צריך שהמשחק ישטוף. הקהל צריך להתחבר לקבוצה. כולם מבינים שאי אפשר להמשיך להתנהל שיש כמה מקבלי החלטות, ועכשיו הדברים מתרכזים בידיים של דני פרנקו. אני האיש של פרנקו, ואנחנו מדברים על דברים שצריך לעשות בשביל לחזק את הקבוצה. הוא לא מתייעץ איתי לגבי מי להביא לקבוצה, זה לא צריך להיות ככה. דני גדל במועדון, הוא אימן את הנוער, הוא יודע מה צריך לעשות בתוך המועדון ואני בטוח שלשם הוא חותר. עוד לא שיחקתי בשבילו כמאמן ראשי, אלא כשהוא היה עוזר בעירוני רמת גן".


התקציב הנמוך יחסית למתחרות:
"זה נכון, אבל השנים האחרונות הוכיחו שלאו דווקא הקבוצות העשירות זוכות בתארים, כמו מכבי ראשון לציון ומכבי חיפה. חלק מלחזור להיות הפועל ת"א זה לדעת שאנחנו אנדרדוג שצריך לבוא ולהילחם".

דני פרנקו (דני מרון)
דני פרנקו (דני מרון)

ההתאוששות מהפציעה: "אני עובד מאוד קשה כדי לשקם ולחזק את הרגל. לגבי הנבחרת, עוד לא ברור מבחינתי אם אוכל לקחת חלק ביורובאסקט. חזרתי בעונה שעברה מהפציעה מוקדם מדי לפעמים תוך כדי עונה קשה לנהל את הדברים האלה ולי ספציפית זה ככה כי אני כל כך אוהב לשחק כדורסל".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי