פוטיס קציקאריס: כשכולם יודעים את תפקידם השמיים הם הגבול

פוטיס קציקאריס עם גיא הראל
פוטיס קציקאריס עם גיא הראל | דני מרון

מאמן הפועל ירושלים הוצג רשמית והתחיל להתאקלם: "עשינו מאמץ ענק כדי להביא את יוגב אוחיון", "מכיר את התרבות, היא דומה ליוון", "אבהיר לשחקנים שכל אחד חייב לתת 100%, הדרכון לא משנה". וגם: מה עם סטודמאייר?

(גודל טקסט)
פוטיס קציקאריס הוצג היום (חמישי) כמאמן הפועל ירושלים במסיבת עיתונאים רשמית ראשונה מאז שחתם כמאמן אלופת ישראל לשלוש שנים. היווני בן ה-50, לו שלל תחנות מרשימות כגון נבחרת יוון, ולנסיה ובילבאו, ינסה להיכנס לנעליו של סימונה פיאניג'אני שעזב למילאנו.


קציקאריס עצמו אמר: "אני מאוד שמח ומתרגש להיות פה, להיות חלק מההתקדמות של המועדון עם שאיפות כה גדולות. עבורי כמאמן הכי חשוב זו הכימיה עם האנשים שאני עובד איתם. יש לי נסיונות טובים ורעים בעבר, למנהלים של המועדון ולי יש חזון משותף ואנחנו יודעים מה עלינו לעשות כדי להפוך את המועדון הזה לגדול יותר".



הפרוייקט בהפועל: "עקבתי אחר המועדון בעבר, אבל אני מאוד מרוצה מאיך שהם רואים את עצמם בעתיד. אני אוהב לחיות בהווה, אני לא אוהב לדבר יותר מדי. עלינו להיות ריאליים, זה פרוייקט חדש, אבל אנחנו נעבוד עם מנטליות של אלופים. אני משוכנע שאם נתאמן במנטליות הזו, הניצחונות יגיעו וגם התארים".


קציקאריס. דרך חדשה
קציקאריס. יצא לדרך חדשה (דני מרון)


יורוליג: "כל פעם שאני חשבתי על תואר עתידי במקום להתמקד בהווה זה לא עבד, עלינו להיות ביחד כל הזמן ועם האוהדים המופלאים האלו וההנהלה אני בטוח שנשיג את המטרות שהצבנו, ובתקווה שבעתיד נגיע גם ליורוליג. ליורוליג יש שיטה עם הרשיונות וכמות המעפילות המצומצמת. אנחנו צריכים להיות סבלניים".


מטרה: "הקבוצה עשתה עונה מצויינת, והבסיס של השחקנים שהביאו אותנו לכאן הוא מעולה. הפילוסופיה שלי מתאימה לשחקנים פה בצורה מושלמת כי הם טובים אבל גם יש להם כימיה טובה. אפילו לגולדן סטייט יש חולשות, לכל קבוצה יש חולשות. תמיד חשוב לראות איפה אפשר להשתפר. המטרה תהיה לשפר את הקבוצה משנה שעברה".


הנסיון שלו: "אני, אחרי כל כך הרבה שנים בהן עבדתי עם הרבה שחקנים, מאמן שאוהב להיות בקשר טוב עם השחקנים. אני חייב לסמוך עליהם תמיד, אין יחס מיוחד לכוכבים ויש חוקים בקבוצה אבל ברור שכולם שונים ואני מנסה להכיר טוב את כולם. אני מאמין שהקבוצה עושה שם לשחקנים ואם נבנה מערכת יחסים טובה בין כולם וכל אחד יבין מה תפקידו אני חסר פחד, השמיים הם הגבול".



קציקאריס עם הראל. המטרה: להמשיך להשתפר

קציקאריס עם הראל. המטרה: להמשיך להשתפר (דני מרון)


חוק רוסי: "יש לי את הנסיון לגבי החוק הרוסי כי אימנתי ברוסיה. עשינו עבודה טובה ויש תחרות ענקית עם השחקנים הישראלים. שחקנים שראויים לשחק ישחקו, לא משנה הדרכון שיש לו. לפעמים אנשים מבחוץ לא יכולים לראות מה קורה בתוך הקבוצה. אני לא חושב שיש מאמן בעולם שלא נותן לשחקנים הטובים לשחק. הכי חשוב שכולם יחשבו על הקבוצה ולא על עצמם".


הצל מהעונה הקודמת
: "איך אכנס לנעליו של סימונה? מישהו חייב לאמן את הקבוצה. נהיה חייבים להמשיך את השנה שעברה ולאמן קבוצה אלופה זה כבוד. אני מכיר את התרבות מיוון שאם אתה מנצח אתה למעלה ואם אתה מפסיד אתה הכי גרוע. אני אוהב להיות בפרוייקט עם אמביציה. עשינו מאמץ ענק להביא את אוחיון לקבוצה. יש לנו הרבה שחקנים אבל הרבה משחקים. המסר שלי לשחקנים הוא שכולם יתנו מאה אחוז ושכל אחד יתן דקות איכותיות".


על אמארה סטודמאייר
: "אנחנו לא מדברים על שחקנים שלא חתומים אצלנו".


נבחרת ישראל: "אני רוצה לאחל בהצלחה לחברי הטוב ארז אדלשטיין ולנבחרת ישראל, שם יש לנו חמישה שחקנים ביורובאסקט. גם לנבחרת הצעירה, שגם שם יש לנו שחקנים אני מאחל בהצלחה. האוהדים שלנו יכולים להיות מרוצים כי הם יקבלו קבוצה שאפשר להזדהות איתה".


השמיים הם הגבול
"השמיים הם הגבול" (דני מרון)


מנכ"ל המועדון גיא הראל פתח גם הוא את הדברים עם התייחסות לנבחרות ישראל: "מאחל הצלחה לנבחרת ישראל. שמחים שיש לנו חמישה שחקנים בסגל הנבחרת שמביאים לנו הרבה גאווה. ברכות גם לעודד קטש על הצלחתו בנבחרת העתודה ולשחקנים שלנו שמשחקים אצלם".


על העונה הקודמת: "גאים מאוד על ההישגים שלנו בעונה ביורוקאפ, בגביע ובזכיה באליפות. זו גם ההזדמנות להודות לסימונה על כל מה שעשה למען הפועל ירושלים. הרגשתי שפוטיס הוא האיש הנכון להוביל את הקבוצה, אני חושב שאין צורך להרחיב על הרזומה שלו ואנחנו מאוד שמחים על שמישהו כזה יאמן אותנו. מודי מאור ימשיך לשלוש השנים הבאות".


עוד לפני כן הודיעו בנק יהב והפועל ירושלים כי ימשיכו בשיתוף הפעולה בשלוש השנים הקרובות. כחלק משיתוף הפעולה יתנוסס לוגו הבנק על גופיות השחקנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי