השחקן ה-11: ארט פרחוסקי חתם במכבי תל אביב לעונה

פרחוסקי
פרחוסקי | aaaaaa

הסנטר הבלארוסי, ששיחק בעבר בירושלים, הצטרף לצהובים כפי שהוזכר בספורט1. בעונה האחרונה רשם השחקן 11.3 נק' ו-5.1 ריב' למשחק ביורוליג במדי קאזאן. קול באימון הפתיחה: באתי לקחת אליפות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הודיעה על החתמתו של  הסנטר הבלארוסי ארטיום (ארט) פרחוסקי לעונה עם אופציה לעונה נוספת. מדובר בשחקן ה-11 שמצטרף לסגל של נבן ספאחיה העונה (גם המאמן חדש). קדמו לו: הזרים נוריס קול, מייקל רול, דיאנדרה קיין, ג'ונה בולדן ופייר ג'קסון, המתאזרחים ג'ון דיברתולומיאו, ג'ייק כהן ואלכס טיוס והישראלי כארם משעור, בן המגזר הראשון שישחק בצהובים.  

"פרחוסקי (בן 29, 2.11 מטר) הוא סנטר פיזי ואגרסיבי, אך נייד מאוד ביחס לגודלו, עם ניסיון רב באירופה", נכתב בהודעת המועדון, "שחקן פיק אנד רול מצוין עם התמצאות טובה באזור הצבע ונוכחות הגנתית מרשימה. הוא ישלים נהדר באופי שלו ובסגנון משחקו את הגבוהים החתומים כיום בסגל הקבוצה".

הבלארוסי בוגר מכללת רדפורד, בה נבחר פעמיים (2009, 2010) לשחקן העונה במחוז ה big south. בעונתו האחרונה בקולג' (2010) להט עם ממוצעים של 21.4 נקודות והיה מלך הריבאונדים בכל ארה"ב עם 13.4 למשחק

.
את הקריירה המקצוענית החל בריגה אותה הוביל ב-2011 לזכייה באליפות לטביה ונבחר ל-MVP. כעבור עונה שיחק בבודיבלניק קייב וזכה עימה בגביע האוקראיני. ב-2013 שיחק באסקישיר הטורקית וסיים כמלך החסימות בליגה עם 1.6 למשחק.


פרחוסקי. פיזי ואגרסיבי אך גם נייד (AFPׂ)

גם את הליגה הישראלית פרחוסקי מכיר היטב כאשר שיחק ב-2014 בהפועל ירושלים וסיים כמלך החסימות של היורוקאפ עם 1.7 בלוקים למשחק. ב-2015 שיחק בניז'ני הרוסית והצטיין במדיה ביורוליג עם 13.0 נק', 6.7 ריב' ו-2 חסימות למשחק.

בשנתיים האחרונות שיחק בקאזאן הרוסית, כשבעונה האחרונה ביורוליג תרם 11.3 נק' ב-62 אחוז מהשדה וכן 5.1 ריבאונדים ו-1.3 חסימות למשחק.


ספאחיה. בונה במכבי תל אביב חזון שלם (עדי אבישי)

ספאחיה:  כל הסגל שלנו התחלף אבל זה לא יהיה תירוץ
בתוך כך קיימה מכבי תל אביב אימון בכורה רשמי הערב (ראשון) ובו נטלו חלק כל השחקנים החדשים (למעט פרחוסקי) וכן איתי שגב, דווין סמית' ויובל זוסמן, כוכב נבחרת העתודה.


"זאת פעם ראשונה בהיסטוריה של המועדון שכל הסגל מתחלף. אבל זה לא תירוץ", כך אמר נבן ספאחיה מאמן הצהובים, ""בחרתי את השחקנים לפי החזון שלי. אנחנו רוצים לשחק כדורסל מהיר ולהשתמש בכישרון שלנו כמה שיותר".


קול. "מכבי מועדון מנצח, תל אביב עיר נהדרת" (עדי אבישי)

נוריס קול נחת רק כמה שעות לפני האימון, התקבל באהבה בנתב"ג על ידי עשרות אוהדים ואמר למיקרופונים: "אני להצטרף למכבי ומצפה לניצחונות רבים העונה. המטרה שלי היא לעזור למכבי לזכות באליפות, אבל יש לנו דרך ארוכה והעונה עוד לא החלה". הגארד שזכה באליפות עם מיאמי של דוויין וויד ולברון ג'יימס הוסיף: " נעבוד על הכימיה בינינו ונשחק חזק. מכבי הוא מועדון מנצח ותל אביב זו עיר נהדרת כך שאין מה לא לאהוב מלשחק כאן".


טיוס. "נצטרך לעבוד קשה כדי להיות מתואמים" (עדי אבישי)

אלכס טיוס, שזכה עם מכבי ביורוליג ב-2014 וחזר אחרי שלוש שנים: "אני מצפה לעונה קשה שבסיומה אנחנו רוצים לקחת אליפות. כולם יצטרכו לעבוד קשה כדי להיות מתואמים ולהכיר אחד את השני".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי