בראד גרינברג: אני רוצה להחיות את מכבי אשדוד

בראד גרינברג
בראד גרינברג | טוויטר

המאמן שהוליך את מכבי חיפה לאליפות ואימן גם בירושלים: "הלחץ פה אותו לחץ, אבל האתגר היא לייצר קבוצה שתשחק כדורסל טוב בכסף נמוך"

קבוצות: מכבי אשדוד
(גודל טקסט)

 "אני מתרגש להיות פה", אמר בראד גרינברג, מאמן מכבי אשדוד במסע"ת לרגל פתיחת העונה החדשה, "לחזור לישראל עבורי זה מרגש. אני אוהב אתגרים וזה אתגר לנסות להחיות מחדש את מכבי אשדוד. היו פה כמה שנים שהקבוצה לא העפילה לפלייאוף. כולם רוצים לדעת מה המטרות שלנו – להיות בפלייאוף. אנחנו מצפים שג'רארד לי יגיע בסוף השבוע ואלכס צ'וברוביץ' עוד לא כשיר כך שהתאמנו בינתיים בלי שני שחקנים חשובים".


גרינברג, שאימן בעבר את מכבי חיפה וזכה עמה באליפות ועם הפועל ירושלים הגיע לרבע גמר היורוקאפ המשיך:  "המציאות היא שאנחנו עובדים כאן עם תקציב שונה ממה שהיה לי בחיפה או בירושלים, אבל גם בכסף נמוך יותר אפשר ליצור קבוצה שתשחק כדורסל טוב. כך שזה לא יהיה תירוץ מבחינתנו. אני רוצה שנצליח להיות תחרותיים, אנחנו נעבוד קשה בכל אימון ובכל משחק. זה מה שיפה בכדורסל, הכסף לא משחק על המגרש. בנינו קבוצה שתהיה תחרותית. הלחץ פה ובחיפה ובירושלים הוא זהה מבחינתי. לחץ הוא משהו פנימי עבורי. אני אוהב לאמן. אני לא מאבד שעות שינה בגלל הלחץ, לא מעניין אותי אם אוהבים אותי או לא".



 

בהמשך הדגיש גרינברג ארבעה עקרונות שהוא מנסה להניח לשחקניו בכל קבוצה: "בכל קבוצה שאימנתי היו לי ארבעה עקרונות: להיות מאוד תחרותיים, להיות מחויבים בהגנה, למסור הרבה בהתקפה ולהפוך את המשחק ליפה, ולהתחבר. הסוד של קבוצות אלופות זה שהקבוצה מתחברת, שיש רגש של אחריות לעזור אחד לשני. אתם לא חייבים לאהוב אחד את השני מחוץ למגרש, אבל על המגרש להיות מחוברים, ככה מנצחים. ארבעת הדברים הללו חשובים עבורי יותר מלעבוד על מהלכים מסיימים או טקטיקה מתוחכמת. אם יש לך את אלה, השאר קל. אם אין לך, אתה בבעיה".



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי