גורקה: הרצליה רוצה להפוך לקבוצת צמרת בכדורסל הישראלי

מיקי גורקה
מיקי גורקה | מנהלת הליגה

המאמן התייחס לעונה הקרובה במסע"ת חגיגית: "מתרכזים כרגע באירופה". רקאנטי: "הרצליה צריכה אולם חדש, האולם שלה לא ראוי לקבוצה ברמה הזאת". אקוניס: "שמנו יד על הישראלי הטוב בליגה, שון דוסון"

(גודל טקסט)

 בני הרצליה קיימה הבוקר מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת העונה. הקבוצה מהשרון השלימה אתמול את הסגל שלה לעונה הבאה עם צירופו של עמית ארליך והשארתו של די. ג'יי שארפ. במועדון הצליחו לשמור על הזרים טוריאן גרין, חליל קאנסביץ' וג'ף אדריאן שממשיכים מהעונה שעברה. אל השלושה הצטרפו הזרים דומיניק ארצ'י ואקסבייר ת'יימס וכן המתאזרח סם סינגר ושון דוסון שהגיע בחוזה לשנתיים.

במקביל, הרצליה ממשיכה בהכנות לקראת המפגש עם אוסטרוב הפולנית במוקדמות היורופקאפ ומחר תתארח למשחק הכנה אצל מכבי אשדוד/באר טוביה. כזכור, הנהלת הקבוצה עשתה מאמצים גדולים כדי להימנע מלשחק במהלך החג ולפיכך המשחקים יתקיימו ב-24 בספטמבר באולם היובל וב-28 בספטמבר בפולין. המנצחת במפגש הכפול תתמודד על הכרטיס לשלב הבתים עם פורטו.

"אנחנו שואפים להגיע הכי גבוה שאפשר ולתקוע יתד בכדורסל הישראלי כמו בשנה שעברה", פתח הבעלים לני רקאנטי, "להגיע לפחות לחצי גמר הגביע, ובאירופה לפחות לשלב הבתים שני. המתכונת השתנתה ויש לנו סיבובים מוקדמים מול קבוצות לא קלות ואני מקווה שנצלח אותם. השנה נגיע לתקציב של 9 מיליון שקל, עשינו את זה כדי לאפשר המשכיות של שחקנים ומאמן. הבאנו את שון ויש לנו קבוצה מאוד ואטרקטיבית שנהנה ממנה עם פוטנציאל להצליח. השאיפה שלנו היא להגיע גם בעוד שנה לאירופה ונעשה הכל כדי לממש את זה".

"אנחנו עובדים כבר הרבה זמן על אולם חדש, הרצליה צריכה אולם חדש", התייחס רקנאטי גם לאולם הקבוצה. "האולם שלה לא ראוי לקבוצה ברמה הזאת, לא לליגה ולא לאירופה. כדי לקדם את הקבוצה חייבים אולם חדש ומודרני כדי להעצים את חווית הצפייה עבור הקהל שמגיע וזה יעשה לנו קפיצת מדרגה. ראש העיר מנסה לעזור כמה שאפשר ואני מקווה שזה יקרום עור וגידים".


שחקני הרצליה (מנהלת הליגה)

אלדד אקוניס הוסיף: "זאת פעם ראשונה שאנחנו מעמידים תקציב כמו שהיה לנו בזמן האיחוד עם רעננה. התקציב הזה נתן לנו אפשרות להתמודד מול כל קבוצות הליגה. הגידול בתקציב היא הסיבה העיקרית שאפשרה לנו את ההמשכיות הזאת. המאמן שלנו ממשיך לעונה רביעית ויש שישה שחקנים שממשיכים לעונה נוספת. השחקנים שחתמו הקיץ חתמו לשנתיים ואפילו לשלוש שנים. זה לא סוד ששמנו את היד על הישראלי שלדעתי הכי טוב בליגה, שון דוסון. אנחנו גאים ששחקנים עושים אצלנו את הקפיצה לרמה הבאה ואין לי ספק שאם שון ימצה את הפוטנציאל שלו הוא יהיה הבא בתור להגיע לרמות הגבוהות ביותר, בין אם יורוליג או הגשמת חלום ה-NBA. אנחנו רוצים לעשות צעד קדימה בליגה, באירופה ובגביע. נתחיל כבר בסיבוב המוקדם בשבוע הקרוב, ונעשה כל מאמץ כדי להגיע לשלב הבתים".

המאמן מיקי גורקה סיכם: "בשנתיים האחרונות קרו כאן דברים טובים. העמדנו רף שהרצליה צריכה להיות קבוצת צמרת בכדורסל הישראלי וזאת המטרה שלנו. אני שמח שהשארנו שישה שחקנים מהשנה שעברה. כרגע היעד שלנו שאנחנו מתרכזים בו זה אירופה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי