נוריס קול: "ביום מן הימים אוכל לספר לילדיי ששיחקתי במכבי ת"א"

נוריס קול
נוריס קול | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

התקופה במיאמי היט ("לחץ כבר לא משפיע עליי, למדתי המון מלברון") וההגעה המפתיעה ארצה ("מרגיש מבורך, לא מדובר בצעד לאחור"), אלוף ה-NBA לשעבר מרגיש בבית ובטוח: "הנסיון שלי הוא המורה הטוב ביותר"

(גודל טקסט)

נוריס קול הוא השחקן שמכבי תל אביב רוצה למתג את עצמה מחדש באמצעותו. הניסיון הרב במעמדים הגדולים ביותר, התשוקה להצליח והאופי החיובי, הופכים אותו לשחקן חשוב בקבוצה החדשה של נבן ספאחיה, שתתחיל את דרכה באופן רשמי בשבוע הבא עם פתיחתן של הליגה והיורוליג.

"שמעתי על תרבות הכדורסל העשירה שיש במכבי, על הציפיות לזכות בליגה וביורוליג", מספר קול בראיון לספורט1, "שמעתי על מכבי בעבר, קצת על הקבוצה שהיתה פה בשנה שעברה אבל אני לא הייתי חלק מהקבוצה הזאת. יש לנו 12 שחקנים חדשים. אנחנו קבוצה חדשה שמקווה להחזיר את מסורת הניצחונות בחזרה. אנחנו עובדים קשה ונמשיך לעבוד קשה כדי להחזיר את מכבי למסורת הזאת".

הלחץ להצליח ישפיע עליכם?
"לא, אף אחד לא יכול לצפות ממני יותר ממה שאני מצפה מעצמי. אני מצפה מעצמי יותר מאחרים וזה כך גם בקבוצה. זה לא משנה מה אחרים חושבים, מה שחשוב זה מה שאנחנו חושבים. אנחנו הולכים לעבוד קשה ולשחק חזק במטרה לנצח. אני חושב שהאוהדים ישמחו מהתוצאה של זה".

נוריס קול מתאקלם
נוריס קול מתאקלם. כדורסל זה כדורסל בכל מקום (עדי אבישי)

לא בכל יום נוחת בארץ שחקן עם הרזומה שנוריס קול מגיע איתו למכבי תל אביב. את תחילת הקריירה העביר הגארד במיאמי היט עם הטריו הקטלני של לברון ג'יימס, דוויין ווייד וכריס בוש, עימם זכה בשתי טבעות אליפות ברצף והעפיל פעם נוספת לסדרת הגמר. בהמשך הוא נשלח לניו אורלינס, במדיה העמיד את הממוצעים הטובים בקריירה שלו – 10.6 נקודות, 3.7 אסיסטים ו-3.4 ריבאונדים. בסך הכל שותף קול ב-360 משחקים בעונה הסדירה ב-NBA וב-68 משחקי פלייאוף.

"למדתי הרבה מהתקופה במיאמי", הוא משחזר, "למדתי הרבה מהתקופה ששיחקתי יחד עם לברון, ווייד, בוש, ריי אלן והאחרים. למדתי מהם איך להיות מקצוען אמיתי על ומחוץ למגרש ולהנות מהרגע. כמו שאתה רואה אני נהנה מאוד. אתה צריך להנות מהרגעים האלה כי אתה לא יכול לקחת אותם כמובנים מאליהם. בלתי אפשרי להיות כדורסלן לנצח. למדתי איך להתחרות ברמות הגבוהות ביותר. במה להתרכז, על מה לעבוד קשה ולהיות שם ברגעי ההכרעה. שיחקתי בסיטואציות עם הרבה לחץ. ללחץ אין שום משמעות מבחינתי עכשיו, אחרי ששיחקתי כבר ברמות הגבוהות ביותר".


העובדה ששיחקת במועדון עם הרבה לחץ תתרום לך עכשיו ביד אליהו.

"אני חושב שזה מעניק לי יתרון כי עשיתי את זה כבר. ניסיון הוא המורה הטוב ביותר".

אנחנו מדברים על הכישרון והניסיון שלך ב-NBA, אבל באירופה אתה חסר ניסיון. המעבר בין ה-NBA לאירופה יכול להיות קצת קשה, לא?
"כדורסל זה כדורסל, ודבר אחד שאני יודע לעשות זה לשחק כדורסל ברמות הגבוהות. אני מאמין שיהיו כמה דברים קטנים שאולי אצטרך להתרגל אליהם, אבל בסופו של דבר יש שני סלים וכדור והמטרה היא לקלוע את הכדור לסל ולעצור את הקבוצה השנייה מלקלוע. זה עד כדי כך פשוט עבורי. למרות שזו ליגה שונה זה עדיין כדורסל ואני יודע לשחק".

לברון ובלאט
לברון ובלאט. המלך לא התייעץ עם קול (AFP)

אחד מחבריו הטובים של קול הוא כאמור לברון ג'יימס, איתו הוא שומר על מערכת יחסים טובה מאז תקופתם בהיט. "הוא דוגמא וסמל לעקביות", מפרגן הגארד לחברו הקרוב, "הוא מאוד עקבי במאמצים ובהכנה שלו. הוא עושה עבודה טובה בלהוות דוגמא כיצד להיות מקצוען בכל יום". על דייויד בלאט ופיטוריו מקליבלנד הוא טוען שלברון לא סיפר לו כלום: "הוא לא דיבר איתי על בלאט. אני לא יודע שום דבר בקשר לזה".

אחרי שנים ב-NBA, מה גרם לך לבחור במכבי תל אביב?
"זו היתה ההחלטה הטובה ביותר עבורי ועבור המשפחה שלי באותה נקודה".

אתה לא רואה בזה צעד אחורה בקריירה שלך? רק לפני כמה שנים שיחקת בקבוצה הטובה בליגה והצלחת בליגה הטובה בעולם וכעת אתה מגיע לאירופה.
"אני לא רואה בזה צעד אחורה. לשחק כדורסל מקצועני זו ברכה, נקודה. לא הרבה אנשים יכולים להגיד שהם משחקים כדורסל מקצועני. זה עוד צעד במסע שלי. הכדורסל גרם לי לטייל בכל העולם ועכשיו הוא אפשר לי לשחק כאן במכבי, להכיר עוד אוהדים, להיות מסוגל להיות אני. אני נהנה מזה, אני לא מסתכל על זה כצעד אחורה אלא כעוד חוויה שאוכל לספר לילדיי ביום מן הימים".

נוריס קול במשחקי ההכנה
קול במשחק ההכנה נגד אילת. מחכה לחזור למגרש (מכבי ת"א)

איך הפציעה משפיעה עליך? קשה לראות את החברים שלך משחקים מבלי שתוכל לעזור להם?
"כמובן שזה קשה לראות אותם כי אני רוצה להיות על המגרש ולעזור לחברים שלי אבל זה תהליך. זה תהליך שאני חייב לעבור ולא למהר איתו, כשאהיה מוכן אהיה שם ואלחם עם החברים שלי. אני לא יכול לחכות לחזרה למגרשים".

באיזה אופן אתה מתכוון לתרום?
"אביא מנהיגות וניסיון. שיחקתי על הבמה הגדולה ביותר שאפשר כך שאהיה מוכן לכל סיטואציה. אשחק חזק בהגנה ובהתקפה אהיה הרכז, הפליימקר שעושה את המהלכים הנכונים כדי שננצח. במעמדים החשובים זה יהיה הזמן להביא את המנהיגות שלי".

אתה ופייר ג'קסון השחקנים שאמורים להוביל את מכבי ת"א. איך אתה רואה את שיתוף הפעולה ביניכם?
"פייר הוא כישרון מאוד מיוחד, יש לו יכולת יחודית ליצור כל זריקה למרות הגודל שלו. הוא מאוד תחרותי. אני חושב שהכישרון שלנו יכול לעבוד טוב בשילוב של שנינו יחד, לא משנה אצל מי הכדור יהיה. אם הוא יהיה אצלי אוכל להריץ את הקבוצה וכך גם אם הכדור יהיה אצלו. שנינו יכולים לשחק בלי הכדור ולשמור את הכדור ברמה גבוהה. עם היכולת שלו לקלוע והיכולת שלי גם לקלוע ולייצר מהלכים, אני חושב שאנחנו יכולים לעשות משהו מיוחד. כשאחזור מהפציעה אני מאמין שככל שאני והוא נשחק יחד על המגרש כך הכימיה והקבוצה שלנו תשתפר".


"מאוד תחרותי". פייר ג'קסון (מכבי ת"א)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי