תומאס: "זה הכדורסל של מכבי ת"א", ספאחיה: "מודה לקהל"

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | עדי אבישי

מכבי תל אביב חגגה את הזכייה בתואר הראשון של העונה, בזכות 79:93 מול עירוני נהריה בגביע ווינר, והמאמן חגג: "עשינו התקדמות השבוע". תומאס הוסיף: "חשוב להביא את הניסיון שלי"

קבוצות: עירוני נהריה
(גודל טקסט)

אחרי קיץ שכלל חריש עמוק בסגל, מכבי תל אביב זכתה היום (חמישי) בתואר הראשון של העונה. הצהובים חגגו עם 79:93 מול עירוני נהריה בגמר גביע ווינר, והניפו את התואר השלישי בחשיבותו בכדורסל הישראלי בפעם השביעית. נבן ספאחיה נהנה מערב נהדר של דשון תומאס, יובל זוסמן ואלכס טיוס. נהריה, שהדהימה את הפועל ירושלים ברבע הגמר והעפילה לגמר בפעם הראשונה, התקשתה לשמור על פער סביר מהצהובים ברבע השני ומשם הביטה על מכבי תל אביב משייטת לניצחון כאשר ג'ון דיברתולומיאו נבחר למצטיין של הטורניר. בשבוע הבא הצהובים יפתחו את העונה המקומית והאירופית, בתקווה למנף את הזכייה לעונה טובה יותר מאשתקד. 


בסיום סיפר תומאס המאושר: "זה מרגיש נהדר. אנחנו קבוצה חדשה, הגענו לכאן כדי להשיג את התואר הראשון. שיחקנו בקשיחות ואני שמח. זה מיוחד להיות במכבי תל אביב, כולם מנסים לנצח אותנו. שיחקנו את הכדורסל של המאמן וכזה שמתאים למכבי. אני מאושר, כל קבוצה משחקת כדורסל מהיר. התמודדנו כמו מקצוענים עם הסיטואציה בגמר. אני משחק ברמות הגבוהות כבר מספר שנים, זה חשוב להביא את הניסיון שלי למגרש. אני שמח על העזרה שקיבלתי מהחברים". 



תואר ראשון העונה. ספאחיה (עדי אבישי) 


ספאחיה הוסיף: "חשוב לנו לנצח. אני רוצה לברך את הארגון, השחקנים והקהל. כולם היו נהדרים. זכינו בטורניר ועשינו עבודה טובה בתקופת ההכנה. איבדנו שבוע אחד בהכנה כדי לחבר אותה לשיטה שלנו. אנחנו רוצים חלוקה נכונה של הכדור, אני לא רוצה שהכדור יהיה שייך רק לשלושה שחקנים. אני חושב שעשינו צעד משמעותי השבוע, בתחילת השבוע ביצענו טעויות קשות יותר. בחלקים מסוימים של המשחק הזדקקנו לגארדים שלנו, אבל ג'ון ומייקל עשו עבודה נהדרת. השארנו את הכול על המגרש, אני רוצה שהאוהדים יגיעו לתמוך בנו". 

מייקל רול סיפר: "ככול שאנחנו לומדים אחד את השני, אנחנו רק משתפרים. כל ליגה שונה במובנים שלה, אני שמח על הדברים שהצלחתי ללמוד השבוע. כל מה שהקבוצה צריכה, אני כאן בשבילה. החסרונות האלו היו דברים שאנחנו צריכים להתמודד איתם, אני אשמח לשחק את התפקיד שלי. אנחנו מתקדמים מיום ליום, אנחנו מוכנים ונעשה את המיטב. אני מקווה שזו הזכייה הראשונה שלנו העונה מבין רבות". 



הוסיף ניסיון. תומאס (דני מרון) 


אצל המפסידה, אמר אריק אלפסי: "קודם כל הפסדנו בגדלים שלהם, בחצי הראשון הם חגגו לנו בהתקפה והגיעו למצבים טובים. ניסינו לחזור למשחק, לבלגן את המשחק אבל הם הענישו אותנו בצבע. אבל היה לנו שבוע טוב. המשחק נגד ירושלים היה קשה, אבל יש פוטנציאל בקבוצה הזו. צריך לדעת לכסות על החוסרים שלנו ויהיה טוב. התחלנו את המשחק רכים בהגנה ונתנו להם להיכנס לשטף של המשחק ואז הם קלעו באחוזים טובים מהשלוש. הייתה לנו בעיה בריבאונד ההתקפה. אם נמשיך להגיע למעמדים האלה אני מקווה שגם נדע לקחת את התארים. נאושש את השחקנים ונבוא ביום ראשון לתת כדורסל טוב מול הפועל ירושלים. אם נצטרך לעשות התאמות באמצע העונה נעשה אותן. ריבאונד זה מאמץ קבוצתי ואנחנו צריכים לדעת לסגור לריבאונד ההגנה".


ההתמודדות מול הגדולות: "אפשר להתמודד מול הקבוצות הגדולות, גם היום היו כמה רגעים טובים שאפשר לקחת. ספגנו היום המון סלים קלים, אבל זה תהליך של קבוצה חדשה ואני בטוח שנגיע מוכנים לפתיחת הליגה".


סטו דאגלס הוסיף: "הייתה לנו תחילה קשה. החטאנו זריקות. זה דברים אופייניים לטרום עונה, אבל ההרגשה קשה. יש לנו לוח משחקים קשה והמאמן יעבוד איתנו כדי שנהיה מוכנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי