יש גם אופי: מכבי ת"א ניצחה את בני הרצליה 61:80

נוריס קול
נוריס קול | עדי אבישי

הצהובים חזרו מפיגור מול הקבוצה מהשרון תחת הובלתו של נוריס קול, שהעמיד 80% מהשדה עם 17 נק' ב-19 דק'. החבורה של גורקה לא הצליחה לצאת מההלם בחצי השני, דוסון עם 15 נק'

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב המשיכה את המומנטום החיובי מהניצחון על באמברג ביורוליג, כשניצחה  הערב (ראשון) את בני הרצליה 61:80. הצהובים אמנם היו בפיגור ברוב המחצית הראשונה, אך התעוררות של נוריס קול בחצי השני סידרה לנבן סאפחיה ניצחון שני בליגת ווינר-סל. החבורה של מיקי גורקה בהחלט יכולה להיות מאוכזבת בגלל היכולת הנהדרת בתחילת המשחק, אך מאמנה של הכחולים יצטרך לעבוד קשה בעקבות הצניחה ביכולת ברבע השלישי והרביעי.

המחצית הראשונה הייתה בשליטתה של בני הרצליה, שהובילה ברוב הדקות. שון דוסון וג'ף אדריאן בלטו אצל הכחולים, שיצאו לריצץ 0:5 בתחילת המשחק. אמנם ג'ונה בולדן עוד החזיר את הצהובים למשחק, אך הגארד של נבחרת ישראל שמר את היתרון אצל האורחים עד תום הרבע הראשון. ג'ון דיברתולומיאו בערב סולידי עם 9 נק' התעורר והשווה את התוצאה, אך אדריאן ות'יימס לא נתנו לחניכיו של ספאחיה להרגיש בנוח, ועל סף הירידה למחצית, הגארד האמריקאי קבר שלשה גדולה והוריד את קבוצתו ביתרון.

המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי. נוריס קול החליט שזה הערב לחזור לעניינים והוביל את הצהובים ליתרון עם אחוזים אדירים מהשדה. שחקני הרצליה קפאו ולא הצליחו להדביק את הפער שמכבי ת"א החלה לפתוח. שיתוף הפעולה של האמריקאי עם פייר ג'קסון נראה מבטיח, כשהשניים היו אחראים על רוב הנקודות של הקבוצה במחצית השנייה, כשגם ג'ייק כהן תרם עם 8 נק' ב-75% מהשדה. אקזבייר ת'יימס ודומיניק ארצ'י עוד ניסו להחזיר את הרצליה למשחק, אך ללא הצלחה. 1.5 שנ' לבאזר ג'קסון התנהל עם הכדור כאילו המשחק נגמר, אך ספאחיה הורה לגארד לקלוע סל וגרם לעצבים בספסל של גורדה.

רבע ראשון: 24:16 להרצליה
מכבי ת"א פתחה בחמישייה עם פייר ג'קסון, דיאנדרה קיין, כארם משעור, ג'ונה בולדן ואיתי שגב. הרצליה עלתה עם טוריאן גרין, תום מעיין, שון דוסון, חליל קנאסביץ' וג'ף אדריאן. הרצליה פתחה את המשחק בצורה טובה ועלתה ל-0:5 מהיר. ג'ונה בולדן פתח עם שש נקודות, אבל דוסון קבע 8:10 בצד השני. שחקן הנבחרת דייק מחוץ לקשת וקבע 16:22 דקה לסיום הרבע הראשון.

שון דוסון. רבע טוב של שחקן הנבחרת (עדי אבישי)
שון דוסון. רבע טוב של שחקן הנבחרת (עדי אבישי)

כארם משעור. לא היה מספיק אפקטיבי (עדי אבישי)
כארם משעור. לא היה מספיק אפקטיבי (עדי אבישי)

רבע שני: 36:35 להרצליה
דיברתולומיאו התעורר אצל הצהובים עם סל ועבירה שצימקו את התוצאה ל-24:22, כשהרצליה לא קלעה סל אחד שלוש וחצי דקות בתוך הרבע השני. הצהובים הצליחו להשוות את התוצאה ל-28:28 ארבע דקות לסיום הרבע, אך שלשה גדולה של גרין השאירה את היתרון אצל הרצליה. מכבי ת"א המשיכה לרדוף אחר החבורה של גורקה, כששתי נקודות מהעונשין של דיברתולומיאו צמצמו את הפער לנקודה כשהלוח הראה 31:30 שתי דקות לסיום הרבע. 1:50 דק' לסיום הרבע הצהובים עלו ליתרון ראשון עם 31:32. הרצליה עם 2/7 מהעונשין על סף המחצית. דיברתולומיאו הצליח להעניק יתרון נוסף לחניכיו של ספאחיה כדקה לסוף המחצית, אך שש שניות לבאזר ת'יימס החזיר את היתרון להרצליה עם שלשה ענקית. דשון תומאס ללא נקודות בתום שני רבעים.

נבן ספאחיה. תלונות רבות מהקרואטי אל חניכיו (עדי אבישי)
 נבן ספאחיה. תלונות רבות מהקרואטי אל חניכיו (עדי אבישי)

אקזבייר ת'יימס. השאיר את היתרון של הרצליה (עדי אבישי)
אקזבייר ת'יימס. השאיר את היתרון של הרצליה (עדי אבישי)

רבע שלישי" 48:49 למכבי ת"א
הרצליה החלה את החצי השני עם ריצת 4:1, ונוריס קול עם עבירה בלתי ספורטיבית מיותרת סידר להרצליה יתרון. למזלם של הצהובים ג'ונה בולדן שוב צימק את התוצאה ועד כה עומד על 10 נקודות. מכבי ת"א עלתה ליתרון 39:40 חמש דקות בתוך הרבע, כשהשחקנים הישראלים כמעט ולא מספקים נקודות. ג'ף אדריאן החזיר את היתרון לכחולים עם ריבאונד גדול, שהוביל לסל ועבירה. ג'ייק כהן השווה את התוצאה ל-44:44, כשלוש דקות לסיום הרבע השלישי.

ג'ף אדריאן. שולט צבע (עדי אבישי)
ג'ף אדריאן. שולט צבע (עדי אבישי)

ג'ייק כהן.
ג'ייק כהן. "הישראלי" עם הכי הרבה נקודות (עדי אבישי)

רבע רביעי: 61:80 למכבי ת"א
יובל זוסמן נכנס לעניינים שלשה גדולה שהחזירה את היתרון למכבי ת"א, כשהתוצאה עמדה על 49:53 שלוש דקות בתוך הרבע. זו הייתה שלושה נדירה של הצהובים, שעד כה קלעו שלוש שלשות בלבד. גם דשון תומאס התעורר עם נקודות ראשונות במשחק, כשדייק מהשלוש. ת'יימס החזיר עם נקודות חשובות, ומנסה להשאיר את חבריו בתמונה. נוריס קול לקח על את המשחק על עצמו עם נקודות ואסיסטיים משמעותיים, ומאזנו עומד עד כה על 14 נק' ו-78% מהשדה. שיתוף הפעולה בין קול לג'קסון נראה מבטיח, והשניים הובילו את הצהובים ליתרון 10 נק' כשלוש דקות לסיום המשחק.

נוריס קול. בורכים הבאים לישראל (עדי אבישי)
נוריס קול. בורכים הבאים לישראל (עדי אבישי)

פייר ג'קסון. משחק סולידי לגארד (עדי אבישי)
פייר ג'קסון. משחק סולידי לגארד (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי