במכבי ת"א מרוצים: השילוב בין ג'קסון לקול יעזור ביורוליג

נוריס קול
נוריס קול | עדי אבישי

שביעות רצון במועדון מהיכולת של נוריס קול ב-61:80 על בני הרצליה ומשבחים את השחקנים על האופי: "יש לנו יכולת עמידות". בקבוצה מהשרון לא נרגעו מהתקרית בסיום: "ספורטאים לא עושים דבר כזה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ממשיכה במומנטום החיובי בפתיחת העונה לאחר שאמש (ראשון) גברו שחקניו של נבן ספאחיה 61:80 על בני הרצליה בהופעת הבכורה שלהם באולמם הביתי ב-2017/18. אם בשנה שעברה הצהובים הפסידו משחקים לאחר קריסה טוטאלית ברבע הרביעי, כעת מסתמן דפוס הפוך כשהמארחים הגיעו לרבע האחרון ביתרון נקודה (47:48), אך טסו משם 14:32 בדרך לניצחון קליל בסיום.

הצהובים מרוצים מהאופי שהקבוצה מפגינה ברבע האחרון כשהשחקנים ממשיכים לשחק חזק ולהילחם, ובשתי ההתמודדויות האחרונות הם פתחו יתרון משמעותי בדקות הסיום שהוביל אותם לניצחונות נאים. בקבוצה מרוצים גם מההופעה של נוריס קול שסיים כקלע המוביל עם 17 נקודות בפחות מ-20 דקות כשהוא חדר לסל בקלות וקלע באחוזים גבוהים. במכבי מאמינים שיחד עם פייר ג'קסון, צמד הגארדים ישדרג את הקבוצה ויעזור לה להתקדם ביורוליג ובליגה כשהמשוכה הבאה תהיה באסקוניה שתגיע להיכל ביום חמישי.

"לקחנו את המשחק על עצמנו הגנתית, בעיקר ברבע הרביעי", הסביר דשון תומאס את השינוי ברבע האחרון, "זה היה כמו מול באמברג שקלענו מעל שלושים נקודות ברבע האחרון והעלנו הילוך בהגנה. זה מה שמיוחד בקבוצה שלנו, אנחנו מתחרים ולעולם לא מרימים ידיים. זה משהו מיוחד, אנחנו נלחמים עד הסוף והמאמן מאוד מעריך את זה. אנחנו לא מוותרים, משחקים את המשחק שלנו ושולטים בו. ההגנה שינתה את המשחק לדעתי כי שמרנו נהדר כקבוצה".

תומאס התייחס גם לעמדה בה הוא מרגיש נוח יותר לשחק כשהוא מדלג בין עמדות 4-3 במהלך המשחקים: "אני חושב שזה תלוי בסיטואציה. המאמן לא רוצה שאהיה סטטי בעמדה אחת, הוא רוצה שאשחק בשתי העמדות כי זה עוזר לקבוצה וזה מה שמיוחד בי – שאני יכול לשחק בשתי העמדות. זה תלוי במצ'-אפ ובסיטואציה אבל אני מרגיש נוח בשתי העמדות. החברים שלי לקבוצה מציבים אותי במקומות טובים כדי לקלוע את הזריקות האלה".

פייר ג'קסון. איך יעבוד שיתוף הפעולה עם קול? (עדי אבישי)
פייר ג'קסון. איך יעבוד שיתוף הפעולה עם קול? (עדי אבישי)

ג'ון דיברתולומיאו הוסיף: "יש לנו דברים לשפר, אבל יש לנו כושר עמידה, וסיימנו את המשחק טוב, זה בא לידי ביטוי ברבע האחרון. זה היה המשחק הראשון מול הקהל הביתי שלנו בהיכל. הצגנו אופי אבל שניכנס לקצב המשחק מההתחלה. עכשיו יש את המשחק מול באסקוניה ונבוא מוכנים".

מנגד, הרצליה כאמור הייתה במשחק במשך שלושה וחצי רבעים אך נפלה בדקות ההכרעה וספגה תבוסה בסיום. שחקניו של גורקה נראו מתוסכלים לאחר שמספר פעולות התקפיות שלהם לא צלחו ושיא העצבים הגיע בפוזשן האחרון כשפייר ג'קסון החליט לתקוף את הסל של הרצליה כשעל השעון נותרו חמש שניות לסיום ההתמודדות. בהרצליה רתחו על התנהגותו של הרכז ובתגובת נגד מיקי גורקה החליט להשיב עם טיים אאוט כשנשארה שניה לסיום המשחק. במהלך פסק הזמן טוריאן גרין אף קיבל טכנית כשהלך לספסל של מכבי ופרק את תסכולו.

שחקני הרצליה ודיאנדרה קיין. עצבים בסיום (עדי אבישי)
שחקני הרצליה ודיאנדרה קיין. עצבים בסיום (עדי אבישי)

"בתור ספורטאים, לפחות אצלנו בבני הרצליה, לא היינו מנסים לקלוע בפוזשן האחרון ביתרון כזה גבוה", התייחס תום מעיין לסיטואציה שנוצרה בסיום, "הם אפילו לא עבדו על איזה תרגיל והחבר'ה אצלנו לקחו את זה קשה. המאמן שלנו לקחת פסק זמן בסוף ואני מבין למה הוא עשה את זה".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי