חושבים קדימה: דני אבדיה חתם לשש שנים במכבי תל אביב

דני אבדיה
דני אבדיה | אתר רשמי

השחקן הצעיר של הצהובים הוכתר רשמית לתקווה הגדולה של המועדון עם חוזה מרשים עד 2023. בנוסף, צוף בן משה הושאל מהפועל תל אביב להפועל גליל עליון מהליגה הלאומית

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הודיעה הערב (ראשון) על החתמתו של דני אבדיה הצעיר לשש שנים. אבדיה בן ה-16, כוכב קבוצת הנוער של המועדון, הצטרף כבר בקיץ לאימוני הקבוצה הבוגרת במקביל לאימוניו בנוער. המאמן נבן ספאחיה אמר: "אני חושב שיש לו עתיד מבטיח ושהוא צריך להמשיך לעבוד ברצינות והדברים הנכונים יקרו לו".

שחקן אחר שחתם על חוזה הוא שחקנה של הפועל תל אביב, צוף בן משה, שחתם עד לסיום העונה בהפועל גליל עליון מהליגה הלאומית. האדומים הודיעו:  "בוגר מחלקת הנוער ושחקן נבחרת העתודה צוף בן משה, חתם עד סוף העונה בהפועל גליל עליון מהליגה הלאומית, שם ישחק כמושאל. ההחלטה להשאיל את צוף התקבלה מתוך רצון לתת לשחקן אפשרות לצבור ניסיון ודקות משחק, על מנת שישוב להפועל בעונה הבאה כשחקן בשל יותר. בהצלחה!". מהפועל גליל עליון נמסר כי "צוף תואם את חזון הקבוצה ואת מטרותיה. ברוך הבא לחממה!".

בתוך כל זאת, המחזור החמישי בליגת העל בכדורסל יינעל מחר (שני) עם שני משחקים. נהריה תגיע למשחק חוץ צפוני נגד גלבוע/גליל, כשבמקביל תארח מכבי אשדוד את העולה החדשה מנס ציונה.

הפועל גלבוע/גליל – עירוני נהריה (19:45, גן נר)
עירוני נהריה תנסה להמשיך במומנטום החיובי כשתתארח בגן נר לקרב מול הפועל גלבוע/גליל. החבורה בסגול רושמת פתיחת עונה מעולה ולמעט ההפסד במחזור הפתיחה להפועל ירושלים, היא ניצחה בשלושת המשחקים הבאים ונראית בכושר מצויין עוד ממשחקי ההכנה. במשחק האחרון הקבוצה של אלפסי קיבלה תרומה משמעותית נוספת כשזיו בן צבי פתח בחמישייה על חשבונו של יפתח זיו הפצוע ורשם 13 נקודות וחמישה אסיסטים כולל שיאי קריירה בריבאונדים (7), שלשות (3) ומדד (18).

לפני המשחק יקבל אלפסי את תואר מאמן החודש ואילו אלכס יאנג את תואר השחקן המצטיין החודשי. יאנג נבחר לשחקן המצטיין של חודש אוקטובר בליגת העל בכדורסל עם 19 נקודות, 6.3 ריבאונדים, 2.5 אסיסטים ומדד 21. בהפסד היחיד הוא קלע 13 נקודות, בעוד בשלושת הניצחונות קלע 21 בממוצע. בחצי גמר גביע ווינר הוא הצטיין מול קבוצתו הראשונה בארץ, גלבוע/גליל, עם 26 נקודות ומדד 28.

אלפסי
אלפסי. יזכה לכבוד (עדי אבישי)

המארחת מגיעה להתמודדות בסיטואציה הפוכה לחלוטין. זה לא רק המאזן ההפוך (3:1) כמו גם מכת הפציעות שפוקדת את הקבוצה של אריאל בית הלחמי. האדומים-לבנים יחסרו שוב את דיאנג'לו האריסון וכעת גם יחזקאל סקוורר סובל מקרע בשריר התאומים וייעדר בין ארבעה לשישה שבועות. גלבוע/גליל יכולה לקוות לתרומה נאה מאלייז'ה ג'ונסון שרשם מול חולון הופעת בכורה במחזור שעבר עם 14 נקודות ושבעה ריבאונדים. גם הפורוורד זאק לידיי נחשב לשחקן מפתח בקבוצה לאחר שרשם במחזור שעבר שיאי עונה בליגה בנקודות (18) ובמדד (24).

מכבי אשדוד/באר טוביה – עירוני נס ציונה (20:00, הקריה)
מכבי אשדוד תנסה למנף את הניצחון הגדול על הפועל ירושלים בשבוע שעבר כדי להיכנס למומנטום חיובי. הקבוצה של בראד גרינברג דרסה את האלופה עם תרומה משמעותית של הזרים בראשות סק הנרי ודייויד לורי שנבחרו יחד לשחקנים המצטיינים של המחזור. הנרי רשם שיאי עונה של 26 נקודות (7-8 מהשדה, 8-9 מהקו) ומדד 26 בניצחון בירושלים, אחרי שני מחזורים רצופים בהם נעצר על חד-ספרתי והסתפק בשבע נקודות.

בראד גרינברג בארנה
בראד גרינברג בארנה. רוצה להמשיך במומנטום (דני מרון)

בעירוני נס ציונה ינסו לצאת מהיכולת הרעה שלהם כשעד עכשיו הם עם ניצחון אחד מתוך ארבעה משחקים. העולה החדשה, שתציין את משחקה המאה בליגת העל, לא מצליחה להתרומם עדיין ומתקשה לעשות את המעבר לליגה הבכירה. דקוואן קוק הוביל את קלעי הקבוצה במחזור שעבר מול מכבי ראשון לציון עם 22 נקודות ומדד 16, אך קלע 3 מ-10 מעבר לקשת בהפסד לראשל"צ ובנס ציונה מקווים ליכולת קליעה טובה יותר מאלוף השלשות לשעבר ב-NBA.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי